گزارش اختصاصی روزگار خودرو

دو خودروی وارداتی ژاپنی مقابل هم / آکورد بخریم یا کمری؟

برای انهایی که می خواهند یک سدان سایز متوسط کارامد بخرند حال چه هیبرید باشد و چه نباشد مشاهده می کنیم که گزینه های خیلی زیادی روی میز هستند.

دو خودروی وارداتی ژاپنی مقابل هم / آکورد بخریم یا کمری؟

این گزینه ها به نسبت بودجه ای که در حساب بانکی خود دارید می توانند اضافه و یا حذف شوند. با این مقدمه به بررسی دو سدان سایز متوسط معروف و محبوب ژاپنی می پردازیم. تا ببینیم کدام یک از آنها در عمل کاربردی تر هستند. البته هر دو خودرو را قبلا در روزگار خودرو مورد بحث و بررسی قرار داده ایم ولی اینبار می خواهیم در مقام مقایسه بگوییم کدام یک از این دو خودرو کاربردی ترند.

هوندا-اکورد-8

هنگامی که در اندیشه خرید یک خودرو سدان هستید قطعا دو گزینه به صورت اتوماتیک به ذهنتان خطور می کند و آن هم هوندا و تویوتاست. دو خودرویی که سال ها در بالای جدول پر فروش ها در آمریکا و جهان باهم در حال رقابت هستند. حتی بسیاری از خودروسازان دیگر به دلیل محبوبیت این دو خودرو تولیدات سدان سایز متوسط خود را کم کرده اند. هوندا آکورد نسل یازدهم و تویوتا کمری نسل نهم خود را سپری می کنند. هر دو خودرو برای سال ۲۰۲۵ باز طراحی شده اند و کاملا اماده حضور در بازار رقابت هستند.اینجا در این مقاله به مقایسه طراحی ظاهری مشخصات فنی و امکانات رفاهی دو خودرو می پردازیم.

تویوتا-کمری-2025-6

مشخصات فنی و پیشرانه هوندا آکورد و تویوتا کمری

هوندا آکورد دو مدل پیشرانه را به شما ارایه می دهد پیشرانه اول یک موتور توربوشارژ ۴ سیلندر خطی با حجم ۱.۵ لیتر و حداکثر توان خروجی ۱۹۲ اسب بخار است که در حالت دوم یعنی هیبیرید توان این خودرو به ۲۰۴ اسب بخار می رسد. تویوتا کمری اما فقط یک گزینه دارد آن هم مدل هیبرید است که با تولید حداکثر ۲۳۲ اسب بخار قدرت تقریبا در این مبارزه و در بخش فنی روی کاغذ پیروز است. هر دو این خودروها نیروی تولیدی پیشرانه خود را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک به چرخ ها منتقل می کنند. کمری به هر چهار چرخ و آکورد فقط به چرخ های جلو! بنابراین کمری خودروییست که هر چهار چرخ آن فعال است.

هوندا-اکورد-4

تویوتا-کمری-2025-3

مقایسه مصرف سوخت

مقایسه مصرف سوخت برای سدان های سایز متوسط بسیار مهم است زیرا که باید با بودجه مناسب یک خودروی مناسب تر تهیه کرد و برای این کار دانستن و مقایسه کردن مصرف سوخت گزینه های خرید واجب است. مقدار مصرف سوخت کمری حدود ۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت آکورد در حالت ترکیبی شهر و بزرگ راه ۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. بناراین مصرف سوخت آکورد به مقدار ناچیزی از کمری بیشتر است.

هوندا-اکورد-5

تویوتا-کمری-2025

ابعاد و اندازه ها

این دو خودرو به عنوان دو رقیب تقریبا یک اندازه هستند. اما در بحث فضای داخلی هوندا بهتر عمل کرده است به طوری که چند اینچی جا برای پای سرنشینان عقب بیشتر دارد اما  در مجموع از نظر سایز تفاوت آنچنانی ندارند. صندوق عقب هوندا ۱۷ فوت مکعب برابر با ۵ متر مکعب حجم دارد و فضای داخلی صندوق کمری مقداری کمتر و برابر ۱۵ فوت مکعب یا ۴ متر مکعب است.

هوندا-اکورد-2

تویوتا-کمری-2025-2

مقایسه قیمتی آکورد و کمری

هوندا آکورد پلاگین هیبرید ۲۰۲۵ هنوز هم برچسب قیمتی زیر ۳۰ هزار دلار (معادل ۱.۹ میلیارد تومان) را دارد. تویوتا نیز در نسخه های مختلف و از قیمت پایه ۲۹۴۹۵ دلار (معادل ۱.۸ تا ۱.۹ میلیارد تومان) شروع می شود. همان طور که مشاهده می کنید این دو سدان حتی در قیمت گذاری هم بسیار بسیار نزدیک به هم عمل کرده اند و توانسته اند تا بدون افزایش قیمت تغییرات مناسبی را روی خودرو ساخت خود ایجاد کنند.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید تفاوت فاحش و آشکاری در این دو خودروی سدان متوسط ساخت ژاپن دیده نشد. اما به جد و با اطمینان خاطر می توان گفت که هر دوی این خودروها با کیفیت مثال زدنی هستند. جای خوشحالی است اعلام کنیم که هر دوی این خودرو ها در بازار خودرو ایران عرضه خواهند شد. حال اگر شما قصد خرید یک سدان سایز متوسط مناسب خانواده را داشته باشید کدام یک از این دو خودرو را می پسندید؟

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد