ای کاش این تویوتا وارد بازار خودروی ایران شود!

بر اساس اخبار منتشر شده، نسل بعدی تویوتا کرولا به قوای محرکه پلاگین هیبریدی مجهز خواهد شد و با تکنولوژی BYD چین به شعاع حرکتی ۲۱۰۰ کیلومتری دست خواهد یافت.

ای کاش این تویوتا وارد بازار خودروی ایران شود!

گفته می‌شود نسل بعدی تویوتا کرولا در سال ۲۰۲۶ رونمایی خواهد شد و استفاده از تکنولوژی غول خودروسازی چین یعنی BYD می‌تواند به سه برابر شدن شعاع حرکتی آن در مقایسه با نسخه‌های بنزینی استاندارد کمک کند. بنا به گزارش اخبار تائید نشده مجله بست کار ژاپن که به خاطر دریافت اطلاعات از منابع نزدیک به تویوتا مشهور شده، نسل جدید کرولا با قوای محرکه پلاگین هیبریدی نیز عرضه خواهد شد و خواهد توانست با پیشرانه بنزینی و برقی کار کند.

مشخصات فنی کرولا ۲۰۲۶

بست کار می‌گوید تویوتا به دنبال دستیابی به شعاع حرکتی ۲۱۰۰ کیلومتری است. این توان پیمایش قابل‌توجه با استفاده از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بسیار کم‌مصرف و موتور برقی به دست خواهد آمد. پیشرانه موردبحث که اخیراً به عنوان بخشی از سری پیشرانه‌های جدید ۴ سیلندر بنزینی معرفی شده هم به‌صورت تنفس طبیعی و هم به‌صورت توربو در دسترس خواهد بود. همچنین قرار است مدل‌های اسپرتی که احتمالاً سلیکا و MR2 جدید هستند از پیشرانه ۲ لیتری توربوی جدید استفاده کنند.

کرولا۲

این مجله ژاپنی اظهار می‌دارد پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی جدید تویوتا احتمالاً حداقل ۵ درصد راندمان گرمایی بیشتری نسبت به نسل فعلی پیشرانه‌های داینامیک فورس این برند خواهد داشت. در ادامه می‌توانیم تصاویر دیجیتالی و غیر رسمی از نسل جدید کرولا را ببینیم که بر اساس زبان طراحی جدید این برند ژاپنی که در خودروهایی همچون C-HR و کراون دیده شده‌اند شکل گرفته‌اند. قبلاً نیز برخی رسانه‌های چینی خبر از به‌کارگیری تکنولوژی پلاگین هیبریدی BYD در کرولا داده بودند. همین تکنولوژی پلاگین هیبریدی در خودروهای شین L و سیل ۰۶ می‌تواند توان پیمایش ۲۱۰۰ کیلومتری را فراهم سازد.

بست کار مدعی است تویوتا هم می‌خواهد به همین رکورد دست یابد و در آینده سه محصول پلاگین هیبریدی با تکنولوژی BYD را عرضه خواهد کرد. با اینکه پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بکار رفته در خودروهای BYD به ترتیب ۹۹ و ۱۶۹ اسب بخار قدرت دارند اما هنوز مشخص نیست که قدرت پیشرانه جدید تویوتا چقدر خواهد بود. خودروهای BYD شین و سیل از باتری ۱۰.۱ کیلووات ساعتی به همراه موتور برقی که ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور دارد استفاده می‌کنند. البته امکان سفارش باتری ۱۵.۸۷ کیلووات ساعتی به همراه موتوری برقی با ۲۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور نیز وجود دارد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد