معرفی خودروهای حاضر در بازی NEED FOR SPEED / قسمت دوم
در این قسمت میخواهیم پنج تا از معروفترین خودروهای دنیای نید فور اسپید را به شما معرفی کنیم:

در ادامه به قسمت دوم معرفی خودروهای نید فور اسپید میپردازیم:
نیسان فیرلیدی Nissan fair lady
نخستین خودروی اسپرت نیسان و نخستین مدل در ۶ نسل سری Z، سال ۱۹۶۹ رونمایی شد. نیسان S۳۰ که در کشورهای مختلف با نامهای فیرلیدی Z و داتسون ۲۴۰Z فروخته شد، یکی از موفقترین و پرطرفدارترین خودروهای اسپرت تاریخ نیسان است. ۲۴۰Z با طراحی جدید و زیبا، نرخ رقابتی، کیفیت ساخت بالا و ویژگیهایی چون سیستم تعلیق مستقل و پیشرانههای ۲/۴ و ۲ لیتری ۶ سیلندر، همان روز اول از رقبای اروپاییاش جلو زد. شهرت عملکرد فنی مناسب و کیفیت ساخت بالای خودروهای سری Z نیسان در نخستین نسل و مدل ۲۴۰Z کاملاً واضح بود؛ ۲۴۰Z در چهار سال اول هر سال تا نزدیک به ۵۰، ۰۰۰ مشتری در امریکا داشت.
نیسان ۲۴۰Z در مدل ۲/۴ لیتری، ۱۵۱ اسببخار قدرت و ۱۹۸ نیوتنمتر گشتاور و در مدل ۲ لیتری، ۱۳۰ اسببخار قدرت داشت؛ سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چپمن در عقب بههمراه ترمزهای دیسکی در جلو بهصورت استاندارد عرضه میشدند. علاوهبر ویژگیهای برجستهی ۲۴۰Z در بخش فنی، این مدل طراحی زیبایی هم داشت؛ یوشیهیکو ماتسو، مدیر طراحی خودروهای اسپرت نیسان، ۲۴۰Z را در دو مدل دوسرنشین و ۲+۲ طراحی کرد که به «طراحی ماندگار، جاودانه و تکرارنشدنی» شهرت دارد. ۲۴۰Z در شناختهشدن ظرفیت بالای خودروهای ژاپنی در موتوراسپرت خارج از خانه هم نقش مهمی داشت. بهمحض فروش این مدل در امریکا، تیم BRE، رانندهی مشهورش، جان مورتون را پشت فرمان ۲۴۰Z قرار داد و در مسابقات قهرمانی امریکا سالهای ۱۹۷۰ و ۱۹۷۱ به مقام اول رسید. تولید نخستین خودروی اسپرت نیسان تا سال ۱۹۷۳ ادامه داشت.
هوندا سیویک تایپ آر Honda civic type R
هوندا تجربیاتی را که از تولید محدود NSX و اینتگرا تایپ R بهدست آورده بود، در مدل ۱۹۹۷ سیویک به کار گرفت. یکی از دلایلی که هوندا توانست تایپ R را به تولید انبوه برساند، توسعه موتور همهکاره VTEC (زمانبندی متغیر سوپاپ و کنترل الکترونیکی لیفت – Variable Valve Timing & Lift Electronic Control) بود. پیشرانه ۱.۶ لیتری بهکار رفته در نسل EK۹ سیویک تایپ R بهصورت دستی ساخته شده بود و ۱۸۲ اسب بخار قدرت در ۸۲۰۰ دور در دقیقه تولید میکرد. مثل بیشتر موتورهای VTEC دوربالای هوندا، گشتاور پیشرانه کم و فقط ۱۶۰ نیوتن.متر بود. بدنه سبک تایپ R موجب شد وزن خودرو به ۱۰۵۰ کیلوگرم کاهش پیدا کند. لازم به ذکر است که از سیستم تعلیق جناغی دوبل و دیفرانسیل لغزش محدود مارپیچ (LSD) استفاده شده بود. نسل اول کوچک، چابک و سریع بود و استانداردی را برای نسلهای بعدی هوندا سیویک تایپ R تعریف کرد.
هوندا NSX type R
NSX دوستداشتنی این نسخه از نید فور اسپید متعلق به آخرین سال تولید این نسل بوده و از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۲۸۰ اسب بخاری سود میبرد. شایان ذکر است مدلهای متعلق به سال قبل از ۱۹۹۷ از پیشرانه ۳ لیتری با قدرت ۲۵۶ اسبی استفاده میکردند. هوندا میخواست که NSX به مانند یک خودروی فرمول یک فرمانپذیری داشته باشد و به مانند یک خودروی شهری از امکاناتی مثل سیستم تهویه مطبوع، ضبط، شیشه بالابر برقی، سیستم کنترل پایداری برخوردار باشد، علاوه بر همه اینها، هوندا از سیستم ترمز ABS چهارکاناله و سیستم کنترل الکترونیکی گاز (برای نخستین بار در سبد محصولاتش) استفاده کرد.
پورشه ۹۱۱ کررا اس
تاریخچه خودرویی که از شهریور سال ۱۳۴۳ (سپتامبر ۱۹۶۴) یعنی حدود ۵۷ سال پیش تا امروز در اوج بوده، خودش یک کتاب است.. خودرویی که اول قرار بود اسمش ۹۰۱ باشد ولی به دلیل یک درگیری حقوقی با سیستم نامگذاری پژو، نامش به ۹۱۱ تغییر کرد. خودرویی که یک بار در دهه ۷۰ گفتند تولیدش متوقف میشود. یعنی تا پای مرگ رفت و برگشت.
یا مهندسان پورشه عصبی و روانپریش میشوند یا پورشه فقط یک مشت عصبی و روانپریش را بهعنوان مهندس استخدام میکند. شما دارید در روز روشن معجزه میبینید. بتمن، سوپرمن، آیرونمن و اینها را بگذارید کنار. ابرقهرمان واقعی اینجاست. هیچ از خودتان نمیپرسید که چطور میشود از یک پیشرانه ۳.۸ لیتری با آن آرایش عجیب ۶ سیلندر خوابیده که توربو هم ندارد، ۳۹۵ اسببخار نیرو در ۷۵۰۰ دور در دقیقه نیرو بیرون کشید؟
این خودرو دومین خودرو از بلک لیست ده خودرو ما بود که بررسی کوتاهی از آن را انجام دادیم. حالا میرسیم به خودروی شماره یک که میدانیم همه شما آن را میشناسید و باهاش خاطره دارید. این خودروی محبوب دل همه است حتی دیده شدند کسانی که به خودرو هیچ علاقهای ندارند ولی از این ماشین لذت میبرند و آن هم چیزی نیست جز:
بی ام و M۳۳۰ GTR E۴۶
بهجرئت میتوان بیامو M۳ GTR E۴۶ را یکی از بهترین و جذابترین خودروهای باواریا دانست که تاکنون تولید شده است. بسیاری تصور میکنند که بیامو M۳ CSL E۴۶ خاصترین کوپه این خودروساز است اما اشتباه میکنند چراکه نسخه GTR در سطح بالاتری از آن قرار دارد. خاصبودن M۳ GTR باعث شده تا اعضای گروه «بیامو کلاسیک» یک ویدئو از آن تهیه کنند و در آن، به چزئیات این خودروی افسانهای بپردازند.
بررسی این خودرو ساعتها روزها و شاید هفتهها زمان میبرد. هرچیزی از آن خاطره است از ظاهر زیبایش تا خاطراتش در بازی most wanted همه و همه مارا به وجد میاورد.
براساس شایعات، تنها ۳ نسخه جادهای از M۳ GTR ساخته شد که همه آنها به رنگ «خاکستری تیتانیومی متالیک» (تصویر بالا) مزین شدند. خودرویی که در ویدئو مشاهده میکنید، نسخه جادهای یک اتوموبیل مسابقهای محسوب میشود که با نمونه استاندارد M۳ و حتی M۳ CSL تفاوتهای بسیاری داشته است. GTR بهجای استفاده از موتور ۳.۲ لیتری ۶ سیلندر خطی S۵۴ از یک واحد ۴ لیتری V۸ با زاویه پیستونهای ۹۰ درجه و سرسیلندر آلومینیومی سود میبرد. گزارشها حاکی از آن هستند که نسخه جادهای M۳ GTR حدود ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۶ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد و آنها را بهترتیب در دورهای ۷،۰۰۰ و ۴،۵۰۰ به راننده تحویل میداد.
سخن پایانی
در این مقاله سعی بر زنده کردن خاطراتی شد که برای همه ما حکم یک خواب شیرین را دارند و اگر به اعماق وجودمان نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که همه ما تقریبا یک آرزو داریم و آن این است که کاش به همان زمانها برمی گشتیم. کاش زندگی به مانند موزیک پلیرها دکمه بازگشت داشت تا ما باهم به آن دوران باز میگشتیم. دوران خوش بازیهای نید فور اسپید.
بررسی خودروهای این مجموعه فقط بهانهای بود برای زنده کردن خاطرات ان دوران سبز. به هر حال گذشته و دیگر هم امکان بازگشت نیست اما مرور خاطرات هم برای خود شیرینی خاصی دارد. نظر ارزشمند خودتان را با ما در کامنتها به اشتراک بگذارید.