فروش یک خودروی محبوب بدون قرعه کشی با قیمت کارخانه + جزئیات

طبق دستورالعمل تتظیم بازار خودروهای سواری که توسط شورای رقابت مصوب شده، شرکت های خودروساز باید تنها از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو نسبت به عرضه محصولات خود اقدام کنند. اما به نظر می رسد برخی از خودروسازان به دنبال اجرایی نکردن مصوبه شورای رقابت هستند و تلاش می کنند محصولات خود را از مسیر بورس کالا در دسترس متقاضیان قرار دهند.

فروش یک خودروی محبوب بدون قرعه کشی با قیمت کارخانه + جزئیات

بهمن موتور قصد دارد تا دیگنیتی پرستیژ را از مسیر بورس کالا عرضه کند. بنابراین متقاضیان این خودرو می توانند بدون دغدغه نوبت دهی و حضور در سامانه یکپارچه فروش خودرو به این خودروی SUV دسترسی داشته باشند.

آن طور که اخبار منتشر شده نشان می دهد قرار است ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی روز ۲۹ خرداد روی تابلوی بورس کالا برود. بهمن موتوری ها قیمت پایه اعلامی برای این محصول خود را یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان اعلام کرده اند. آن دسته از متقاضیانی که علاقمند به در اختیار گرفتن این خودرو هستند باید قیمت پایه آن را واریز کنند. با توجه به روندهای حاکم بر خرید خودرو از بورس کالا متقاضیان تا ساعت ۱۶ روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ امکان ثبت سفارش برای این خودرو را خواهند داشت. این خودروساز خصوصی اعلام کرده دیگنیتی پرستیژ در این دور از فروش بورسی تنها با رنگ سفید عرضه خواهد شد.

بهمن موتوریی ها در شرایطی عزم عرضه محصولات تولیدی خود روی تابلوی بورس کالا را کرده اند که در بهمن سال گذشته شورای رقابت طی دستورالعملی برای تنظیم بازار خودروهای سواری به شرکت های خودروساز اعلام کرد تنها به فروش محصولات خود از مسیر سامانه یکپارچه با قیمت هایی که اعضای شورای رقابت در اختیار خودروسازان می گذارند، فکر کنند.

بعد از انتشار دستورالعمل شورای رقابت برخی از مدیران خودروساز نسبت به آن اعتراض کرده و خواستار تجدیدنظر در آن شدند. اما روز گذشته هیات تجدیدنظر شورای رقابت بعد از بررسی دستورالعمل تنطیم بازار خودرو و همچنین اعتراض شرکت های خودروساز، آن را وارد ندانست و خودروسازان را مکلف کرد تا به دستورالعمل اعلامی تمکین کنند.

به نظر می رسد آنچه سبب شده تا بهمن موتوری ها بار دیگر عزم فروش بورسی محصولات خود را کنند ورود شورای رقابت به قیمت گذاری محصولات تولیدی شرکت های خودروساز خصوصی باشد. شیوه قیمت گذاری محصولات شرکت های خودروساز خصوصی توسط اعضای شورای رقابت به مذاق مدیران این شرکت ها خوش نیامده و آنها اعلام کردند فصد ندارند قیمت های اعلامی را در فاکتورهای فروش خود اعمال کنند.

درست است که خودروسازان حمایت تمام قد مدیران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار را دارند اما باید منتظر واکنش شورای رقابت به عرضه دیگنیتی پرستیژ روی تابلوی بورس کالا باشیم. این احتمال وجود دارد با توجه به فاصله چند روزه ای که تا ۲۹ خرداد وجود دارد، اعضای شورای رقابت با رایزنی با وزارت صمت جلوی فروش بورسی خودرو را بگیرند. این امر مسبوق به سابقه هست و سال گذشته در دقیقه ۹۰ جلوی یکی از فروش های بورسی بهمن موتور گرفته شد. البته آن زمان مدیران وقت وزارت صمت موافق ورود خودرو به بورس کالا نبودند. هر چه هست باید تا روز ۲۹ خرداد منتظر ماند و دید آیا بهمن موتور این امکان را پیدا می کند تا دیگنیتی پرستیژ را روی تابلوی بورس کالا ببرد یا باید برنامه ریزی برای عرضه این خودرو در دور سوم فروش با مکانیزم نوبت دهی از مسیر سامانه یکپارچه فروش را در دستورکار قرار دهد.

ارسال نظر