موتورسیکلت شوالیه سیاه در راه بازار

موتورسیکلت Husqvarna Svartpilen ۸۰۱ در سال ۲۰۲۴ با موتوری با حجم ۷۹۹ سی‌ سی معرفی شده است.

موتورسیکلت شوالیه سیاه در راه بازار

 این مدل جایگزین مدل قدیمی‌ تر، یعنی ۷۰۱ شده و طراحی خاص نئو اسکرامبلر آن، حال و هوای جدیدی به این سری از موتور‌ها بخشیده است. موتورسیکلت جدید Husqvarna به عنوان جایگزینی برای KTM ۷۹۰ Duke که از همان موتور بهره میبرد، معرفی شده است.

موتور قدرتمند ۷۹۹ سی‌ سی Husqvarna

هوسکوارنا-۲

موتور استفاده شده در Husqvarna Svartpilen ۸۰۱ یک موتور دو سیلندر با ظرفیت ۷۹۹ سی‌ سی است که در مدل‌ هایی مثل Pierer Mobility دیده شده. این موتور مجهز به پیستون‌‌های آلومینیومی سبک با سه رینگ، میل لنگ با یاتاقان‌‌های ساده و دو میل تعادل است که سبب بهبود عملکرد و کنترل موتور می‌شود. همچنین برای کنترل بهتر سوپاپ‌‌ها از یاتاقان‌‌های انگشتی با پوشش DLC استفاده شده است.

کمک‌‌های پیشرفته Husqvarna Svartpilen ۸۰۱

موتورسیکلت Husqvarna Svartpilen ۸۰۱ دارای سه حالت استاندارد قدرت که شامل Sport، Street و Rain است. همچنین یک حالت انتخابی به نام Dynamic Mode در دسترس است که از تک چرخ زدن موتور جلوگیری می‌کند. کنترل کروز نیز به صورت انتخابی موجود است. در این موتورسیکلت، یک سیستم ABS حساس به پیچ‌‌ها به همراه ترمزموتور ضد لغزش به صورت استاندارد وجود دارد. همچنین از طریق داشبورد TFT و اتصال بلوتوث، امکان ناوبری دقیق، دریافت تماس‌‌ها و انتخاب موسیقی فراهم شده است.

در این موتورسیکلت سیستم تعلیق توسط WP Apex کنترل می‌شود. دوشاخه جلویی به طور کامل قابل تنظیم است و کمک فنر عقب دارای قابلیت تنظیم برگشت و پیش‌ فشردگی است. همچنین تنظیمات تعلیق دوشاخه جلویی بدون نیاز به ابزار انجام می‌شود، اما برای تنظیم کمک فنر عقب نیاز به ابزار دارید.

تفاوت در هندسه نسبت به KTM ۷۹۰ Duke

هوسکوآرنا-۱

هندسه Husqvarna Svartpilen ۸۰۱ نسبت به KTM ۷۹۰ Duke کمی تغییر کرده است. Husqvarna زاویه چرخش جلو را نیم درجه نسبت به ۷۹۰ کمتر کرده است، اگرچه فاصله بین دو محور تغییری نکرده. وزن این موتورسیکلت حدود ۶.۸ کیلوگرم بیشتر از KTM ۷۹۰ است و یک میراگر فرمان WP نیز به صورت استاندارد نصب شده است.

تایرهای مناسب برای سبک اسکرامبلر

در راستای سبک اسکرامبلر این موتورسیکلت، از تایرهای Pirelli MT ۶۰ RS با الهام از مسابقات flat-track استفاده شده است. این تایرها روی چرخ‌‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی قرار دارند که ترکیبی از طراحی مدرن و قدیمی را به نمایش می‌گذارند.

طراحی خاص و بدون کروم

هوسکوآرنا-۱۵

طراحی Husqvarna Svartpilen ۸۰۱ ترکیبی از عناصر استیم‌ پانک و مدرنیسم است. صندلی دو تکه این موتور به‌ خوبی قسمت عقب را پنهان می‌کند و به طراحی تمیز آن کمک می‌کند. اگزوز این موتورسیکلت از جنس استیل ضد زنگ بوده و انتهای آن به سمت بالا طراحی شده است که با خطوط شاسی همخوانی دارد. چراغ‌‌های LED، کوچک و خاص طراحی شده‌‌اند و چراغ جلو و بادگیر آن جلوه‌ ایی متفاوت به این موتور میدهند. به‌ طور کلی در طراحی این موتور از رنگ‌‌های سیاه، آلومینیومی و برنزی استفاده شده است.

ترمزهای قدرتمند J.Juan و سیستم ABS بوش

وظیفه ترمزگیری بر عهده سیستم ترمز J.Juan با همکاری بوش است. دیسک‌‌های جلویی ۳۰۰ میلی‌ متری با کالیپر‌های چهار پیستونه نصب شده‌‌اند. ABS بوش با مدل ۹.۳ MP با حساسیت به پیچ‌ ها، دو حالت ترمز را ارائه می‌دهد: حالت خیابان و حالت سوپر‌موتو برای چرخ عقب. در چرخ عقب دیسک ۲۴۰ میلی‌متری با کالیپر دو پیستونه قرار دارد.

قیمت و دسترسی

موتورسیکلت Husqvarna Svartpilen ۸۰۱ با قیمت ۱۰،۸۹۹ دلار(۶۶۰ میلیون تومان) عرضه می‌شود که ۱۴۰۰ دلار بیشتر از KTM ۷۹۰ Duke و ۹۶ دلار کمتر از Ducati Scrambler Icon است. انتظار می‌رود که این مدل ماه آینده در نمایشگاه‌های موتور فروشی قابل دسترسی باشد. همان‌طور که نام آن یعنی Black Arrow (پیکان سیاه) نشان می‌دهد، رنگ این موتور به صورت غالب مشکی است.

مشخصات فنی موتور

 

 نوع: دو سیلندر موازی

 حجم: ۷۹۹ سی‌سی

 نسبت تراکم: ۱۲.۵: ۱

 سوپاپ‌ ها: DOHC؛ ۴ سوپاپ در هر سیلندر

 سیستم سوخت: Bosch با بدنه دریچه Dell’Orto

 اگزوز: استیل ضد زنگ

 خنک‌ کننده: مایع و روغن

 جعبه‌ دنده: ۶ سرعته با شیفتر سریع

 سیستم کلاچ: کمک و لغزش شاسی

 فریم: فولاد کرومولی با زیرشاسی آلومینیومی

 کمک‌ فنر جلو: دوشاخه معکوس WP Apex؛ قابل تنظیم

 کمک‌ فنر عقب: قابل تنظیم برگشت و پیش‌فشردگی

 چرخ‌ ها: آلومینیومی ریخته‌گری شده ۱۷ اینچ

 ترمز جلو: دیسک‌های ۳۰۰ میلی‌متری با کالیپرهای J.Juan

 ترمز عقب: دیسک ۲۴۰ میلی‌متری

 فاصله بین دو محور: ۱۳۸.۶ سانتی متر

 ارتفاع صندلی: ۸۱.۷ سانتی متر

 ظرفیت مخزن سوخت: ۱۴ لیتر

 وزن: ۱۹۰ کیلوگرم

 

منبع: زوموتور
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد