فروش ۲ خودروی جدید کرمان موتور از شنبه - ۵ خرداد ۱۴۰۳

فروش ۲ خودرو کرمان موتور ویژه خرداد از شنبه شروع می‌شود.

فروش ۲ خودروی جدید کرمان موتور از شنبه - ۵ خرداد ۱۴۰۳

دو خودروی عرضه شده در دور جدید فروش کرمان موتور محصولات کی ام سی x5 و A5‌ هستند.

هنوز جزئیات شرایط فروش و قیمت ها اعلام نشده است.

در ادامه فیلم تست و بررسی کی ام سی X5 و معرفی کی ام سی A5 را ببینید.

 

 

مشاهده ویدیوی معرفی کامل در یوتیوب

 

مشخصات فنی کی ام سی X5

کی ام سی X5 از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر توان ۱۷۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتن.متر بهره می‌برد. توان این پیشرانه از طریق گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دو کلاچه تر به محور جلو منتقل می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. شتاب صفر تا صد کی ام سی x5 هم زیر ۱۰ ثانیه است.

با توجه به این موارد می‌توان گفت با یک کراس اوور مناسب برای خانواده و به خصوص برای مصارف شهری طرف هستیم. در عین حال این خودرو کند هم نیست و شتاب قابل قبولی ارائه می‌دهد.

حجم موتور ۱۴۹۹ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربوشارژر TGDi
قدرت ۱۷۲ اسب بخار
گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ---
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاجه تر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۵۰۵ میلی متر
عرض ۱۸۵۰ میلی متر
ارتفاع ۱۶۹۸ میلی متر
فاصله محوری ۲۶۶۰ میلی متر
وزن ۱۴۷۰ کیلوگرم
حجم باک ۵۵ لیتر
مصرف سوخت ۷.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۲۵/۵۵R18
برند نشان مادر جک - سهول
کشور سازنده ایران - چین

کی-ام-سی-X5-4

امکانات رفاهی کی ام سی X5

کی ام سی X5 نسبت به جک S5 امکانات رفاهی بیشتری دارد. از جمله امکانات بیشتر این خودرو می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، ۱۰ اسپیکر به همراه یک ساب ووفر، سقف پانوراما با قابلیت باز شدن، پاورویندوز، مانیتور لمسی بزرگ ۱۲.۳ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو و نورپردازی داخل اسپیکرها اشاره کرد.

 

آپشن های دیگری نظیر استارت دکمه‌ای، ۴ ایربگ، صندلی راننده برقی با گرمکن و مموری، پشت آمپر دیجیتالی،‌ سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، سنسور باران، سنسور پارک و دوربین دید عقب و کول باکس هم در این خودرو قرار دارد.

کی-ام-سی-x5-7

 

قیمت کی ام سی X5 در کارخانه ۱۴۰۳

در آخرین شرایط فروش کرمان موتور قیمت ۱ میلیارد و ۳۸۶ میلیون تومان برای کی ام سی X5‌ اعلام شد.

کی-ام-سی-X5-1

 

معرفی کی ام سی A5

پیش از این که با کی ام سی A5 شوید بد نیست بدانید که این خودرو قبل تر در بازار ایران با نام SWM G01 توسط سیف خودرو البته به صورت محدود عرضه شد. حالا کرمان موتور این خودرو را با نام A5 قصد دارد به بازار عرضه کند. در ادامه به بررسی مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت این خودرو می‌پردازیم. با روزگار خودرو همراه باشید.

 

مشخصات فنی کی ام سی A5

کی ام سی A5 از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر توان ۱۳۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۲ نیوتن.متر بهره می‌برد. توان این پیشرانه از طریق گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه تر به محور جلو منتقل می‌شود. این نکته را باید گفت که ابعاد خودروی مورد نظر یعنی طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۶۷۰، ۱۸۵۵ و ۱۷۴۰ میلی متر و فاصله محوری ۲۷۵۰ میلی متر است.

 

کی-ام-سی-a5-4

ترمزهای جلو و عقب کی ام سی A5 دیسکی است. سیستم تعلیق در بخش جلو مک فرسون و در بخش عقب از نوع میل پیچشی است. رینگ‌های خودرو هم از نوع ۱۸ اینچی آلومینیومی است و لاستیک ها از نوع ۶۰/۲۲۵ هستند.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر صد کیلومتر حدود ۹.۶ لیتر است و حدود ۱۲.۷ ثانیه طول می‌کشد تا سرعت این خودرو از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد.

امکانات رفاهی کی ام سی A5

کی ام سی A5 در بخش امکانات رفاهی شرایط قابل قبولی دارد. از جمله آپشن‌های مهم این خودرو می‌توان به فرمان کمکی برقی، ۶ ایربگ، سقف پانوراما بازشو، ترمز پارک برقی، سیستم پایش فشار باد تایرها، گرمکن و سردکن صندلی راننده، کلاستر دیجیتالی، تعویض دنده الکترونیکی، تریم داخلی چرمی، پاور ویندوز، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، سیستم صوتی با ۸ بلندگو یک ساب ووفر، شارژر وایرلس، نوربپردازی داخل کابین، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، صندلی برقی راننده و سنسور پارک جلو و عقب اشارهه کرد.

کی-ام-سی-a5--3

با توجه به این موارد می‌توان گفت با یک خودروی چینی اما فول آپشن طرف هستیم.

قیمت کی ام سی A5‌ در کارخانه

کی ام سی A5 در اولین دور فروش توسط کرمان موتور با قیمت ۱ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان عرضه شد.

 

قیمت بازار کی ام سی A5

هنوز قیمت این خودرو در بازار مشخص نیست اما با توجه به پیش زمینه عرضه خودرو در کارخانه و افزایش قیمت عجیب و غریب در بازار آزاد می‌توان انتظار داشت که قیمت این خودرو در بازار آزاد بالای ۱.۵ میلیارد تومان باشد.

کی-ام-سی-a5-5

مقایسه کی ام سی A5 با رقبا

در ادامه مقایسه کی ام سی A5 با رقبای خود در بازار ایران آورده شده است.

رقبا۱

 

سخن پایانی

 

هرچند که این خودرو سابقه خوبی در عرضه توسط خودروساز قبلی نداشت اما با توجه به عرضه آن توسط کرمان موتور انتظار می‌رود که استقبال خوبی از آن صورت گیرد. کرمان موتور گارانتی ۵ سال ۱۵۰ هزار کیلومتر برای کی ام سی A5‌ در نظر گرفته است. بنابراین خریداران خودرو هم خیالشان از بابت خدمات پس از فروش راحت خواهد بود.

www.novin.com
www.novin.com
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها