گزارش ویژه روزگار خودرو؛

سال آینده تاکسی پرنده سوار می‌شوید!

تاکسی های برقی حالا وارد فاز جدیدی شده اند که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

سال آینده تاکسی پرنده سوار می‌شوید!

بعد از کنار گذاشتن نمونه اولیه AERO۲ کمپانی هوانوردی سوییسی به نام دوفورایراسپیس به صورت انحصاری و خاص تمرکز خودش را بر تولید نمونه بعدی به نام AERO ۲ X۲.۳ معطوف کرده است.

دوفور از هر زمانی به هدف بزرگ خود نزدیک تر است. هرچند که هنوز راه بسیار طولانی را برای گرفتن همه تاییده‌های لازم برای اجرایی کردن این پروژه در مقیاس وسیع و همگان کردن آن در پیش دارد. اما بررسی اقدامات اخیر نشان می‌دهد که دفور در مسیر درستی قرار گرفته است.

دوفور-4

این ماه محصول نهایی ساخته شده با نام AERO۲ توانست نخستین پرواز شناور خود را با موفقیت انجام دهد. تست بعدی چالش برانگیزتر و سخت خواهد بود زیرا این پرنده می‌بایست از حالت پرواز معلق به پرواز رو به جلو تغییر شکل دهد.

به این معنا که این تست برای پرنده‌های عمود پرواز کاملا برقی حکم مرگ و زندگی را خواهد داشت؛ به این شکل که اگر پرنده در این تست شکست بخورد می‌تواند به قیمت کنار گذاشتن از پروژه و هدر رفت میلیون‌ها دلار سرمایه تمام شود.

از تست امنیت پرواز تا شرایط مختلف جوی

اگر AERO ۲ از تست بال‌های متحرک سربلند بیرون بیاید وارد تست بعدی سنجش میزان امنیت و تاثیر شرایط مختلف بر روی پرنده خواهد بود. هرچند کمپانی سوییسی با نمونه‌های اولیه خیلی از تست‌ها را پشت سر گذاشته اما اینبار مسئله متفاوت است و باید با یک نمونه تجاری از پس آن بر بیاید.

طراحی بدنه و ابعاد

پرچم دار دوفور یک پرنده با طول ۴ متر، عرض ۶ متر از ( نوک بال راست تا نوک بال چپ) است. وزن استاندارد این پرنده حدود چهل کیلوگرم تعریف شده که می‌تواند تا ۴۰۰ کیلومتر آن را حمل کند.

دوفور-5

مشخصات فنی، پیشرانه و برد پروازی

دوفور-3

این پرنده ۴ موتور الکتریکی دارد؛ یکی روی دم آن نصب شده و دو عدد در کناره‌های بال که وظیفه شارژ باتری این پهپاد را برعهده دارد. با این سیستم هایبرید جدید AERO۲ می‌تواند به تداوم پروازی ۳ ساعت و سرعت پرواز ۱۵۱ کیلومتر بر ساعت برسد. حال اگر با این شرایط فقط ۱۰ کیلوگرم از این بار کم کنیم این پهپاد هایبرید عمود پرواز قادر است تا حداکثر برد خود را تا ۱۳۹۰ کیلومتر معادل ۱۰ ساعت پرواز مداوم افزایش دهد.

دوفور-7

این پرنده قرار است سال آینده و با امضای قرار داد همکاری به صورت محدود در امریکا تولید شود و بعد از گذراندن تست‌های نهایی به نخستین پهپاد دور برد برای حمل وسایل و ضروریات مانند مواد دارویی و پزشکی تبدیل خواهد شد. لازم به ذکر است نمونه تاکسی هوایی آن هم مدت هاست که تحت آزمایش و بررسی قرار دارد و به زودی تکمیل شده و شاید در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اسنپ‌های پرنده باشیم.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد