سایپا و ایران خودرو فتلیه قیمت را بدون مجوز بالا کشیدند!

مخاطبان عنوان کرده‌اند که ۲ خودروساز بزرگ داخلی در دعوت‌نامه‌های ارسالی شهریورماه به مشتریان، نرخ خودروها را بدون مجوز رسمی افزایش داده‌اند.

سایپا و ایران خودرو فتلیه قیمت را بدون مجوز بالا کشیدند!

کاربران با ثبت پویشی با عنوان «مانع افزایش خودسرانه نرخ خودرو شوید» عنوان کرده‌اند که براساس دعوت نامه‌هایی که در شهریور‌، شرکت‌های ایران خودرو و سایپا برای مشتریان ارسال کرده‌اند، نرخ خودروها افزایش یافته است و این در حالی است که این افزایش قیمت.ها خودروسرانه و بدون مجوز شورای رقابت است.

کاربران فارس عنوان کرده‌اند با توجه به ثبات نرخ ارز و حتی کاهش نرخ ارز، افزایش نرخ خودرو توسط خودروسازان بدون مجوز به منزله تضییع حقوق مصرف‌کنندگان است لذا از مسئولان می‌خواهیم تا به این موضوع رسیدگی شود و مانع افزایش خودسرانه نرخ خودرو توسط خودروسازان شوند.

با توجه به بررسی‌های شورای رقابت بازار خودروی سواری انحصاری تشخیص داده شد لذا شورای رقابت برای تنظیم بازار خودرو دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سورای را تدوین و در مورخ ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ ابلاغ کرد.

در ماده ۳ این دستورالعمل در خصوص قیمت‌گذاری خودرو ذکر شده است که مبنای تنظیم نرخ خودرو، براساس ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها است که توسط سازمان حمایت محاسبه می‌شود و نتایج در کارگروه خودرو ارائه و به تصویب شورای رقابت می‌رسد و توسط عرضه‌کننده خودرو لازم‌الاجرا است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد