اختصاصی روزگار خودرو؛

میزان اثرگذاری واردات خودرو مشخص شد

با آغاز واردات خودرو در انتهای سال ۱۴۰۲ پس از چند سال ممنوعیت اکنون میزان اثرگذاری این اقدام مشخص شد.

میزان اثرگذاری واردات خودرو مشخص شد

در سال ۱۳۹۷ بود که با ابلاغ قانون ممنوعیت واردات خودرو به کشور شاهد کاهش عرضه خودرو و افزایش تقاضا بودیم که در پی آن انفجار افزایش قیمت خودرو رقم خورد.  

سرانجام در سال ۱۴۰۲ تصمیم به واردات خودرو برای رفع کمبود در بازار گرفته شد اما این واردات هم در دست انحصار خودروسازان قرار گرفت و با سرعت قطره چکانی رو‌به رو شد.

خودروسازان ایرانی در سال ۱۴۰۲ اقدام به تولید ۱.۱۳۱.۹۰۶ خودرو سواری کردند که با این حال در ۶ ماه گذشته هنوز آمار واردات خودرو از ۱۰۰ هزار عدد نگذشته است.

این یعنی کمتر از ۱۰ درصد میزان تولید خودرو در کشور طی این مدت وارد کشور شده که البته بخش زیادی از آن همچنان ترخیص نشده است.

قطعا این میزان واردات خودرو نمی‌تواند به هیچ وجه عطش بازار را سیراب کند و روند قیمت‌ها را نیز کاهشی کند اما اگر این میزان خودرو و با همین سرعت قطره چکانی هم وارد کشور نشده بود اکنون حدود ۹۰ هزار خودرو کمتر در اختیار مردم قرار می‌گرفت و شیب صعود قیمت‌ها با سرعت بیشتری ادامه داشت.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد