روزگار خودرو گزارش می‌دهد؛

ترامپ سوار بر خودروی ضد ترور!

خودروی حامل رئیس جمهور در تمام کشور‌های جهان از امکانات رفاهی و امنیتی منحصر به‌ فردی برخوردار است که در این بین خودروی رئیس جمهور آمریکا و روسیه از عجیب‌ترین و البته ناشناخته‌ترین خودروهای جهان هستند.

ترامپ سوار بر خودروی ضد ترور!

شب گذشته خبر اقدام به ترور ترامپ تبدیل به تیتر یک اخبار جهان شد. واقعه‌ای که یاد‌آور ترور رئیس جمهور گذشته آمریکا یعنی جان‌اف کندی بود.

کندی در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در حالی که سوار بر خودروی لیموزین خود یعنی لینکلن کنتیننتال SS-100-X بود ترور شد و درگذشت.

کندی

کندی-۲

پس از آن اقدامات برای امنیت خودروی رئیس جمهور در آمریکا به طور گسترده‌ای افزایش یافت و اکنون یکی از با امنیت ‌ترین و پر امکانات‌ترین خودروهای جهان متعلق به رئیس جمهور آمریکاست. از این خودرو اطلاعات زیادی در دست نیست و بیشتر جزئیات ‌آن محرمانه است.

مشخصات کادیلاک رئیس جمهور آمریکا

این خودروی کادیلاک که دارای پیشرانه ۶.۶ لیتری و دارای ابعاد بزرگی به طول ۵.۴ و عرض ۱.۹ متر است. وزن آن حدود ۸ تن گزارش شده است. 

از جمله امکانات آن شیشه‌های ضد گلوله است که فقط رئیس جمهور کنترل آن را در اختیار دارد. در کنار آن امکاناتی نظیر سیستم اطفاء حریق، گاز اشک آور و تلفن ماهواره‌ای که کنترل همه ‌آن ها نیز در دست رئیس جمهور است مجهز است.

باک این خودرو هم دارای ویژگی منحصر به فردی است که با پوشش یک فوم مخصوص از آتش سوزی و انفجار پس از هدف قرار گرفتن جلوگیری می‌کند.

دونالد ترامپ که در دوران ریاست جمهوری خودش سوار بر این خودرو بود حالا با احتمال بازگشت به این جایگاه احتمالا بار دیگر سوار بر این خودرو خواهد شد.

ترامپ

خودروی رئیس جمهور روسیه

یکی دیگر از خودروهای معروف در جهان خودروی رئیس جمهور روسیه است که پوتین از آن استفاده می‌کند و آئوروس سنات نام دارد.

این خودرو دارای پیشرانه ۴.۴ لیتری توربوشارژ با ۸ سیلندر و دارای توان ۵۹۸ اسب بخاری است. طول آن ۶.۶۲ و دارای عرض ۲ متری و همچنین وزن آن هم حدود ۶.۵ تن گزارش شده

این خودرو منحصر به فرد قابلیت مقاومت در برابر حملات شیمیایی و بمب افکن‌هارا دارد.

رئیس جمهور روسیه در برخی سفرهای خارجی این خودرو را نیز به همراه خود می‌برد که از جمله آن می‌توان به سفر پوتین به تهران در سال های گذشته اشاره کرد.

پوتین

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد