روزگار خودرو گزارش می‌دهد؛

شمشیر ژاپنی زیر گلوی خودروسازان آمریکایی!

این تویوتا سوپرا جدید از همان پیشرانه ۵ لیتری لکسوس RC F استفاده می‌کند

شمشیر ژاپنی زیر گلوی خودروسازان آمریکایی!

تویوتا درحال‌حاضر مدل‌های مختلف سوپرا با دو پیشرانه ۴ و ۶ سیلندر ساخت شرکت بی‌ام و را با مجوز تردد در جاده‌ها عرضه می‌کند. اما حالا تویوتا مدل محبوبش را به‌دست موتورساز محبوب باواریا سپرده تا آن را برای مسابقات قهرمانی سوپرکارز رپکو آماده کند. این هیولا تنها نسخه گرن توریسمو این مدل است که با یک پیشرانه ۸ سیلندر از شاخه استرالیا تویوتا بیرون خواهد آمد. این برنامه برای سال ۲۰۲۶ پایه‌گذاری شده جایی که تویوتا قصد دارد نخستین حضور خود در رپکو را با قدرت نمایی برای رقیبان دیرینه شروع کند.

تویوتا-سوپرا-1

مشخصات فنی و دقیق پیشرانه

اگر به کد‌گذاری روی پیشرانه‌های تویوتا آشنایی داشته باشید پیشرانه ۸ سیلندر جدید با ۲UR-GSE عرضه می‌شود. این همان پیشرانه کذایی است که بر روی مدل‌های RC F و LC F اسپورت قرار دارد. همچنین این پیشرانه قدرتمند روی پیکاپ هایلوکسی نصب بود که در سال ۲۰۱۹ قهرمان رالی داکار شد. هنوز اطلاعات دقیقی از تغییرات این پیشرانه روی تویوتا سوپرا منتشر نشده است و تنها اطلاعات ما مختص به مدل‌های دیگری است که قبلا از این پیشرانه ۵۶۰ اسب بخاری استفاده کرده‌اند. حتی تویوتا به دلایل نامعلوم از اعلام باقی اطلاعات هم خودداری کرده و با این کار حفظ سنت کرده است. امیدواریم در آینده نزدیک و با ورود سوپرا به خط تولید اینسایدرها اطلاعات بیشتری در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

تویوتا-سوپرا-3

هدف‌گذاری تویوتا برای حضور در مسابقات سوپرکارز پنج ساله است و تویوتا قصد دارد در صورت موفقیت این زمان را تمدید کند. رقابت اصلی این سوپرا با مدل کایوت فورد ماستنگ و شورولت کامارو است که اولی از یک پیشرانه ۵.۴ لیتری و پیشرانه دومی ۵.۷ لیتری است. جالب اینجاست که هر دو این کمپانی‌ها از اعلام باقی جزییات پیشرانه خودداری کرده‌اند. با این احتساب می‌شود تویوتا و مخفی کاریش را توجیح و درک نمود.

تویوتا حداقل ۴ عدد از این خودرو را برای مسابقات تولید خواهد کرد. دو عدد از این خودرو‌ها در اختیار تیم واحد آندرتی به عضویت چاز موسترت و رایان وود خواهد بود. تیم دیگر که قرار است دوتی دیگر را در اختیار داشته باشد هنوز مشخص نیست. از سال ۲۰۲۶ تیم آندرتی از فورد ماستنگ جدا و به عضویت تیم تویوتا در خواهند آمد.

تویوتا-سوپرا-4

بعد از عضویت تویوتا در سال ۲۰۲۶ این نخستین فصل از مسابقات رپکو از سال ۲۰۱۹ است که با ۳ تولید‌کننده برگزار می‌شود. قبلا تیم‌های ولوو نیسان و مرسدس هم در این مسابقات شرکت می‌کردند که در سال ۲۰۱۹ انصراف دادند.

حالا باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا با اضافه شدن سامورایی دوست داشتنی ژاپنی به این مسابقات رونق به آن باز خواهد گشت؟ باید صبر کرد و دید. نظر شما درباره این حرکت تویوتا چیست؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد