گزارش اختصاصی روزگار خودرو
هیوندای با این خودرو لندکروز را له می کند
این هیوندای پالیسید مدل ۲۰۲۶ هست. شاسیبلند غول پیکر کرهای با گنجایش ۹ نفر و طراحی دگرگون شدهای که هیچ نشانی از نسخه قبلی را ندارد.
تست و بررسی خودرو
باید اعتراف کنیم که در رزوگار خودرو دیگر با تغییرات اساسی که کیا و هیوندای در نسخههای نسل بعدی مدل هایشان اعمال میکنند خو گرفتهایم. کیس هیوندای پالیسید جدید هم از این قاعده مستثنا نیست. این شاسی بلند فول سایز غول پیکر پرچمدار خودروهای خانوادگی هیوندای خواهد بود. با پیشرانه هیبریدی و رینگهای عظیم ۲۱ اینچی به نظر میرسد که این خودرو قرار است حسابی شما را سر حال بیاورد.
طراحی چراغها به صورت خطوط موازی ترسیم شده زیر هم و امتداد دادن این زبان طراحی تا جلو پنجرهایم غول بیشاخ و دم، شما را به یاد تم پیکسل میاندازد. مستطیل های بزرگ نوری در جلوی خودرو در واقع گرافیک چراغها و جلوپنجره را تشکیل میدهند. بین آنها و جلو پنجره حداقل ۴ مستطیل بزرگ دیگر نیز وجود دارد. حدس ما این است اینها همان چراغهای اصلی هستند. یک نوار الای دی باریک هم که در سرتاسر قسمت بالای جلو پنجره کشیده شده است گواه این موضوع است.
بدون اینکه هیوندا سخنی از ابعاد و اندازههای دقیق این خودرو به میان آورده باشد اعلام کرده که بخش جلو از قسمت عقب کشیده تر است. فاصله بین چرخهای جلو و عقب ۲.۹ متر است. این فاصله شگفتانگیز از طول خیلی از خودروها بیشتر است. سقف خودرو و سانروف آن نیز دو تکه است و برای تمام نسخههای آن به احتمال خیلی قوی یکی است.
عقب خودرو ظاهر شسته رفته تری دارد چرا که اگزوزها زیر سپر اصلی پنهان شدهاند. و همچنین برف پاک کن عقب نیز در میان اسپویلر عقب مخفی شده است. برخلاف بیشتر مدلهای هیوندای چراغهای عقب روی کناره بدنه و گلگیر کشیده نشدهاند و تماما روی درب صندوق عقب تعبیه شدهاند. هنوز تمامی جزییات این خودرو به بیرون درز نکرده اما میتوان به قطع گفت که این خودرو ۴ چرخ فعال و یا حداقل نسخهای با این قابلیت را خواهد داشت.
طراحی داخلی و فضای کابین هیوندای پالیسید
فضای داخلی پالیسید هم به کل بازطراحی شده است یک مانیتور ۱۲.۳ اینچی دوتایی در داخل مرکز داشبورد نصب شده است. که البته با وجود لمسی بودن هنوزم دکمههای فیزیکی زیادی دارد. به سادگی و فقط در عکسهای منتشر شده از داخل خودرو هم میتوان تشخیص داد که دکمه مربوط به کنترل تهویه مطبوع خودرو جدا از بقیه طراحی شدهاند. دو عدد پیچ ولوم هم برای آن طراحی شده است. یکی برای کنترل تهویه مطبوع و دیگری برای کنترل موج رادیو!
تعویضکننده دنده هم از وسط کنسول حذف شده و به قسمت کنار فرمان منتقل شده است. کنسول وسط نیز بسیار بزرگ است به طوریکه که یک USB type c ۱۰۰ watt دو عدد کاپ هولدر و شارژر وایرلس مخصوص گوشیهای اندروید و آیفون دارد. این کنسول میتواند از وسط جدا و به سمت بالا جمع شود به طوریکه یک جای جدید برای سرنشین باز شود و تعداد سرنشینان این خودرو را به ۹ نفر میرساند. تصاویر این مقاله از نسخه پالیسیدی است که مخصوص بازار کره جنوبی ساخته شده است.
مشخصات فنی وقیمت این هیولا هنوز مشخص نشده است و هیوندای اعلام کرده که این اطلاعات را با نزدیک تر شدن به زمان عرضه در اختیار عموم قرار خواهد داد. نظر شما درباره این غول بیشاخ و دم هیوندای چیست؟ آیا پالیسید جدید توانایی رقابت و بازپسگیری جایگاه محبوبترین شاسی بلند در ایران را از لندکروز خواهد داشت؟