بهترین لنت ترمز نیمه فلزی و سرامیکی خودروی کیا در ایران

قیمت لنت ترمز کیا به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌تواند تأثیر زیادی بر انتخاب و هزینه نهایی داشته باشد.

لنت‌های ترمز کیا در انواع مختلفی عرضه می‌شوند، از جمله لنت‌های سرامیکی و نیمه فلزی که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. این تنوع به خریداران این امکان را می‌دهد که با توجه به نیازهای خاص خود، نوع مناسب لنت را انتخاب کنند. در این مقاله به بررسی عوامل مؤثر بر قیمت لنت‌های ترمز کیا خواهیم پرداخت. درک این عوامل به شما کمک می‌کند تا با انتخاب مناسب و بر اساس بودجه و نیازهای خود، لنت ترمز ایده‌آل برای خودروی کیا خود را خریداری کنید و از عملکرد بهینه و ایمنی بالای سیستم ترمز خودرو بهره‌مند شوید.

قیمت انواع لنت ترمز کیا

قیمت لنت ترمز برای انواع خودروهای کیا به عوامل مختلف اعم از نوع لنت و برند آن بستگی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

نوع لنت

لنت ترمز در دو نوع سرامیکی و نیمه‌فلزی به بازار عرضه می‌شود. لنت ترمزهای سرامیکی از کیفیت و دوام بیشتری برخوردار بوده، در نتیجه قیمت بالاتری در مقایسه با نوع نیمه‌فلزی دارند. در مقابل، لنت‌های نیمه‌فلزی بدلیل قیمت مناسب همراه با کیفیت قابل قبولی که ارائه می‌کنند، در دسته لنت‌های پرفروش قرار می‌گیرند.

برند تولیدکننده لنت

برندهای مختلف لنت ترمز کیا تأثیر زیادی بر قیمت آن‌ها دارند. برندهای معتبر و شناخته‌شده معمولاً قیمت بالاتری دارند، اما در عوض کیفیت و دوام بیشتری را ارائه می‌دهند. در مقابل، برندهای کمتر شناخته‌شده ممکن است قیمت پایین‌تری داشته باشند، اما کیفیت و طول عمر آن‌ها ممکن است به اندازه برندهای معتبر نباشد.

بهترین برندهای لنت ترمز سرامیکی کیا در ایران

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید لنت ترمز کیا ،مدل سرامیکی است. اگر قصد دارید برای خودرو کیا خود، لنت ترمز سرامیکی بخرید، برندهای زیر انتخاب مناسبی خواهند بود:

ان اچ سی (NHC)

ان اچ سی ، یکی از برترین برندهای لنت ترمز سرامیکی در دنیا که در ساخت محصولات خود از مواد اولیه باکیفیت استفاده می‌کند. لنت ترمزهای سرامیکی این برند هیچگونه لرزش و صدایی هنگام ترمز گرفتن ایجاد نخواهند کرد.

ام‌بی‌کوریا (MB Korea)

لنت ترمز ام‌بی‌کوریا در واقع ساخت شرکت موبیز از کشور کره جنوبی بوده است. این لنت ترمز در دو مدل سرامیکی و نیمه فلزی در بازار به فروش می‌رسد. لنت ترمز سرامیکی دارای قدرت ترمزگیری بالا در شرایط مختلف بوده و علاوه بر مقاوم بودن در برابر افزایش دما، در هنگام ترمز هیچ صدایی تولید نمی‌کند.

میراژ (Mirage)

لنت ترمز میراژ ساخت کشور انگلیس بوده و یک لنت ترمز نیمه سرامیکی است. لنت این برند از جدیدترین فرمولاسیون مواد لنت ترمز با عنوان «فیبرکربن هیبریدی» بهره می‌برد. با خرید لنت ترمز میراژ برای خودروی خود، قدرت توقف فوق‌العاده‌ای را تجربه خواهیدکرد. همچنین این لنت ترمز سر و صدا و گرد و غباری نیز تولید نمی‌کند. تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا لنت ترمز میراژ یکی بهترین انتخاب‌ها برای خودروی کیا باشد.

بهترین برندهای لنت ترمز نیمه‌فلزی کیا در ایران

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، لنت ترمزهای نیمه فلزی بدلیل قیمت مناسبی که دارند بسیار پرفروش هستند. بنابراین اگر قصد خرید این نوع لنت ترمز را برای خودرو کیا دارید، به سراغ محصولات برندهای زیر بروید:

پی‌اس‌دبلیو (PSW)

یکی از برترین برندهای تولیدکننده لنت ترمز نیمه‌فلزی در کشور کره جنوبی که لنت ترمزهای قوی با قدرت بالا در ترمزگیری و کمترین میزان صدا را تولید می‌کند.

های کیو (Hi-Q)

این برند ساخت شرکت Sangsin بوده و از بزرگترین تولیدکنندگان لنت ترمز در کره جنوبی محسوب می‌شود. لنت ترمزهای این برند در شرایط مختلف ضریب اصطکاک مطمئنی را حفظ کرده و عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌کنند.

پارس لنت (Pars Lent)

اگر به دنبال محصولات تولید داخل هستید، پارس لنت یکی از بهترین برندهای ایرانی است. لنت ترمزهای این برند با استفاده از مواد اولیه مرغوب و دانش روز دنیا ساخته شده و از قدرت ترمزگیری سریع و به موقع و متناسب با شتاب خودرو برخوردار هستند.

فریکسا (Frixa)

یکی دیگر از برندهای عالی لنت ترمز نیمه‌فلزی که در برابر حرارت و دمای بالا بسیار ایمن می‌باشد، لنت ترمز فریکسا می‌باشد. این برند کیفیتی عالی و متمایز نسبت به سایر برندهای لنت ترمز نیمه‌فلزی ارائه کرده و لنت‌ ترمزهای آن به دیسک آسیبی وارد نمی‌کنند.

انواع لنت ترمز کیا

کیا موتورز، یکی از برترین شرکت‌های خودروسازی در کره جنوبی است که انواع خودروهای پیشرفته را روانه بازار کرده است. این شرکت در طراحی سیستم ترمز برخی از اتومبیل‌های خود، از لنت ترمز با کد فنی مشترک استفاده کرده است؛ با این حال نیاز است انواع لنت ترمز کیا را بشناسید تا هنگام خرید بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

لنت ترمز اپتیما

اپتیما یکی از پرطرفدارترین خودروهای کیا موتورز است که در سال 2000 تولید و روانه بازار شد. در حال حاضر سه نسل از این خودرو در ایران وجود دارند؛ برای خرید لنت ترمز نسل دوم نیاز به اطلاعات فنی خاصی نیست اما برای نسل 3 و 4 نیاز است شماره شاسی خودرو چک شود. برای خرید لنت ترمز اپتیما می‌توانید به سراغ برندهایی همچون ان‌اچ‌سی، های‌تک، های‌کیو و پارس لنت بروید.

لنت ترمز سراتو

سراتو یکی از محبوب‌ترین خودروهای کیاموتورز است که در 4 نسل متفاوت عرضه شده اما تنها 3 نسل از آن امکان حضور در بازار ایران را داشته‌اند. برای خرید لنت ترمز سراتو نیاز به دانش فنی خاصی نیست و تنها باید مدل سراتو را بدانید؛ ضمن اینکه لنت عقب برخی از آن‌ها کفشکی و برخی دیسکی هستند. برندهایی مثل فریکسا و ان‌اچ‌سی برای خرید لنت ترمز سراتو مناسب هستند.

لنت ترمز اسپورتیج

اسپورتیج دارای 5 نسل مختلف بوده و اولین حضور آن در ایران مربوط به نسل دوم است. برای خرید لنت ترمز نسل 2 و 3 نیاز به دانش فنی خاصی نیست؛ چراکه کدهای متنوعی ندارد. نسل چهارم با اتاق QL به بازار عرضه شد و لنت آن دارای دو سوراخ برای جای فنر در لبه بالایی است. برای خرید لنت ترمز اسپورتیج می‌توانید به سراغ برندهایی همچون ان‌اچ‌سی، های‌کیو و پارس لنت بروید.

خرید بهترین و باکیفیت‌ترین لنت ترمز کیا از فروشگاه Lent.ir

در این مطلب، به بررسی قیمت انواع لنت ترمز کیا و عوامل مؤثر بر آن از جمله نوع لنت، برند و کیفیت مواد استفاده شده، پرداختیم. انتخاب لنت ترمز مناسب می‌تواند تأثیر زیادی بر عملکرد و ایمنی خودرو داشته باشد. برای خرید لنت ترمز از برندهای معتبر و با کیفیت، فروشگاه Lent.ir به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمینه شناخته می‌شود. این فروشگاه با ارائه محصولات از برندهای معتبر و معروف، اطمینان خاطر از خرید را برایتان فراهم می‌آورد. علاوه بر این، مشاوره رایگان توسط تیم کارشناسان فروشگاه لنت به شما کمک می‌کند تا با توجه به نیازها و شرایط خاص خودرو، بهترین گزینه را انتخاب کنید و از عملکرد بهینه و ایمنی بالای سیستم ترمز خودروی کیا خود بهره‌مند شوید.

 

نویسنده: رپورتاژ
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد