روزگار خودرو گزارش می‌دهد؛

جانشین کیا کادنزا معرفی شد / قیمت فقط ۱.۶ میلیارد تومان!

کیا کاندنزا را یادتان هست؟ کادنزا نمرده و کاملا زنده و سرحال است فقط نامش تغییر کرد.

جانشین کیا کادنزا معرفی شد / قیمت فقط ۱.۶ میلیارد تومان!

کمپانی کیا عرضه مدل محبوب کادنزا را در سال ۲۰۲۱ در امریکا متوقف کرد. همزمان با این اتفاق در همان سال جایگزینش در کره جنوبی را عرضه کرد. در بازار داخلی کره این سدان بزرگ با نامk۷ عرضه شد اما در آخرین نسل نامش به k۸ تغییر کرد. حالا یک به روزرسانی میان نسلی صورت گرفته است. طبق استانداردهای کره‌ای تغییرات صورت گرفته کافی هستند اگرچه از لحاظ فنی این یک فیس لیفت ساده نام میگیرد.

طراحی ظاهری کیا k۸

در راستای حفظ زبان طراحی کره ایk۸ هدلایت‌های عمودی دارد که به آن چهره‌ی آینده نگرانه‌ای می‌دهد. انتهای قسمت جلو کاملا باز طراحی شده، درست مطابق نمونه طراحی اولیه و چراغ‌های ال‌ای دی پهن که درست مانند یک پل چپ و راست قسمت جلو را به هم وصل کرده‌اند. همچنین کیا لوگوی خود را از قسمت سپر و جلو پنجره به انتهای کاپوت منتقل کرده است.

تغییرات در عقب خودرو کمتر مشهود است اما خوشحالیم که دیگر شاهد اگزوزهای فیک که فقط جنبه ظاهری دارند نیستیم.

چراغ‌های ال‌ای دی عقب بالاتر آمده‌اند و باعث شدند که ظاهر سپر شکیل‌تر به نظر برسد. با این طراحی غیرمعمول سپرهای جلو و عقب ماشین کشیده‌تر به نظر می‌رسد.

کیا-k8-2

طراحی داخلی کیا k۸

داخل خودرو هم پر از تغییرات مثال زدنی هست. پنل و دکمه‌های کنترل درست زیر دریچه‌ی هوای مرکزی داشبورد خودرو طراحی شدند. کیا در ساخت داشبورد از مواد نرم‌تری استفاده کرده به اضافه یک نوار ال‌ای دی که بین قسمت بالایی و پایینی قرار گرفته و این دو را از هم جدا کرده است.

در عقب خودرو حتی سگک کمربند ایمنی هم مجهز به ال‌ای دی شده است. در بحث ایمنی تمامی نسخه‌های این خودرو به صورت استاندارد به ۱۰ عدد کیسه هوا مجهز شده‌اند. چراغ‌های جلو نیز به تکنولوژی کاهش نور خودکار مجهز شده‌اند تا چشم راننده‌های طرف مقابل آزار نبیند.

کیا-k8-4

مشخصات فنی کیا k۸

اگر خاطرتان باشد سیستم انتقال قدرت به چرخ‌ها در مدل کادنزا در محور جلو تعبیه شده بود حال آنکه در k۸ از همان روز اول عرضه با یک خودرو چهار چرخ محرک یا دو دیفرانسیل طرف هستیم. قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه چهار سیلندر دیزل خطی با حجم ۲.۵ لیتر است که حداکثر توان تولیدی ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۳ نیوتون.متر برای مدل پایه است.

اگر قدرت یا سرعت بیشتری نیاز دارید می‌توانید به سراغ نسخه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با حداکثر توان تولیدی ۲۹۶ اسب بخار و گشتاور ۳۵۹ نیوتون متری بروید.

در عوض مشتری‌ها می‌توانند مدل ۳.۵ لیتری این پیشرانه را با سیستم تزریق پروپان مایع سفارش بدهند که حداکثر توان آن به ۲۳۷ بخار و ۳۱۳ نیوتون متر می‌رسد و بالاخره به عنوان آخرین گزینه می‌توانید پیشرانه ۱.۶ لیتری هایبرید با حداکثر توان ۲۲۷ اسب بخار و ۳۴۹ نیوتون متر را روی خودرو خود داشته باشید.

قیمت کیا k۸

اگر چه کیا k۸ در مقایسه با ب ام و سری پنج نرخ بالاتری دارد اما این سدان مجلل و گران‌ قیمت در پایه‌ای‌ترین حالت برچسب قیمتی ۲۷۳۰۰ دلاری (معادل ۱.۶ میلیارد تومان) دارد که منطقی به نظر می‌رسد. حتی نرخ نسخه‌های فول اپشن با برچسب ۳۷۸۰۰ دلار (معادل ۲.۲ میلیارد تومان) هم خوب به نظر می‌رسند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد