روزگار خودرو گزارش می‌دهد؛

فروش جای پارک رسما در تهران کلید خورد!

پیدا کردن جای پارک در شهر تهران یکی از مشکلات بزرگ شهروندان است که حتی کار به فروش و اجاره آن رسیده اما حالا تصمیمی جدید برای حل این مشکل پیش‌بینی شده است.

فروش جای پارک رسما در تهران کلید خورد!

شهر تهران با بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت که این تعداد در طول روز با ورود میلیون‌ها نفر از سایر شهرها افزایش می‌یابد به یک مرکز ازدحام تبدیل می‌شود. ساعت‌ها ترافیک و بحران جای پارک به خصوص در هسته مرکزی شهر از مشکلات بزرگ تهران است.

برای پیدا کردن جای پارک مناسب باید در ساعات اولیه صبح و زودتر از سایر شهروندان از خانه خارج شوید در غیر این صورت ساعت‌ها معطل خواهید ماند تا بتوانید خودروی خود را پارک کنید.

این شرایط باعث شده بسیاری از افراد سودجو اقدام به اشغال فضاهای شلوغ در ساعات شب کنند تا صبح آن روز جای پارک خود را با نرخ بالا به افرادی که عجله دارند بفروشند.

اما اخیرا سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهر تهران خبر از راه‌اندازی برنامه‌ای برای ارائه جای پارک به شهروندان داده است. بر اساس این طرح که فعلا در مناطق ۱، ۴ و ۵ شهر تهران و با ظرفیت ۳۰ هزار جای پارک شروع به فعالیت می‌کند رانندگان میتوانند از طریق اپلیکیشن جای مورد نیاز برای پارک خودرو خود را رزور کنند. لازم به ذکر است این فضاها برای کسانی در نظر گرفته شده که برای ساعاتی نیاز به توقف داردند و خودروهایی که قصد دارند در ساعات طولانی به طور مثال از صبح تا شب پارک کنند را شامل نمی‌شود.

اپلیکیشن پارک حاشیه ای یک اپلیکیشن در دل آپ های مورد تأیید شهرداری تهران است و قرار نیست اپلیکیشن جداگانه ای طراحی شود، اظهار کرد: شهروندان می توانند توسط این اپلیکیشن نسبت به پرداخت عوارض و شناسایی پارک حاشیه ای اقدام کنند.

همچنین با دوربین بر این فضا نظارت خواهد شد تا در صورتی که خودرویی بدون رزور در این محدوده پارک کرد جریمه شود. این طرح قرار است در آینده گسترش پیدا کرده و سایر مناطق تهران را نیز شامل شود.

www.novin.com
www.novin.com
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها