خودرو منحصر به فرد پورشه آماده برای آتش بازی!
تنها ۱۰ دستگاه از این سوپراسپرت ۹۷۶ هزار دلاری جادهای تولید خواهد شد.

شرکت تولید و بهینهسازی خودروهای مسابقهای اهل بریتانیا، «گروه RML»، تصمیم گرفته است تا به مناسبت تولد ۴۰ سالگی خود، خودرویی منحصربهفرد را تولید کند و آن را به فروش برساند. این خودروی خاص که بر پایه پورشه ۹۱۱ تولید خواهد شد، «پراجکت P۳۹ ۴۰SE» نام دارد و با وجود تواناییهای فنی گسترده، برای حضور در خیابانهای عمومی طراحی شده است.
تیم RML برای ساخت محصولشان به سراغ ۹۱۱ توربو S جدید رفتهاند اما تقریبا تمام بخشهایش را تغییر دادهاند. سازنده مدعی شده که خودروی حاصل، یک سوپراسپرت بسیار سریع است که در زمینههای فرمانپذیری، سرعت و سواری برتریهای قابلتوجهی در مقایسه با ۹۱۱ توربو S خواهد داشت و در تلاش است تا مسیر پیست نوربرگرینگ را تا ۵ ثانیه سریعتر از ۹۱۱GT۳ RS طی کند.
موتور تقویتشده RML بر پایه همان نمونه ۶ سیلندر تخت پورشه توسعه پیدا میکند که از مپینگ تازه سود میبرد. مهندسان RML برای دستیابی به توان فنی بالا، درکنار بهبود شاسی، فنربندی و… پیشرانه ۹۱۱ را هم ارتقا دادهاند تا به ۹۱۲ اسب بخار قدرت و ۱،۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دست پیدا کنند. این حجم بالای قدرت و گشتاور بهلطف بهرهوری پراجکت P۳۹ ۴۰SE از دو توربوشارژر، اینترکولر، مجرای ورودی و خروجی گاز موتور و مبدل کاتالیستی بهبودیافته دردسترس راننده قرار خواهد گرفت. به این ترتیب، پراجکت P۳۹ ۴۰SE برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۲.۴ ثانیه زمان نیاز دارد که رقمی خیرهکننده محسوب میشود. سازنده اعلام کرده که حداکثر سرعت آن در مقایسه با ۹۱۱ توربو S تغییری نکرده و همان ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت باقی مانده است.
از بخش فنی که گذر کنیم به طراحی خودرو میرسیم که دقت، ظرافت و درک درست گروه RML از طراحی خودروهای مسابقهای را نشان میدهد. طراحان این مجموعه با الهام گرفتن از مسابقهدهندگان لمان، یک سوپراسپرت بسیار سریع را از جنس فیبرکربن ساختهاند که به اجزای منحصربهفردی مانند سپر، اسپلیتر، بال، دیفیوزر و سیستم DRS مجهز شده است. طراحی تازه باعث شده که پراجکت P۳۹ ۴۰SE در سرعت ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت، ۹۲۳ کیلوگرم نیروی عمودی تولید کند؛ یعنی چهار برابر عملکرد بهتر در مقایسه با نسخه استاندارد ۹۱۱ توربو S!
شاسی ۹۱۱ توربو S برای جای دادن بدنه زیبای پراجکت P۳۹ ۴۰SE در خود کمی کشیده شده است و اینبار از امکاناتی چون سیستم تنظیم ارتفاع هیدرولیکی هم سود میبرد. سازنده اعلام کرده که تنها ۱۰ نفر شانس خرید این خودرو را دارند. تمام خریداران موظف به خریداری یک پورشه ۹۱۱ توربو S جدید هستند تا گروه RML کار خود را روی آن آغاز کند و سوپراسپرت تازهشان را با بیش از ۵۰۰ هزار دلار مبلغ بیشتر به آنها تحویل دهد. به این ترتیب درصورتی که مالک پایهترین نسخه ۹۱۱ توربو S را خریداری کند، نرخ نهایی پراجکت P۳۹ ۴۰SE حدود ۹۷۸ هزار دلار تمام میشود. نظر شما درباره پراجکت P۳۹ ۴۰SE چیست؟ چرا بسیاری از شرکتهای تازهوارد برای بازسازی محصولات و تولید خودرو به سراغ مدلهای پورشه میروند؟