خودروساز بزرگ آلمانی وارد بازار چین می شود
آئودی A۵ چهار در با یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژر هیبریدی در چین عرضه خواهد شد.
هر چند آئودی چندی پیش اعلام کرد که با زیربرند تازه «AUDI» در بازار چین فعالیت خواهد کرد، اما از خودروهای خود با لوگوی چهار حلقهای غافل نشده و بهاینترتیب از مدلی جدید برای این بازار رونمایی کرده است که از بخت بد دوستداران آئودی، تنهاوتنها در چین به فروش میرسد. این خودروی سدان که نسخه سدان چهار در A۵ کوپه به شمار میرود و با نام A۵L شناخته میشود، در مقایسه با نسخه عادی A۵، فاصله محوری کشیدهتری دارد.
نسخه عادی A۵ با فرمپردازی بدنه فستبک عرضه شده است؛ البته مشتریان آئودی امکان خرید استیشن آوانت را هم دارند اما خبری از حالت سنتی سدان نیست. با این وجود، ذائقه مشتریان چینی کمی تفاوت دارد و این خودروساز را مجبور کرده تا با ساختن یک جایگزین حقیقی برای سدان A۴L، خود را آماده کند.
A۵L با طول ۴،۹۰۲ میلیمتر خود از فاصله محوری ۲،۹۶۵ میلیمتری سود میبرد که ۷۳ میلیمتر بلندتر از نسخه استاندارد A۵ محسوب میشود. آئودی در زمان مهندسی این محصول توجه خود را روی راحتی بیشتر سرنشینان عقب متمرکز کرده است.
طراحی A۵L تفاوت چندانی با دیگر نمونههای A۵ ندارد. بدنه یکدست و مدرن طراحی شده و با تکیهبر فرمپردازی نسبتا عضلانی، جزییات بالای چراغها و المانهای مدرن مانند دیفیوزرها و سپرهای برجسته، تصویر یک خودرویی جدی را در ذهن بیننده القا میکند. از جمله تفاوتهای این خودرو با A۵ میتوان به جلوپنجره نورپردازیشده، رینگهایی متفاوت، ستون انتهایی با شیب بیشتر و صندوق بزرگتر اشاره کرد.
هر چند هنوز خبری از تصاویر داخلی این خودرو نیست اما آئودی اطمینان داده که سیستم اطلاعات سرگرمی A۵L را به نرمافزار مخصوص بازار چین مجهز خواهد کرد تا کاربران در استفاده از آن راحتتر باشند. دسترسی به تمام محتوای دیجیتالی این سدان از طریق یک نمایشگر ۱۴.۵ اینچی لمسی مرکزی امکانپیذر خواهد بود که در کنار نمایشگر ۱۰.۹ اینجی راننده به انجاموظیفه میپردازد.
انتظار میرود که بهجز موارد یادشده و فضای پای بیشتر سرنشینان، باقی بخشهای کابین با نمونه عادی A۵ تفاوتی نداشته باشد. آئودی اعلام کرده که A۵L را بر پایه معماری PPC تولید خواهد کرد که آن را به یک پیشرانه «EA۸۸۸ ایوو۵» تجهیز میکند. به این ترتیب، خریداران این خودرو از یک واحد ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ بهرهمند میشوند که به کمک سیستم ۴۸ ولتی هیبریدی، بدنه A۵L را حرکت میدهد.
آئودی برای تولید سدان تازه خود از گروه خودروسازی فاو در چین کمک گرفته است. A۵L بههمراه آئودی Q۶L ای-ترون در یک مجموعه مشترک میان دو خودروساز یادشده در چین تولید خواهد شد. نظر شما درباره این خودرو چیست؟