نظر قالیباف درباره بنزین ۲ هزار تومانی
در این گزارش به نظر محمدباقر قالیباف در سال ۱۳۹۰ نسبت به قیمت بنزین اشاره شده است.
شهردار تهران از نهایی شدن طرح تفصیلی شهر تهران خبر داد و گفت: در این طرح مشکل کمبود پارکینگ در پایتخت پیشبینی و رفع شده است.
به گزارش مهر، محمد باقر قالیباف در همایش بینالمللی مهندسی حملونقل ترافیک که صبح سه شنبه در برج میلاد برگزار شد با بیان اینکه مهمترین دغدغه مدیریت شهری افزایش کیفیت زندگی شهروندان در بعد مادی و معنوی است، گفت: تلاش کردهایم تمام پروژهها در شهر با برنامه اداره شود و اینگونه نبوده که شب بخوابیم و صبح تصمیمی برای اداره شهر بگیریم.
اخبار مهم انتخابات و خودرو را اینجا بخوانید:
- نظر قالیباف درباره بنزین ۲ هزار تومانی
- ماجرای خودرو سعید جلیلی / تیبا ضد گلوله واقعیت دارد؟
- وقتی بنزین ۵ هزار تومانی صدای زاکانی را درآورد!
- پیشنهاد پزشکیان درباره یارانه بنزین برای همه
- یک خودروی ژاپنی زیر پای محمدباقر قالیباف
وی با اشاره به منتقدان پروژههای شهری گفت: بدون شک همه تصمیمات در شهر موافقین و مخالفین دارد اما مهم آن است که بدون مطالعه و منطق هیچ حرکتی انجام شود.
شهردار تهران مهمترین چالشهای پایتخت را آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ترافیک دانست و گفت: باید تلاش کرد شهر را از زیر سلطه خودروهای شخصی بیرون بیاوریم. همچنین باید زیرساختهای حملونقلی شهر را تکمیل کنیم.
قالیباف با بیان اینکه تا سال آینده تمامی گذرگاهها، پلها و زیرساختهای ترافیکی در حد استانداردی قرار میگیرند، گفت: تمامی پروژههای توسعه بزرگراهی تهران تا سال آینده به اتمام میرسد.
وی با اشاره به ادامه اتوبان امام علی (ع) گفت: تنها برای تملک معارضین این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه لازم است و باید با ۶ هزار مالک رایزنی کنیم.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه مشکل ترافیک تهران با حرفهای سیاسی حل نمیشود، گفت: در زمینه حل مشکلات ترافیکی نیاز به فرهنگسازی داریم و همچنین توسعه حملونقل عمومی. و نباید با هزینههای بالا، اتوبان و بزرگراه ایجاد کنیم و آن وقت آن را در اختیار ماشینها برای جولان دادن قرار دهیم.
وی با اشاره به برخی اظهارنظرها که گرانی بنزین را سبب کاهش بار ترافیکی پایتخت میدانستند، گفت: اگر بنزین ۲ هزار تومان هم بشود در ترافیک تهران اثری ندارد بلکه باید هزینههای استفاده از حملونقل شخصی را بالا برد بنابراین از سیاستهای اصلی شهرداری آن است که پس از بهرهبرداری از هر بزرگراهی ابتدا سهم حملونقل عمومی را بردارند به طور مثال اگر ما پل روگذر صدر را افتتاح میکنیم یک لاین بیآر تی در این مسیر قرار میدهیم.
شهردار تهران گفت: باید کاری کنیم تا هر شهروند پس از خروج از خانه حداکثر تا ۳۵۰ متری از محل زندگیاش به ایستگاهی برسد که امکان استفاده از حملونقل عمومی را داشته باشد.
قالیباف با بیان اینکه زور مدیریت شهری به خودروسازان و نیروهای حمایتکننده از آنها نمیرسد گفت: منافعی پشت حرف زور این افراد خوابیده است اما مدیریت شهری بر اساس اختیارات خود سند هر خودرو را منوط به داشتن پارکینگ کرده است.
وی ادامه داد: برای استفاده از حملونقل عمومی باید شبکه حملونقلی توسعه یابد که متاسفانه در برخی از مناطق شهر مانند منطقه ۵، ۲۲، ۱۹، ۱۸ و ۲۰ چنین شبکهای وجود ندارد.
شهردار تهران از گسترش پیاده راهها در مناطق مرکزی شهر تهران خبر داد و گفت: باید کاری کنیم تا در مرکز شهر کیفیت زندگی بالاتر رود به طور مثال پیاده راه منطقه ۱۲ در زندگی مردم این منطقه تاثیر بسیاری داشته است.
قالیباف تاکید کرد: مشکل ترافیک تهران بحث مدیریتی است و در صورت اصلاح نگاهها میتوان چهارساله این مشکل را حل کرد.