این خودرو حرف نگفته زیاد دارد!

تیونینگ تازه این تیونر آلمانی ۸۲۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده این خودرو قرار می‌دهد.

این خودرو حرف نگفته زیاد دارد!

احتمالا شما هم در نگاه اول متوجه تغییرات ایجاد شده در این نسخه بی‌ام‌و X۶ M نشوید اما این خودرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. فارغ از اجزای ظاهری جدید مانند لوگوی G پاور در عقب و جلو و رینگ‌های دورنگ ریزپره آلیاژی، چیز خاصی دیگری در بخش بیرونی این X۶ M تغییر نکرده است و تمام اجزای اصلی مانند پنل‌ درها، سپرها، اسپلیتر و دیفیوزر عقب متعلق به کارخانه بی‌ام‌و هستند.

بی ام و تیونینگ-1

اگر از نمای ظاهری بگذرید و در کاپوت را باز کنید، با پوشش سفارشی موتور G پاور مواجه خواهید شد که قلب تپنده این خودرو را در زیر خود پنهان کرده است. تیونر آلمانی می‌گوید که X۶ M که پس از جراحی‌هایش با نام «GX۶M بای توربو» شناخته می‌شود، از ۸۲۰ اسب بخار قدرت و ۱،۰۰۰ نیوتن متر گشتاور سود می‌برد.

نسخه استاندارد کارخانه X۶ M با استفاده از یک پیشرانه ۴.۴ لیتری تویین توربوی V۸ از ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور سود می‌برد که حتی برای یک سوپراسپرت هم کافی به نظر می‌رسد. این خودرو با وجود وزن بالایی که دارد می‌تواند در عرض ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و شتاب‌گیری را تا دستیابی به سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد. از آنجا که GX۶M بای توربو G پاور از قدرت بیشتری سود می‌برد، انتظار داریم که این مدل توان بیشتری در حرکت در خط مستقیم داشته باشد و خود را به مرز ۳ ثانیه نزدیک کند.

بی ام و تیونینگ-2

تیونر آلمانی اعلام کرده که علاقه‌مندان برای تبدیل کردن X۶ M خود به یک دستگاه GX۶M بای توربو باید مبلغی ۲۴،۱۶۷ دلاری را بپردازند. البته این تیونر برای کسانی که ۸۲۰ اسب بخار قدرت را زیاد قلمداد می‌کنند، نسخه ارزان‌تری را هم تدارک دیده است که با تکیه‌بر همان فناوری و موتور بی‌ام‌و، ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهند. نسخه سومی هم در فهرست خرید G پاور وجود دارد که با تولید ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور به نسخه استاندارد نزدیک‌تر است.

بی ام و تیونینگ-5

به این ترتیب، مالکان GX۶M بای توربو می‌توانند با خیال راحت با مالکان فراری پروسانگوئه کل‌کل کنند و در رقابت‌های درگ، سریع‌ترین شاسی‌بلندها را به چالش بکشند. در مقام مقایسه باید گفت که شاسی‌بلند اسپرت فراری با استفاده از موتور ۶.۵ لیتری V۱۲ تنفس‌طیبعی خود، ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۶ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد تا در عرض ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس هم از پیشرانه ۴ لیتری V۸ تویین توربوی خود ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را استخراج می‌کند.

فراری-1

با توجه به اینکه قیمت پایه X۶ M از ۱۱۴ هزار دلار آغاز می‌شود، هزینه مالکیت یک دستگاه GX۶M بای توربو به ۱۳۸ هزار دلار می‌رسد که در برابر قیمت ۲۴۲،۰۰۰ و ۳۹۸،۰۰۰ دلاری شاسی‌بلندهای لامبورگینی و فراری ناچیز محسوب می‌شود و این شاسی‌بلند آلمانی را به رقیبی اقتصادی و قدرتمند تبدیل می‌کند. نظر شما درباره این خودرو چیست؟

 

منبع: پدال

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر