خودرو نام آشنای چینی به بازار ایران رسید

Voyah FREE دانگ فنگ یک خودروی ۴۸۳ اسب‌بخاری است که سال گذشته به بازار ترکیه رفت و امسال قرار است به بازار ایران بیاید. وویا فری در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد.

خودرو نام آشنای چینی به بازار ایران رسید

 Voyah FREE محصول خودروسازی است که نامش برای ما ایرانی‌ها بسیار آشناست؛ دانگ‌فنگ! محصولات بسیاری از این خودروساز چینی اکنون در بازار خودرو ایران حضور دارند. از لاماری ایما آرین پارس موتور و کلیه لاین‌آپ محصولات فردا موتورز تا دیگنیتی بهمن موتور همگی محصولاتی هستند که از زیر شاخه‌های دانگ فنگ به ایران رسیدند.  

مشخصات فنی Voyah FREE دانگ فنگ

وویانگ-فری-3

Free با سه قدرت مختلف ۳۴۷، ۴۹۰ و ۶۹۴ اسب‌ بخاری در چین به فروش می‌رسد که به ترتیب گشتاورهایی برابر با ۵۲۰، ۷۲۰ و ۱۰۴۰ نیوتن‌متر دارند. سروش موتور نسخه میان‌رده را برای عرضه به ایران انتخاب کرده‌است که قدرت ۴۹۰ اسب‌بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتن‌متر را دارد. این خودرو دو موتور الکتریکی و یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی دارد. موتورهای الکتریکی روی محورها و موتور بنزینی به عنوان ژنراتور عمل می‌کند. همچنین باتری‌های این خودرو به صورت پلاگین نیز توانایی شارژ دارند. شتاب صفر تا صد کیلومتر Voyah Free در مدل عرضه‌شده سروش موتور ۴.۸ ثانیه است. اما در منابع چینی زمان ۴.۴ ثانیه اعلام شده‌است. Free با باتری‌های ساخت BYD تولید می‌شود که حجم مدل عرضه شده توسط سروش موتور ۱۱۴ آمپرساعت ظرفیت دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در کاتالوگ ۱.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در حالت برق و بنزین می‌تواند هزار و ۱۶۰ کیلومتر مسافت طی کند.

Voyah Free در بازار ترکیه با گارانتی ۸ ساله یا ۱۲۰ هزار کیلومتری عرضه می‌شود، اما میزان گارانتی این خودرو در ایران مشخص نیست.

امکانات رفاهی Voyah Free

وویانگ-فری-8

وویا فری آپشن‌های بسیار متنوعی برای ارائه دارد. برخی از آپشن‌های Free که در خودروهای گران‌قیمت وجود دارند، در این کراس‌اوور استاندارد هستند. برای نمونه شما باید برای داشتن سقف پانورامیک با امکان تنظیم میزان نور ورودی به کابین در یک مک‌لارن، هزار دلار هزینه کنید. اما این آپشن در Voyah Free استاندارد است. دانگ فنگ تأکید بسیاری بر ایمنی این محصول داشته‌است. به همین دلیل، ایربگ‌های راننده، سرنشین کناری، جانبی و پرده‌ای را می‌توان در این محصول مشاهده کرد.

همچنین، سنسورهای جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار برخورد از جلو و عقب و هشدار خستگی راننده امکانات استاندارد این خودرو به شمار می‌روند. کروز کنترل آداپتیو، کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری‌ها و حتی دوربین دید در شب در نسخه‌های پایه این خودرو هم وجود دارند. سامانه‌های هشدار نقاط کور، رادار خطی، هشدار رانندگی بین خطوط، تابلوخوان علائم رانندگی، ترمزهای اضطراری و تعویض اتوماتیک Lane در مسیر هم در این خودرو استاندارد هستند. سه مانیتور ۱۲.۳ اینچی فضای داخل کابین را مدرن کرده‌اند که می‌توانید با فشردن‌ یک دکمه، ارتفاع این مانیتور بزرگ را زیاد و کم کنید.

حقیقت این است که دانگ فنگ تمامی مدل‌های پایه و فول این خودرو را با بالاترین سطح امکانات رفاهی به فروش می‌رساند. تفاوت مدل‌های Voyah Free اما فقط در انتخاب قوای محرکه آن است.

وویانگ-فری-5

قیمت و جمع بندی

قیمت گران‌ترین مدل Voyah Free در چین ۳۷۳ هزار و ۶۰۰ یوان است. باقیمت تبدیل ۶ هزار و ۹۰۰ تومانی یوان بازار سنا (نرخ مبنای واردات)، قیمت ریالی این خودرو ۲ میلیارد و ۵۷۷ میلیون تومان است. با تعرفه ۴ درصدی و مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی، قیمت وویا فری به سه میلیارد تومان می‌رسد. این قیمت در مقایسه با قیمت ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار لیری در ترکیه که معادل ۸ میلیارد تومان (نرخ ارز بازار آزاد برای تبدیل) بسیار مناسب است.

 

 

منبع: بیت ران
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد