خودرو هاچ بک مفهومی هیوندای شوکه کننده است

هیوندای از امکانات این هاچ‌بک ۶۵۹ اسب بخاری مجهزبه ترمز دستی الکترونیکی در خودروهایش استفاده می‌کند.

خودرو هاچ بک مفهومی هیوندای شوکه کننده است

هیوندای RN۲۲e خودرویی نامرتبط به خیابان‌های عمومی است اما دورنما و توان مهندسی واحد N هیوندای را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد؛ درحقیقت هدف گروه N از رونمایی این خودرو هم همین بوده که به مردم نشان دهد، هیوندای می‌تواند در مدل‌های خیابانی خود هم از چنین فناوری‌هایی استفاده کند و خودروهایی هیجان‌انگیز را بیافریند. این شرکت پیش از این هم از RN۲۲e کانسپت مجهز به فناوری جعبه‌دنده مجازی رونمایی کرده بود که بعدها مهمان آیونیک ۵ شد.

هیوندای-آر-ان-۱

RN۲۴ را می‌توان یک هاچ‌بک وحشی بی‌دروپنجره دانست که با تکیه‌بر دو الکتروموتور و شاسی الهام‌گرفته از خودروهای WRC هیوندای تولیدشده و تلاش می‌کند تا چهره‌ای جدید از خودروهای هیوندای را به نمایش بگذارد. نتیجه کار هم خودرویی شده که شاید درصورت زنده بودن کن بلاک، در فیلم‌هایش نقش‌آفرینی می‌کرد.

هیوندای-آر-ان-۲

هیوندای برای مهندسی‌کردن عملکرد دقیق این خودرو آن را به فاصله محوری ۲،۶۶۶۰ میلی‌متری، میراگرهای تنظیم‌شونده، LSD الکترونیکی عقب و دیفرانسیل مکانیکی در جلو مجهز کرده است. دو موتور برقی به‌عاریه گرفته‌شده از آیونیک ۵ هم توان تولید حداکثر ۶۵۹ اسب بخار قدرت را دارند.

هیوندای-آر-ان-۳

هر چند این رقم در دنیای سوپراسپرت‌های امروزی چندان زیاد به نظر نمی‌رسد اما می‌تواند هیوندای را به هدف خود برساند. RN۲۴ که خودرویی متمرکز بر چابکی است، می‌تواند در عرض ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. باتری این خودرو همان نسخه ۸۴ کیلووات ساعتی موجود در آیونیک ۵ N است و باعث شده که وزن این هاچ‌بک کوچک نهایتا به ۱،۸۸۰ کیلوگرم برسد.

هیوندای-آر-ان-۴

مهندسان هیوندای برای جذاب‌تر کردن عملکرد RN۲۴، آن را به یک ترمزدستی الکترونیکی هم مجهز کرده‌اند که کار شبیه‌سازی ترمزدستی‌های هیدورلیکی خودروهای رالی را انجام می‌دهد. از آنجا که این سیستم تنها با قفل‌کردن محور عقب کار خود را انجام می‌دهد و اتفاقا سبک‌تر از ترمزهای دستی‌های هیدرولیکی است، احتمالا در مدل‌های آینده هیوندای N استفاده شود.

هیوندای-آر-ان-۵

RN۲۴ با استفاده از امکانات فنی که دارد، می‌تواند یک تجربه سواری لذت‌بخش همراه با دریفت‌های بسیار را برای راننده‌اش به ارمغان بیاورد. هر چند ترمزدستی الکترونیکی آن برای القای دقیق حس قطعات مکانیکی نیاز به تنظیمات بیشتری دارد اما به‌راحتی می‌تواند وارد مدل‎‌های آینده شود.

هیوندای-آر-ان-۶

نسبت فرمان به خودروهای رالی نزدیک شده و حالت‌های رانندگی RN۲۴ هم به‌طور مستقیم از خودروی رالی۱ هیوندای i۲۰N به‌عاریه گرفته شده‌اند و تاثیر مثبت بسیاری روی فرمان‌پذیری و پویایی RN۲۴ دارند. هر چند آیونیک ۵ هم خودروی خوبی به شمار می‌رود و وزنش را به بهترین شکل ممکن کنترل می‌کند اما RN۲۴ فرزتر و سبک‌بال‌تر حرکت می‌کند. پاسخ آن به فرامین راننده منطقی است و به‌سرعت مسیر حرکتش را تغییر می‌دهد؛ راننده می‌تواند تاثیر فاصله محوری کوتاه را در این رفتار RN۲۴ به‌خوبی حس کند.

هیوندای-آر-ان-۹

این هاچ‌بک حس‌ یک خودروی قدرتمند، ساده و درعین‌حال، قابل‌کنترل را به راننده خود منتقل می‌کند؛ حسی که سایر خودروهای برقی جاده‌ای هیوندای توانایی دستیابی به آن را ندارند. هر چند امید می‌رفت که این مدل هم مانند نسخه قبلی به جعبه‌دنده مجازی خود مجهز می‌شد اما گمان داریم که هیوندای آن را در گذر زمان برای کاربردهای سنگین‌تر هم آماده کند.

هیوندای-آر-ان-۱۰

تنها ویژگی منفی چنین خودرویی را می‌توان در وزن بالای آن دانست؛ چراکه سازنده برای کاهش وزن آن مجبور شده تمام صفجات بدنه را به‌همراه شیشه‌های جلو حذف کند. باتری کوچک این خودروی ۱،۸۸۰ کیلوگرمی هم پاسخگوی عملکرد خشن آن نبود و به‌ازای هر ۱۰ دقیقه رانندگی، ۲۰ درصد از شارژ خود را از دست می‌داد.

هیوندای-آر-ان-۷

هر چند هاچ‌بک RN۲۴ برای فروش طراحی نشده اما راه را برای بهبود عملکرد خودروهای برقی جاده‌ای هیوندای N باز می‌کند. این خودروی خاص مانند یک گراز وحشی می‌ماند که ظرفیت‌های خودروهای هیوندای را نشان می‌دهد. تیم توسعه‌دهنده آیونیک ۵ N هم به این مسئله واقف است و می‌داند که همچنان می‌تواند خودروی محبوبش را بهبود دهد.

نظر شما درباره هیوندای RN۲۴ چیست؟ از دید شما کدام ویژگی‌های آن به خودروهای تولیدانبوه هیوندای می‌رسند؟

 

منبع: پدال

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر