غول جدید خودروسازی بنز معرفی شد!
برابوس در جدیدترین محصول خود، مرسدس AMG G۶۳ را به پیکاپ ۶ چرخ محرک ۹۰۰ اسب بخار تبدیل کرده است. نرخ مدلهای مختلف این خودروی سه دیفرانسیل، بیش از یک میلیون دلار خواهد بود.
خودروهای ۶ چرخ محرک، پدیدهای نسبتا جدید برای شاسیبلندهای لوکس قرن ۲۱ هستند. این سبک طراحی، سال ۲۰۰۷ به سفارش ارتش اتریش روی مرسدس AMG G۶۳ اجرا شد و سال ۲۰۱۳ به عنوان محصول تجاری برای فروش عمومی، شکل گرفت. مرسدس AMG G ۶۳ ۶×۶ تا سال ۲۰۱۵ توسط یک شرکت تیونینگ اتریشی به نام مگنا استیر تولید میشد؛ اما طی سالهای با برندهای دیگر نیز به بازار جهانی رسید.
جدیدترین مرسدس G۶۳ برابوس ۶ چرخ در دو مدل به نامهای XLP ۸۰۰ ۶×۶ ادونچر و XLP ۹۰۰ ۶×۶ سوپربلک تولید میشود. اعداد ۸۰۰ و ۹۰۰ طبیعتا قدرت تولیدی اینخودروها برحسب اسب بخار را نشان میدهند، اما تفاوتهایی در طراحی بدنه نیز دارند.
مدل ارزانتر، ۱۰۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۸ ثانیه ارائه میدهد. نهایت سرعت XLP ۸۰۰ محدود شده به ۲۱۰ کیلومتر برساعت است. مدل استاندارد AMG G ۶۳ از موتور ۴ لیتر V۸ توئینتوربوشارژ، ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد.
در کمال تعجب، پیشرانهی XLP۹۰۰ مشابه G۶۳ استاندارد نیست و ۵۰۰ سیسی حجم بیشتر دارد. طبیعتا سرسیلندر، پیستونها و قطعات مهم در موتور این خودرو با نمونهی ساخت برابوس عوض شدهاند. توربوشارژرهای مخصوص، قدرت این مدل را به ۹۰۰ اسب بخار با نهایت گشتاور ۱۲۵۰ نیوتنمتر رساندهاند؛ اما به دلایل فنی، گشتاور خودرو محدود به ۱۰۵۰ نیوتنمتر خواهد بود. نهایت سرعت نیز مشابه XLP۸۰۰ محدود به ۲۱۰ کیلومتر برساعت است.
مهندسان برابوس، علاوهبر اعمال تغییرات گسترده بر توربوشارژرها، انژکتور، سیستم خنککننده، گیربکس و بسیاری دیگر قطعات مرتبط با پیشرانه، تعلیق و فنربندی G۶۳را متحول کردهاند تا هماهنگی با سه دیفرانسیل و ۶ چرخ محرک حاصل شود. هر سه اکسل خودرو، عملکرد مستقل دارند و کیفیت رانندگی عالی در مسیرهای خارج جاده فراهم میکنند.
در کمال تعجب، پیشرانهی XLP۹۰۰ مشابه G۶۳ استاندارد نیست و ۵۰۰ سیسی حجم بیشتر دارد. طبیعتا سرسیلندر، پیستونها و قطعات مهم در موتور این خودرو با نمونهی اسخت برابوس عوض شدهاند. توربوشارژرهای مخصوص، قدرت این مدل را به ۹۰۰ اسب بخار با نهایت گشتاور ۱۲۵۰ نیوتنمتر رساندهاند؛ اما به دلایل فنی، گشتاور خودرو محدود به ۱۰۵۰ نیوتنمتر خواهد بود. نهایت سرعت نیز مشابه XLP۸۰۰ محدود به ۲۱۰ کیلومتر برساعت است.
کابین پیکاپهای ۶ چرخ برابوس، سرشار از ادوات فیبرکربن خواهد بود. متریال اصلی داشبورد و صندلیها، چرم سیاه موندیال است که داخل تودریها و سقف نیز دیده میشود. سایهروشن خاکستری تیره با جزییات قرمز نیز در قسمتهای مختلف اتاق وجود دارد.
برابوس از هماکنو دریافت سفارش برای XLP۸۰۰ را آغاز کرده است. شروع نرخ برای این پیکاپ سه دیفرانسیل، ۱/۲ میلیون دلار خواهد بود. هزینه خرید XLP۹۰۰ حدود ۱۰۰ هزار دلار گرانتر از XLP۸۰۰ است.