غول خودروسازی چین از مدل جدید خود رونمایی کرد

دنزا Z۹ GT یک استیشن واگن جدید از زیرمجموعه بی‌وای دی است که با قیمت پایه ۴۷ هزار دلار (معادل ۲.۸ میلیارد تومان) در دسترس مشتریان خواهد بود.

غول خودروسازی چین از مدل جدید خود رونمایی کرد

چینی‌ها مشخصات کلیدی Z۹ GT را اعلام کرده‌اند. این محصول با قوای محرکه برقی و پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود و حداقل قیمت ۴۷ هزار دلاری ( ۲.۸ میلیارد تومان) دارد. البته برای مدل‌های فول آن باید حدود ۵۹ هزار دلار (معادل ۳.۵ میلیارد تومان) پرداخت کرد. همچنین دنزا به زودی عرضه Z۹ GT را در بازارهای اروپایی شروع خواهد کرد. این خودروی جدید استیشنی برای بازارهای جهانی محسوب می‌شود و اخیراً نیز مجوزهای فروش در چین را دریافت نموده است. چندی قبل پیش فروش دنزا Z۹ GT با بازه قیمتی ۴۸ تا ۶۰ هزار دلاری( معادل ( ۲.۸ تا ۳.۶ میلیارد تومان) در چین شروع شد و البته تحویل رسمی آن به مشتریان با اندکی کاهش قیمت کلید خورده است. Z۹ GT توسط ولفگانگ ایگر طراح کهنه‌کار آئودی که به این برند چینی پیوسته طراحی شده است. مدل برقی دنزا Z۹ GT از سپر جلوی متفاوت با ورودی هوای کوچک در مرکز آن استفاده می‌کند درحالی‌که ورودی هوای نسخه پلاگین هیبریدی بزرگ‌تر است.

دنزا-زد-جی-تی-۲

از نظر طراحی ظاهری باید گفت این محصول جدید تا حدودی به پورشه پانامرا شباهت دارد و ابعاد ظاهری آن نیز چنین چیزی را نشان می‌دهد. طول/عرض/ارتفاع نسخه برقی Z۹ GT به ۵۱۸۰/۱۹۹۰/۱۴۸۰ میلی‌متر می‌رسد اما طول مدل پلاگین هیبریدی به دلیل طراحی سپرها اندکی بیشتر بوده و ۵۱۹۵ میلی‌متر اعلام شده است. به این ترتیب استیشن جدید دنزا ۱۲۸ میلی‌متر طویل‌تر از پانامرا خواهد بود. Z۹ GT جدید با چهار رنگ بدنه نقره‌ای، سفید، خاکستری و مشکی عرضه خواهد شد. از جمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به رینگ‌های ۲۱ اینچی و فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب اشاره کرد. 

داخل کابین نیز فضای کافی برای پنج نفر وجود دارد. در کنسول مرکزی استیشن دنزا یک نمایشگر بزرگ نصب شده و پشت فرمان هم پشت آمپرهای دیجیتالی به چشم می‌خورند. نمایشگر لمسی دیگری نیز در دسترس سرنشین جلو قرار دارد. نکته جالب اینکه تونل مرکزی پذیرای شیفتر دنده کریستالی به همراه دو پد شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند است. صندلی سرنشین جلو نیز از حالت جاذبه صفر سود می‌برد. دنزا Z۹ GT دارای دو یخچال است که در جلو ظرفیت ۴ لیتری داشته و ظرفیت یخچال پشتی به ۱۰ لیتر می‌رسد. از جمله ویژگی‌های خاص کابین می‌توان به سیستم صوتی سطح بالا و صندلی‌های قابل تنظیم ردیف دوم اشاره کرد.

دنزا-زد-جی-تی-۳

نسخه پلاگین هیبریدی Z۹ GT از پلتفرم e۳ و نسل پنجم سیستم DM بی‌وای دی استفاده کرده است. این مجموعه از پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۲۰۳ اسب بخار قدرت و سه موتور برقی با قدرت ترکیبی ۸۵۸ اسب بخار تشکیل می‌شود. این نسخه از استیشن موردبحث در عرض ۳.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و باتری ۳۸.۵ کیلووات ساعتی هم در حالت برقی توان پیمایش ۲۰۱ کیلومتری را فراهم می‌کند. البته شعاع حرکتی ترکیبی Z۹ GT پلاگین هیبریدی حدود ۱۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

دنزا-زد-جی-تی-۴

مدل برقی بر پایه پلتفرم ۳.۰ Evo ساخته شده و موتورهای برقی آن در مجموع ۹۵۲ اسب بخار قدرت دارند. صفر تا صد کیلومتر در ساعت نسخه برقی ۳.۴ ثانیه اعلام شده و باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی آن نیز شعاع حرکتی ۶۳۰ کیلومتری را میسر می‌سازد. نسخه پلاگین هیبریدی استیشن دنزا در سه تریم با نام‌های پرو، مکس و اولترا ارائه می‌شود. مدل پرو فاقد سیستم تعلیق بادی، هدآپ دیسپلی، ماساژور صندلی‌های ردیف دوم و برخی آپشن‌های دیگر بوده و همچنین با یک دوربین کابین عرضه می‌شود؛ اما تمامی این آپشن‌ها در مدل مکس وجود دارد و در مدل اولترا هم درهای برقی، صندلی‌های چرم ناپا و ۲۶ بلندگوی سیستم صوتی به خودرو اضافه می‌شوند.

دنزا-زد-جی-تی-۵

دنزا در مراسم رونمایی از Z۹ GT نسخه‌ای سفارشی با نام لیمیتد فرست ادیشن را نیز معرفی کرد که فقط به تعداد ۲۰۱۰ دستگاه تولید می‌شود. این مدل‌های پلاگین هیبریدی در دو تریم مکس و اولترا تولید می‌شوند و در نسخه اولترا بجای آینه‌های سنتی دوربین‌های جانبی و دید محیطی وجود دارند. مدل برقی دنزا Z۹ GT نیز با دو تریم پرو و مکس در دسترس است که از نظر تجهیزات مشابه مدل‌های پلاگین هیبریدی هستند هرچند نسخه سفارشی فرست ادیشن برای این نسخه وجود ندارد. همان‌طور که گفته شد استیشن موردبحث در بازارهای اروپایی نیز عرضه خواهد شد تا رقیب مستقیمی برای محصولات بی‌ام و، آئودی و مرسدس بنز باشد.

 

 

منبع: پدال
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد