روزگار خودرو گزارش می‌دهد؛

آماده ورود این جواهر آلمانی به بازار خودرو ایران باشید!

شاید خبر برنامه ریزی های فولکس واگن برای تولید خودروهای تمام برقی تا سال ۲۰۳۳ را شنیده باشید.

آماده ورود این جواهر آلمانی به بازار خودرو ایران باشید!

فولکس واگن T-ROC  این مهم را سرعت بخشیده است. این به معنای پایان عصر خودروهای بنزینی و دیزل برای فولکس واگن است. فروش بالای مدل تی راک ۲۰۲۴ در اروپا و کسب مقام سوم فروش در این قاره نمود این موفقیت و توجیح خوبی است برای ژرمن ها و راهی که تازه در آن قدم گذاشته اند. فرمول برنده خودرو ساز آلمانی فولکس واگن تی راک ۲۰۲۵ است.

از این بهتر نسل دوم T-ROC  است که از طراحی تا حس و حال رانندگی عملکرد خود را بهبود بخشیده است. اگرچه این خودرو یک استیشن کابریولت است اما آنقدر برای طرفداران جذاب بوده که می توانند آن در زمره SUV  دسته بندی کنند. در این مقاله به بررسی هرآنچه باعث به ارمغان آوردن این سطح از محبوبیت برای T-ROC  ۲۰۲۵ شده است می‌پردازیم.

این نکته را نیز بدانید که مدل ۲۰۲۴ فولکس واگن تی راک توسط ماموت خودرو در حال عرضه در ایران است. حال با توجه به این موضوع می‌توان گفت که احتمال دارد در آینده شاهد عرضه مدل ۲۰۲۵ این خودرو هم در ایران باشیم.

استایل خانواده با طراحی مدرن و در عین حال جوان پسند

فولکس-تی-راک-۲

T-ROC ‌ دی ان ای فولکس واگن تیگووان را در خود دارد. این شباهت ارثی توانسته تی راک را هرچه نزدیک تر به تیگوان و شاید هم پسرعموی تمام برقی خود یعنی آئودی Q2  بکند. به هر حال این تغییرات موروثی شامل طراحی شش وجهی جلو پنجره مه شکن های جدید و هدلایت های به کل دگرگون شده می شود. طراحی کناری خودرو در مجموع با وجود خطوط تیز و منحنی اسپورت تر شده است. همینطور طراحی عقب خودرو هم در مقایسه با مدل های قدیمی تر عریض تر شده است.

چهار متر طول و حدود ۱.۵ متر ارتفاع، این مشخصات دقیقا اندازه ای فورد پوما هستند که با رینگ های ۱۸ اینچی شباهت بیشتری هم به آن پیدا می‌کنند. خط خطوط کاپوت و ترکیب زیبای آنها باعث می‌شود تا جلوه با ابهت تری در حد یک SUV  به تی راک داده شود. به علاوه فولکس واگن رنگ هایی با دو تون رنگ مختلف را برای عرضه آماده کرده است که بسیار جذابند و به شکیل تر شدن این خودرو کمک شایانی می‌کنند.

پیشرانه و مشخصات فنی

تی راک آماده است تا شما را در هر حالی و داخل هر جاده ای همراهی کند. خریداران انتخاب های زیادی برای پیشرانه دارند. از موتور ۱ لیتری ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری توربو شارژ گرفته تا مدل های هیبرید اتصال دوگانه درون سوز. ضعیف ترین پیشرانه این خودرو با حداکثر توان خروجی ۱۴۸ اسب بخار است اما اگر قویترین مدل آن را بخواهید باید به سراغ پیشرانه اتصال دوگانه درون سوز جدید فولکس واگن بروید که حداکثر توان خروجی اش در مجموع برق و سوخت به ۲۶۸ اسب بخار می‌رسد که به راحتی می تواند در طول سواری شما را شگفت زده کند.

فولکس-تی-راک-۴

مدل جدید این خودرو از شاسی آئودی ۳ و فولکس واگن گلف استفاده می کند. این مدل مجهر به یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا ۸ سرعته اتوماتیک است. ستاپ استاندارد این خودرو دیفرانسیل جلو است اما خریداران می توانند نسخه ۴ چرخ فعال این خودرو را بنا بر نیازشان در شرایط آب و هوایی مختلف سفارش بدهند. در نهایت این فولکس واگن دوست داشتنی در بهترین نسخه خود می تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر کمتر از ۸ ثانیه را ارائه دهد و در نهایت به ماکزیموم سرعت ۲۵۶ در ساعت برسد.

طراحی داخلی زیبا و هوشمندانه

فولکس-تی-راک-۵

روند تغییرات تی راک ادامه دارد و دامنه آنها به داخل خودرو نیز کشیده شده است جایی که کیقیت و تکنولوژی با هم در آمیخته شده اند تا حس لوکس بودن را به شما منتقل کنند.تمام صندلی های ارگونومیمک این خودرو به سیستم سرمایش و گرمایش مجهزند. ال سی دی بزرگ روی داشبورد با کیفیت مثال زدنی خود به راننده کمک می کند تا فرمانده بی چون و چرای خودرو در هنگام رانندگی باشد بدون نیاز به اینکه حواس راننده از جاده پرت شود. برای بهبود بیشتر و حس لاکچری گونه بهتر فولکس واگن نورهای قابل تنظیم در داخل کابین قرار داده تا بتوان در شرایط مختلف روحی و متناسب با جاده جو کابین را عوض کرد. اسپیکرهای با کیفیت برند بیتس موزیک را بالاترین کیفیت ممکن برای سرنشینان پخش می‌کنند. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به سقف تمام پانورامیک و صندلی های جادار و بزرگ برای هر سرنشینی با هر قد و قامت که باشد نام برد.

ال ای دی با کیفیت نصب شده بر روی داشبورد آنقدر امکانات دارد که حتی در زمان رانندگی هم ارتباطتان با دنیای دیجیتال قطع نخواهد شد. این ال ای دی با هر دو سیستم عامل اندروید و IOS  به خوبی هماهنگ شده است.امنیت نیز همیشه در اولویت ژرمن ها بوده به طوری که این خودرو هم از آن مستثنی نیست و در همه زمینه ها فاکتورهای امنیتی به خوبی رعایت شده اند. دوربین دید عقب سنسورهای پارک خودرو نور هوشمند و سیستم کنترل ترمزها در شرایط بد آب و هوایی از این دست هستند.

قیمت نسخه های برنامه ریزی شده برای عرضه

چهار نسخه از این خودرو در دسترس قرار خواهد گرفت که پیش تر در این مقاله به حجم پیشرانه های آنها اشاره کردیم از آنجایی که پلتفورم هر چهار نسخه یکی است بنابراین تفاوت قیمت های این خودرو فقط به دلیل تفاوت در پیشرانه است.قیمت این خودرو در بین بازه ی ۳۵ تا ۶۰ هزار دلار ( معادل ۲.۱ تا ۳.۶ میلیارد تومان) است. البته این نکته هم قابل ذکر است که در این بازه فولکس واگن رقیب کم ندارد اما با توجه به این که فولکس ترکیبی از امکانات مختلف و لوکس بودن بیشتر نسبت به باقی رقباست جای نگرانی از این مورد وجود ندارد.احتمالا آخرین فولکس واگن نیمه برقی نیمه سوختی این نسل برای عرضه در اوایل سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است. لازم به ذکر است مه این خودرو به بازار آمریکا وارد نمی شود و خریداران امریکایی اگر خواهان خودرویی با این بازه مشخصاتی هستند باید به سراغ خرید دیگر رقبا و یا دیگر مدل های خود فولکس واگن بروند.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید با یک بودجه معقول در سطح جهانی خودروهای بسیار با کیفیتی را می توان تهیه کرد اما همچنان مردم کشور ما به دنبال خرید خودروهای بی کیفیت داخلی با قیمت های نجومی هستند. اگر جواب یا چرایی برای این حرکت عجیب دارید با ما در کامنت ها به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد