ثبت نام خودروی سهند از امروز (۱۷ اسفند ۱۴۰۲) + شرایط و قیمت

سهند پارس خودرو به نوعی نسخه فیس لیفت شده ساینا است که به امکانات جدیدی مجهز شده است. در بحت مشخصات فنی، پیشرانه سهند نسبت به ساینا تغییر پیدا کرده و نسخه بهینه یافته موتور M۱۵ بر روی آن نصب شده است. همچنین استاندارهای ایمنی جدید نیز برای این سدان اقتصادی در نطر گرفته شده است.

ثبت نام خودروی سهند از امروز (۱۷ اسفند ۱۴۰۲) + شرایط و قیمت

سهند پارس خودرو که یکی از جدیدترین محصولات تولید داخل است برای نخستین بار در نمایشگاه روایت خدمت به نماش گذاشته شد که ملاقاتی کوتاه با آن داشتیم. البته بهتر است بدانید که این خودرو قرار است در تیپ‌های مختلف عرضه شود که امروز فقط تیپ ۲ آن در نمایشگاه حضور داشت. در سهندی که امروز دیدیم آپشن هایی نظیر سانروف، کنترل پایداری، سنسور نور، مه شکن LED، تریم داخلی چرم و پارچه، مولتی مدیا و رینگ فولادی نصب شده بود. در قسمت جانبی این خودرو هیچ تغییری نسبت به ساینا دیده نشد و فقط شاهد تغییر در قالب در صندوق، کاپوت و سپرها بودیم.

بیشتر بخوانید

از آن جایی که خودروسازان داخلی توانایی تولید خودروی جدیدی ندارند، لذا دست به فیس لیفت خودروهای قدیمی خود می‌زنند و آن را با یک نام جدید و به عنوان یک محصول جدید روانه بازار می‌کنند. سهند پارس خودرو نیز از این قاعده مستثنا نیست و به راحتی می‌توان فهمید که نسخه فیس لیفت ساینا و تیبا می‌باشد. از این رو شاید در طراحی ظاهری و طراحی درون کابین متفاوت باشد اما اصل ماجرا تغییری نکرده.

این خودرو پارسال در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد و پس از تست‌های فنی و جاده ای، حالا فرآیند تولیدش قطعی شده و تصاویر و مشخصات رسمی‌اش بر روی سایت پارس خودرو قرار گرفته.

مشخصات فنی سهند پارس خودرو

سهند پارس خودرو به پیشرانه M۱۵GSI مجهز است. این پیشرانه نمونه ارتقا یافته M۱۵ بوده و فناوری VVT بر روی آن نصب شده است. این اتفاق باعث شده تا گشتاور بیشتری در دورهای پایینی تولید شود و مصرف سوخت پیشرانه M۱۵GSI نسبت به M۱۵ کاهش پیدا کند. این پیشرانه همچنان از نوع ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است و می‌تواند ۹۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۵ تا ۱۳۷ نیوتن متر تولید کند. جعبه دنده سهند از نوع ۵ سرعته دستی است و احتمالاً در نسخه اتوماتیک آن از جعبه دنده CVT با تعویض دنده مصنوعی ۶ سرعته استفاده می‌شود. مصرف سوخت بهینه سهند ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و وزن خالص آن ۱۲۲۰ کیلوگرم است.

مصرف سوخ M15GSI
حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی
قدرت ۹۰ اسب بخار
گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر
جعبه دنده ۵ دنده دستی | CVT
مصرف سوخت ۷ لیتر
جرم ۱۲۲۰ کیلوگرم

ترمزهای جلوی سهند از نوع دیسکی و عقب آن از نوع کاسه‌ای است و در این بخش ارتقایی نسبت به ساینا و تیبا ندارد. همچنین در بحث سیستم تعلیق بهبودی حاصل نشده و سیستم تعلیق یکپارچه عقب H و سیستم تعلیق مک فرسون در بخش جلوی سهند پارس خودرو دیده می‌شود.

امکانات سهند

آن طور که گفته می‌شود، سهند پارس خودرو در تیپ‌های مختلف به بازار خواهد آمد و عملاً نسخه پایه آن در بحث امکانات رفاهی و ایمنی تفاوت خاصی را با ساینا S ندارد. اما در نسخه فول آپشن سهند دنده‌ای که در تصاویر موجود است امکاناتی مانند سانروف، رینگ آلومینیومی، فرمان کمکی برقی، تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، تریم داخلی دو رنگ با چرم مصنوعی، بدنه دو رنگ، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، مه شکن LED، مولتی مدیا، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه‌ای و… دیده می‌شود. همچنین احتمالاً مانند کوییک و ساینا اتوماتیک، نمونه CVT سهند به کروز کنترل و محدودکننده سرعت هم مجهز خواهد بود.

از آن جایی که استانداردهای اجباری جدید به خودروسازان ابلاغ شده است، سیستم پایش فشار باد لاستیک نیز به این خودرو اضافه شده است. همچنین ورق بدنه خودروها باید تغییر پیدا کند. باید منتظر باشیم تا ببینیم در آینده پارس خودرو به فکر تقویت بدنه سهند خواهد افتاد یا خیر.

شرایط فروش سهند

سهند پارس خودرو به نوعی نسخه فیس لیفت شده ساینا است که به امکانات جدیدی مجهز شده است. در بحت مشخصات فنی، پیشرانه سهند نسبت به ساینا تغییر پیدا کرده و نسخه بهینه یافته موتور M۱۵ بر روی آن نصب شده است. همچنین استاندارهای ایمنی جدید نیز برای این سدان اقتصادی در نطر گرفته شده است.

سهند-شرایط-فروش

 
ارسال نظر

  • اهوازی

    بنظرم دوتا فرغون بگیریم و کرایه کنیم بهتر از سایپای خودتون 😂😂😂😂

    • ناشناس

      نظرشمااصلا اشتباه شما به جای فرغون خرسوارشی بهتره

  • ارمان

    چه زیبا جلو ،عقبش و همچنین نمای کناری کاملا متفاوت و این یعنی زیبایی

  • میکی

    یعنی قشنگ ...تو صنعت خودرو سازی خجالت نمیکشید با این کابین فقط مونده بنز تولید کنین اخه یعنی دونفر پیدا نمیشه یه کابین دیگه طراحی کنین

  • ناشناس

    کو قیمت

  • ادرین9@

    از جلو زیبا از بغل لاغرو زشت.مثل اینه کله شیر رو بذاری روی خروس

  • سینا

    خودتون رو مضحکه خاص و عام کردین 😅

  • Arash

    ملت همیشه در صحنه الان برای این لگن هم صف میکشن.
    تازه قیمت رو هم نزده که فردا با قیمت روز این لنگه دمپایی رو بکنن تو پاچه ملت. تا چشم کار میکنه طاغوت و ظلمه و بس.

  • احمدی

    سلام
    قیمتش چند هست

  • مهدی

    دارین گرون میدین که رو دستتون باد کرده

  • مهدی

    خطهای کاپوتش حال بهم زنه
    از بغل چی زشته فقط جلوش بهتره که بازم هیچ هماهنگی نداره با بقیش

  • ناشناس

    من نمیدونم دیگه کی میخوان دست از این کارهاشون بردارن

  • ناشناس

    خودرو سازی را هم به مسخره گرفتند

  • علی

    من از تمام خوانندگان این متن معذرت میخوام... هرکاری کردم چیزی نگم نتونستم... این چیه که درست کردن... خجالت نمیکشن🙆

  • رنجبر

    ازلحاظ ظاهری جلووعقب زیبا ازپهلوتغییرایجادمی کردند خوبتر میشد وای کاش حداقل ۱۲ سوپاپ می کردنش قیمتش هم مهم من پسندیدم موتورش باید ۱۰۰تایی میشدمن میخرمش

  • محمد

    تو یک سال دو بار با کوییک صفر چپ کردم.دوم بارم ضربه مغزی شدم بیمه طلای 096550میگفت دارد نمایندگی های استان بوشهر انجام نداد رشوه دفه اول خواست انجام دادن ماشین دیگی باگارانتی طلای بردم جوابگونبودم

  • ناشناس

    به نظرم قیمت ساینا برا این خودرو خوبه

  • ناشناس

    خدا روسیاتون کنه همان پیکان سواری اگه نو تولید کنین بدین مردم که خیلی بهتر از این اآشغالها هس و مردم بهتر راضی میشن

  • ناشناس

    خدایی ماشیناتو ازلحاظ خرج وسوخت واستهلاک خیلی دصرفه هستن دمتون گرم بازهم سگ این ماشینا بهتراز ایرانخودرو وقیمت های نجومیشونه

  • ناشناس

    شما هم شورش را در آوردید هر چی درست میکنند چرا ایراد می گیرد اینجا که آمریکا نیست ایرانه بابا ایرانه مسخرها

  • حسین

    شما هم شورش رو در آوردید هر چی درست میکنند ایراد می گیرد اینجا که آمریکا نیست مرسدس بزنند مرسدس هم یک دفعه نیومد به مرور زمان تکمیلش کردند بعد شد این مسخرها

  • ناشناس

    وحید میرزاپور کل کناری