مزدا رسما به بازار خودروی ایران بازگشت + قیمت مدل ها

​شرکت آفتاب خودرو در نشستی با اهالی رسانه به صورت رسمی از آغاز فعالیت خود با موضوع واردات خودروهای سواری مزدا ژاپن به ایران خبر داد. در همکاری گسترده آفتاب خودرو با مزدا، قرار است محصولات بنزینی، هیبریدی و برقی متنوعی از این برند به بازار عرضه شود. در گام نخست، مزدا ۳ سدان با قیمت حدودی ۲.۴ میلیارد تومان و مزدا CX-30 با قیمت احتمالی ۲.۸ میلیارد تومان در اواخر شهریور ۱۴۰۳ روانه سامانه یکپارچه خواهند شد.

مزدا رسما به بازار خودروی ایران بازگشت + قیمت مدل ها

در این نشست خبری مدیران شرکت آفتاب خودرو از برنامه‌های آتی خود پرده برداشتند و خبرنگاران نیز سؤالات خود را مطرح کردند. پس از قطع همکاری مزدا در سال ۹۸ به دلیل تحریم، اکنون آفتاب خودرو به عنوان نماینده جدید این شرکت در ایران معرفی شده و در برنامه ویژه خود برای همکاری با این برند خاص ژاپنی، واردات، خدمات جامع پس از فروش و مونتاژ را پیش بینی کرده است.

مدیرعامل شرکت آفتاب خودرو با اشاره به سابقه طولانی آفتاب خودرو در بحث فعالیت‌های خودرویی، همکاری این شرکت با برند مزدا را اتفاقی مهم و تأثیر گذار در دور جدید واردات خودرو عنوان کرد. وی در ادامه افزود قرارداد منعقد شده بین آفتاب خودرو و مزدا متفاوت از بسیاری از واردکنندگان خودرو، به صورت رسمی بوده و فرآیند عرضه و خدمات خودروهای این برند خوشنام ژاپنی به صورت استاندارد انجام می‌شود. قرار است خودروهای مزدا از سایت تولیدی چانگان در کشور چین تأمین شده و به بازار کشورمان عرضه شوند.

در سال نخست قرارداد آفتاب خودرو و مزدا برنامه واردات ۳ هزار خودرو به کشور تعیین شده و در نخستین سری، ۴۰۰ دستگاه خودرو از دو مدل سواری ۳ سدان و کراس اور CX-30 در نسخه بنزینی سفارش گذاری شده است. با توجه به اینکه بارگیری خودروها از مبدأ در حال انجام است، پیش بینی می‌شود تا پایان تابستان این خودروها در سامانه یکپارچه عرضه و به بازار عرضه شوند.

دو مدل مزدا ۳ سدان و کراس اور CX-30 با پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی GDi به بازار عرضه خواهند شد. این موتور پرتوان و کم مصرف، ۱۸۶ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و خروجی آن توسط جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT به چرخ‌های جلوی خودروها منتقل می‌شود. آفتاب خودرو اعلام کرد در سفارش گذاری هر دو مدل نهایت تلاش خود را کرده تا با توجه به محدودیت سقف ارزی واردات، بهترین و فول آپشن‌ترین تیپ خودروها از نظر امکانات ایمنی و رفاهی برای بازار ایران انتخاب شوند.

برنامه عرضه محصولات متنوع مزدا توسط آفتاب خودرو

علاوه بر دو مدل ۳ و CX-30، در ادامه واردات خودروهای مزدا به ایران کراس اور بزرگ و هیبریدی CX-50 و CX-30 برقی در برنامه عرضه قرار دارند و اکنون نیز نمونه‌هایی از این دو خودرو جهت تست و بررسی بیشتر به کشورمان وارد شده است. در برنامه و قرارداد آفتاب خودرو پیش بینی شده تا به محض آغاز تولید انبوه محصولات جدید مزدا یعنی ARATA و EZ6 این دو خودروی فناورانه و خاص مزدا نیز به بازار خودروی کشورمان عرضه شوند.

خدمات پس از فروش گسترده و با کیفیت آفتاب خودرو برای خودروهای مزدا

با توجه به اینکه آفتاب خودرو سال‌های زیادی به عنوان نمایندگی برندهای متنوع خودرویی فعالیت کرده و شعبات متعددی دارد، در بحث واردات نیز قصد دارد پوشش گسترده‌ای برای خدمات خودروهای مزدا ایجاد کند. طبق توافق این شرکت با طرف خارجی، نمایندگی‌های مزدا به صورت استانداردسازی شده و خاص این برند تجهیز خواهند شد. تاکنون ۶ عاملیت و شوروم مزدا در استان‌های تهران، گیلان، مازندران، خراسان رضوی و بوشهر آماده فعالیت شده و قرار است ۱۰ نمایندگی دیگر از سراسر کشور به این موارد افزوده شود.

همزمان با سفارش گذاری خودروها، قطعات یدکی، تجهیزات و ابزار مخصوص تعمیر خودروهای مزدا نیز از کمپانی مادر خریداری شده تا در بدو ورود محصولات مزدا به خیابان‌ها، پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش به بهترین شکل انجام شود.

خبر خوبی که آفتاب خودرو در این نشست خبری اعلام کرد بحث ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای قدیمی مزدا در کشورمان بود؛ با توجه به اینکه گروه بهمن به عنوان شریک قدیمی مزدا در ایران همکاری خود را با این شرکت متوقف کرده، محصولات قدیمی مزدا در کشورمان با مشکل تأمین قطعات مواجه‌اند. از این رو آفتاب خودرو وعده داده تا به عنوان نماینده رسمی مزدا در کشورمان، خدمات پس از فروش را به تمامی مدل‌های مزدا در ایران ارائه دهد.

به زودی مراسم رونمایی از محصولات مزدا در ایران برگزار خواهد شد.

منبع: پدال
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد