گزارش ویژه روزگار خودرو؛

امروز تولد این خودروی دوست داشتنی است!

لامبورگینی در پنجاهمین سالگرد تولد مدل کونتاش عکس های آرشیوی زمان تولید و عرضه آن در سال ۱۹۷۴را منتشر کرد.

امروز تولد این خودروی دوست داشتنی است!

لامبورگینی تولید مدل کونتاش را در ماه مارس سال ۱۹۷۴ آغاز کرد و بعد از ۱۶ سال تحقیق و بررسی خط مونتاژ این ابرخودروی جدید زمان خود که به شکل یک گووه سبز رنگ براق هست را راه اندازی کرد. این خودرو اصلا قرار نبود به تولید انبوه برسدو در طول زمان فقط ۱۹۹۹ دستگاه از آن تولید شد. اما همین تعداد کم هم تاثیر شگرفی بر دنیای صنعت خودرو داشت به شکلی که الهام بخش باقی سازندگان خودروهای سوپر اسپرت شد. همه اینها با تولید اولین کونتاش با رنگ براق سبز معروفش استارت خورد. این خودرو در سال ۱۹۷۴ از خط تولید بیرون آمد و حالا تبدیل به یک نماد ارزشمند شده است.

لامبورگینی-کونتاش

برای جشن گرفتن این اتفاق کمپانی لامبورگینی این خودرو را به مکانی که ۵۰ سال قبل تولید شده بازگرداند تا ادای احترامی بکند به تمام کسانی که در خلق این شاهکار هنری دست داشتند. این خط همچنان در سنت آگاتا بولونیا فعال است ولی خودروهایی که تولید می کند بسیار متفاوت با آن زمان است. همچنین در کنار عکس های سالگرد تولد که به تازگی گرفته شده اند لامبورگینی عکس های لحظات تولید کونتاش در پنجاه سال قبل را هم منتشر کرده است. همچنین طی این رویداد لامبورگینی خودروی پرچمدار جدید خودش را با همان رنگ سبز محبوب کونتاش به روی استیج آورده تا با یک تیر دو نشان را بزند. لامبورگینی ریوولتو که با تمام تفاوت زمین تا آسمانی که با کونتاش دارد اما همچنان هر دو خودرو V۱۲  هستند.

لامبورگینی-کونتاش9

لامبورگینی-کونتاش-1

آقای نیکولی رانیری مدیر شرکت لامبورگینی طی این رویداد در مصاحبه ای اظهار کرد: ما افتخار می کنیم که کمپانی هنوز هم پا بر جاست و در جایی که پنجاه سال قبل کونتاش متولد شد حالا مدل جدید و پرچمدار ما در حال تولید است و این نشان از قدرت و اصالت خودروهای ماست. وی اضافه کرد: از زمان تولد کونتاش ما به بررسی ضعف های آن پرداختیم و در مدل های بعدی که در خلال سال های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۲ به بازار عرضه کردیم این ضعف ها برطرف شد. کونتاش یک پیشرانه ۴.۸ لیتری ۱۲ سیلندر دارد اما ما حتی به این مقدار هم قانع نبودیم و عطش سرعت وادارمان کرد تا پیشرانه های قدرتمندتری بسازیم. تولید کونتاش در سال ۱۹۹۰ و مصادف با ۲۵سالگرد تولدش متوقف شد.

لامبورگینی-کونتاش-3

نیکولی رانیری در پایان گفت که خط تولید پرافتخار ما همچنان به ساخت و پرداخت ادامه می دهد و لامبورگینی سعی بر آن خواهد داشت تا با بکارگیری به روزترین ابزار و تکنولوژی ها همیشه در این مسیر پرافتخار باقی بماند.

لامبورگینی-کونتاش-8

با هم به تماشای این عکس های فوق العاده کمیاب دیدنی مینشینیم:

لامبورگینی-کونتاش-7

لامبورگینی-کونتاش-4

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد