واردات خودرو متوقف شد!

به تازگی مشخص شده که وزارت صمت مانع از ثبت سفارش خودروهای وارداتی و لوازم یدکی شده که این موضوع خود نشان دهنده توقف موقتی واردات خودرو و شروع درگیری ها است.

واردات خودرو متوقف شد!

در روزهای گذشته مسئله واردات خودرو برای مردم و دولت بسیار داغ شده و این قضیه حتا به نقطه ای رسیده که سخنگوی دولت صریحاً اعلام کرده که واردات خودروهای دست دوم نیز برای عموم مردم آزاد شده. در ادامه ماجرا اما خبر رسیده که از ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ تا به امروز، شرکت های وارد کننده خودرو و قطعات یدکی امکان ثبت سفارش ندارند تا واردات خودرو در خوش بینانه ترین حالت موقتاً متوقف شود.

با پیگیری های صورت گرفته  مشخص شده که وارد کنندگان در پروسه ثبت سفارش خودرو، مشکل بزرگ تامین ارز ثبت سفارش های قبلی خود را حل کرده اند و از این بابت دردسری برای آن ها وجود ندارد. اما مانع اصلی ثبت سفارش خودرو، وزارت صمت و شخص علی لطفی زاده است که به دلایلی جلوی روند نهایی شدن واردات خودروهای جدید را گرفته است.

طی مصاحبه ای اختصاصی که با علی لطفی زاده صورت گرفته، مشخص شده که تصمیم جدید وزارت صمت در راستای مسدود کردن مسیر واردات خودرو نیست و قرار است به زودی ساز و کارهای جدیدی برای ثبت سفارش و واردات خودرو و لوازم یدکی در نظر گرفته شود.

ایشان هم چنین خاطر نشان کردند که مسائل مربوط به واردات خودرو به معاونت حمل و نقل محول شده تا این بخش به صورت تخصصی و با برنامه ای مدون و مشخص ادامه کار را پیگیری کند.

به طور کلی در پایان می توان نتیجه گرفت که رخ دادن چنین موضوعاتی در زمینه واردات خودرو و لوازم یدکی اصلاً به نفع بازار خودرو نیست و می تواند شوک سنگینی به قیمت ها وارد کند. از طرفی دیگر پس از مسدود شدن ثبت سفارش خودروهای صفر و لوازم یدکی، واردات خودروهای دست دوم نیز نتیجه نخواهد داد و عملاً انجان شدن آن غیرممکن خواهد بود.

منبع: اسب بخار
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد