روزگار خودرو گزارش می‌دهد؛

سیل واردات خودرو با ریاست جمهوری پزشکیان

مسعود پزشکیان صحبت های مختلفی درباره واردات خودرو داشته که در ادامه به آن ها می‌پردازیم.

سیل واردات خودرو با ریاست جمهوری پزشکیان

یکی از مواردی که بسیاری منتظر سرنوشت آن هستند روند واردات خودرو در دولت چهاردهم است. در ادامه صحبت های مسعود پزشکیان درباره واردات خودرو آورده شده است.

واردات خودرو را آزاد می‌کنم

مسعود پزشکیان در بخشی از سخنان خود در آخرین مناظره مرحله دوم انتخابات گفت: چرا نمی گذارید مردم خودشان خودرو به صورت آزاد وارد کنند؛ مردم خودشان دلار دارند.

وی افزود: مملکت را به کجا رسانده ایم که مردم حتی به واردات خودروی دست دوم هم راضی شده اند ولی همین را هم به مردم اجازه نمی دهند.

پزشکیان درباره برنامه خود گفت: من واردات خودرو را آزاد می کنم.

فروش خودرو با چند برابر قیمت

پزشکیان درباره واردات خودرو ادامه داد: دولت واکسن را قیمت گذاری میکرد اما ماشین را نمی‌کرد و مرزها را بسته بود؛ اما ماشین که مزیت ما نیست مرزها را برای آن بستیم. در حال حاضر، قانون نگذاشته واردات ماشین انجام شود. می‌گفتند ماشین دست دوم وارد کنیم. چیکار کردیم که به واردات ماشین دست دوم هم راضی شدیم، اما اجازه واردات ندادند؟ همه ماشین ها را از چین وارد کردیم و قیمت ماشین ها را چند برابر در اینجا می‌فروشیم. مردم را از زندگی ساده محروم کرده ایم. واردات خودرو با ارز مردم باید وارد شود. به مردم پول ایرانی میدهیم اما جنس خارجی را ده برابر به آنان می فروشیم. واردات خودرو با ارزهای مردم آزاد می شود.

وی ادامه داد: اگر رقابت را آزاد کنیم و ماشین ها وارد مملکت شوند خود به خود تنظیم می‌شود. اگر ارز کالاهای اساسی مثل دارو را تنظیم کنیم بازار آزاد خود را تنظیم می کند. لازم نیست دولت دخالت کند. دولت باید ارز برای پشتیبانی را تامین کند و بقیه را بازار خودش کنترل می کند. دولت دست از دخالت در بازار و قیمت گذاری ها بردارد.

کاهش تعرفه واردات خودرو

علی خسروانی کارشناس و فعال حوزه خودرو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: علی خسروانی کارشناس و فعال حوزه خودرو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پزشکیان: شنیده ها حاکی است، آقای پزشکیان در جمعی خصوصی، از بالا بودن تعرفه ها گلایه کرده و با گفتین جمله «این دیگر تعرفه نیست، باج گیری است»، اعلام کرده در دولت جدید باید کاهش تعرفه واردات خودرو هم سریعا اعلام شود.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد