هشدار جدی به بدحجاب ها / جریمه ها از شنبه به چه صورت است؟

تاکید ما در کمیسیون بررسی لایحه عفاف و حجاب بر این اساس بوده که از روش‌های دیگر استفاده شود که یکی از آن روش‌ها جریمه های نقدی است منتهی این تلقی ایجاد شده که ما در نظر داریم مانند جرایم رانندگی، تعداد زیادی از افراد را جریمه کنیم، که این واقعیت ندارد.»

هشدار جدی به بدحجاب ها / جریمه ها از شنبه به چه صورت است؟

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درحالی از جرم‌انگاری در لایحه عفاف و حجاب دفاع کرده است که پیش از این گفته بود که جرم‌انگاری‌ها در این لایحه برای مردم انجام نشده است.

مهدی باقری، عضو کمیسیون ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب، درباره جرم‌انگاری لایحه عفاف و حجاب، بیان کرد: « مسیری که ما در جرم‌انگاری و تخلف‌انگاری در لایحه عفاف و حجاب داریم، مربوط به عموم مردم است یا آن قشری از افراد که عامدانه و عالمانه سعی در بر هم زدن آرامش روانی و معنوی جامعه دارند؟ وقتی جرمی را تعریف می‌کنیم، منظورمان مجرم است و منظور از مجرم هم آن فردی نیست که به صورت اتفاقی یا غیرعامدانه مرتکب جرم شده بلکه منظور آن فردی است که جری است و تعمداً فرهنگ بد و غلط بی‌حجابی، برهنگی و بدپوششی را ترویج می‌دهد و این موارد اصلاً در مورد عموم مردم مصداق ندارد.»

حتما بخوانید:

هشدار / در تله این جریمه خودرو در ۱۴۰۳ نیفتید!

فروش جدید ۷ خودروی مونتاژی از هفته آینده (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) + اسامی مدل ها

احتمال فروش ۱۰ محصول مدیران خودرو (۲۴ فروردین ۱۴۰۳) + شرایط و قیمت

 وی افزود: «مردم بدانند که رویکرد قانون مذکور از ابتدا برخورد توأم با لطافت بوده است. منتهی افرادی که به خاطر منافع مالی‌شان اقلام یا اجناسی را وارد یا تولید می‌کنند که نتیجه آنها هم ترویج بی عفتی در جامعه است، طبیعتاً باید برخورد کرد. حالا با اصولی مدنظر، در برخورد با بی‌حجابی باید به سوی حبس و مجازات‌های بازدارنده رفت و یا از روش‌های دیگر استفاده کرد؟ تاکید ما در کمیسیون بررسی لایحه عفاف و حجاب بر این اساس بوده که از روش‌های دیگر استفاده شود که یکی از آن روش‌ها جریمه‌های نقدی است منتهی این تلقی ایجاد شده که ما در نظر داریم مانند جرایم رانندگی، تعداد زیادی از افراد را جریمه کنیم، که این واقعیت ندارد.»

این نماینده، در مهرماه سال ۱۴۰۲، درباره جرم‌انگاری در این لایحه به ایلنا گفته بود: «جرم‌انگاری‌ها را برای مردم انجام نداده‌ایم، بلکه برای افرادی که قانون‌شکنی می‌کنند قرار دادیم. این را برای افرادی که یک روز به شکل اراذل و اوباش، قمه و قداره‌کشی می‌کنند، دزدی و قانون‌شکنی کرده و حق مردم را ضایع می‌کنند، قرار داده‌ایم.»

وی گفته بود: «معمولا این طیف افراد که اطرافیان‌شان هم با چنین فرهنگی زندگی می‌کنند، یک روزی به دام قانون می‌افتند و به زندان می‌روند. ما با این‌ها طرف هستیم نباید تلقی کنیم این جرم‌انگاری‌هایی که نوشته‌ایم برای مردم عادی است. برای دختران نوجوان‌مان فقط آمده‌ایم بحث فرهنگی را لحاظ کرده‌ایم و نوعی قانون را نوشته‌ایم که وقتی مشاهده کرد با مجرم حرفه‌ای چگونه برخورد می‌شود، سمت آن جرم نرود.»

 

ارسال نظر

  • ناشناس

    اول‌بایدازمغازه‌هاشروع‌شودمثل‌دوره‌احمدی‌نژاد

  • محمد

    با سلام اگر شما مردم را بحال خود بگذارید وقانونی از خود در اورده بوجود نیاورید دختران وبانوان ایرانی خود همه چیز را رعایت میکنند وقتی که شما دختری را که هنگام رانندگی روسری اش کنار رفته ایشان را به دادگاه روانه ودادگاه تعهد میگیرد برای او پرونده میشود وواقعآ در اتفاق دیگر وسیله نقلیه او را برای ۱۳ روز متوقف میکنید که انهم شرایطی دارد باید با جرثقیل به توقف گاه ارسال شود و کلی هزینه جرثقیل و پول
    پارکینگ بدهد در صورتیکه رهبر انقلاب در جمع دانشجویان مشگل را روسری نمی داند ولی متاسفانه در مجلس افرادی هستند که تند روی
    وباعث مشگلات عدیده در جامعه میگرددشما
    نمایندگان چرا پیگیر این همه اختلاسها نمی شوید ولی فقط حجاب را ملاکه اعمل قرار می دهید اگر واقعآ خدا وپیامبر را قبول دارید در همان خط تعین شده عمل نمائید
    با احترام

  • نبی

    سلام
    اصل کار باید درست باشد من خودم شخصی هستم مانتویی،وحجاب را هم رعایت میکنم وکسانی که بی حجاب هستند میبینم بدنم میلرزد وبا خوددمیگویم اینها خون شهیدانمان را پایمال می‌کنند ولی من صندوقدار دار داشتم دو چشمش،فقط پیدا بود چادری ولی موچش را گرفتم ودوزدی می‌کرد چرا چون پدر کارگر بود میخواست ازدواج کند جهاز میخواست بنابراین مثلا البته میگم من از لاک اصلا خوشم نمی‌آید
    ولی گیریم که من لاک بزنم موی من هم پیدا باشد،به کی ضربه میزنم من به جهنم واتیش،دوزخ می‌برند نه شما بنابراین ما باید اصل درست کنیم باید مثلا تولیدی یا وارد کننده مثلا شلوار شلواری،که به نام شلوارزخمی وروی ران آن شلوار پاره وتن نما هست در اون تولیدی را ببندید وجریمه های سنگین کنید والا مردم دنبال مد هستند وخدا زیباست وزیبایی راهم دوست دارد
    حالا درست است که این نوع شلوارها نه که زیبا نیست وخیلی هم زشت هست ولی مد هست پس باید ریشه یابی شود وچنین شلواری وارد بازار نشود

  • محمد

    اینجانب نیز به نوبه خود نسبت به اعمال جرایم کشف حجاب خودرویی که مسافرش یه لحظه روسریش میفته معترض می باشم. به دلیل اینکه من خودم مسافرکشی میکنم نمیشه با خانما همیشه درگیر بشیم یا تذکر بدیم

    • ناشناس

      شما مسعولین اگر قراره کاری برای این مملکت ومردم انجام دهید لطف کنید از خودتون شروع کنید دوزدی رانت خاری بی ناموسی زور گوی و إلا ماشالاه خودتون را درست کنید والله مملکت درست وگل و بلبل میشود خود را تعقیر دهید با سپاس از خوانندگان گرامی ؟؟؟

  • خسرو

    اگر را بد تر این نکنید این افقانستان نیست و مردم مردم افقانستان نیستند

  • ایران

    انتقام سخت

  • ناشناس

    هشدار به تمام عوامل برخورد با ازادی مردم
    از برخورد مردم بترسید
    دیگه شورش رو دراوردید

  • ۰۹۱۹۴۷۸۶۱۷۲

    سلام من خودمم راننده اسنپ هستم گناه ما چیست که مسافر رعایت نمیکنه تذکرم میدیم میگه چشم بعد وسط راه روسریش میوفته

  • ناشناس

    الان بجای اینکه به فکر مردم و معیشت مردم باشید فکر حجاب هستید خدا لعنتشون کنه خدا ریشتون رو بکنه

  • ناشناس

    تو را به خدا محمد وار و علی وار رفتار کنید.من خودم مانتوی بلند میپوشم.روسری بلند سرم هست.اما گیر دادن به زنها به خاطر نداشتن روسری و آزار انها درست نیست.به فرمایش رهبری مشکل ما روسری نیست.خواهشا به دستور رهبر عزیزمون عمل کنید

  • ناشناس

    درود بر شما
    همه خانمها بی شخصیت نیستند ، عده ای از دختران و خانمها فقط بخاطر خوش گذرانی و .... میخوان بدون حجاب و راحت باشند و مطمئنا دنبال رابطه خارج عرف هستند . این واقعیت جامعه بی حجاب است و چون پدر و مادر توان جلوگیری ندارند ، وظیفه نظام است که هدایت این ها را به عهده بگیرد .

  • ناشناس

    این نماینده های مجلس چرا نمیرن جلوی ایرانخودرو و سایپا رو نمیگیرن که دلال بازی راه انداختن تا ماشین رو در بازاری که خودشون راه انداختن دوبله و سوبله به ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی دارن میندازن.

  • ماندانا

    ای کاش زنان ما می فهمیدند با برهنه شدن و بی حجابی چقدر بی ارزش شدند. ناخن کاشته های حامل قارچ و انگل، مو کراتین هایی که به زودی کچل و زشت تر میشن، کسانی که برای جلب نظر بیشتر هر روز جیب شوهراشون را خالی تر میکنن و جیب آرایشگر را پرپولتر. تقلید رهای مد که حاضرند لباس های دون شان انسانی بپوشند برا اینکه دیده بشن، خداوکیلی شلوار پاره، فاق کوتاه، ساپورت نازک، شلوار چرمی90 سانتی، ناف پیدا و... پیامی غیر از تمنای جنسی و زشتی به مردهای خواهان می فرسته؟ منم زنم ولی هیچ زیبایی در این هرزه خواهی نمی بینم. ممنونم که بالاخره مسئولین تکون خوردند و امیدوارم اینقدر غیرت داشته باشند که جامعه را باز هم به زمانی که ارزش یک دختر به علمش بود برگردانند. ما هم حمایت می کنیم قطعا.

  • شهره

    توروخدا تولیدی های نشر دهنده مدهای بی ریشه و زننده را ببندید. توی بازار لباس مناسب به سختی پیدا میشه. چرا اینقدر لباسای زشت و بی حیا عرضه میشه؟ کی داره سود میبره؟ مردم یا مسئولین مغرض؟

  • علی

    لطفا از فروشنده ها و کارمندان مراکز بیمارستانی و منشی دکترها شروع کنید. خیلی حال به هم زن شدند.

  • مهدی

    خواهشا یه فکری هم به حال تبلیغات گوگل بفرمایید. ما از دیدن سحر قریشی و بازیگران صدا و سیما و سینما و امثال اونها که تبلیغات دروغین برای انواع مواد آرایشی می کنند و صد البته تبلیغ خودشون برای دیده شدن با انواع استایل های بی حیا و خودنماست خسته شدیم. کدوم زن ارزشمندی اینطوری چوب حراج به هویتش میزنه آخه؟!!!! به خدا اینها ارزش نیست و هممون می دونیم. پس آگاهانه داریم در حقزن ها جفا می کنیم و مدیون همشون هستیم.

  • ناشناس

    آقا یه نگا به تبلیغ بیت کوین همین صفحه بندازید. ارزش زن را در حد تبلیغات پایین آوردید. الان موهاش و زیر گلو را انداخته بیرون که براشون مشتری جمع کنه؟؟؟؟؟ زن یعنی همین؟؟؟ الان کدومتون با دیدن اون به شخصیتش آفرین گفتید؟ هیچکی. همه به خودنمایی اون توجه کردید. من از این نوع نگاه دلالان به زن بیزارم.

  • ذ

    من چادریم ،اما شمارا خدا مردم را رها کنید ونیروی انتظامی را در گیر این مسایل نکنی،جوان را از هر چه محروم کنید به همان طرف می رود سعی کنید سفره های کارگران پهن بشه ووسعت پیدا کنه. برای جوان کار پیدا بشه وجوان بتونه زودتر ازدواج کنه وزندگیش اداره کنه.

  • ناشناس

    ع

  • فاطمه

    باید با بد حجابی و بی حجابی برخورد جدی بشه،دولت خیلی کوتاهی میکنه،بدحجابها بنیان زندگی و خونواده های بقیه رو به سردی و مصیبت کشوندن بعد با پرویی میگن به بقیه چه