معرفی برندهای محبوب باتری ماشین + مقایسه

امروزه در سیستم‌های پیچیده خودرو بخش‌ها و قطعات مختلفی وجود دارد که برای تامین ذخیره و انرژی از این بخش‌ها و قطعات استفاده می‌شود، باتری خودرو اولین و اصلی‌ترین بخش این سیستم پیچیده است که وظیفه اصلی آن ذخیره‌کننده الکتریسته و تامین سر منشاء کل سیستم برقی خودرو با ولتاژهای متفاوت را بر عهده دارد.

معرفی برندهای محبوب باتری ماشین + مقایسه

 

معمولا باتری‌های خودرو از گونه‌ی باتری‌های قابل شارژ، کم استهلاک و کم دردسر هستند که بنا بر نوع برندهای مختلف باتری، طول عمر متفاوتی دارند، امروزه باتری‌های  خودور با کیفیت و قیمت‌ها متنوعی  در بازار تولید شده  که هر کدام نسبت به وجه تمایز کیفیت، برند و قیمت عملکرد متفاوتی دارند بنابراین در کنار رعایت کردن عوامل فنی برای حفظ سلامت باتری نوع برند باتری خودرو یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در انتخاب آن دقت لازم را داشته باشید.

اهمیت برند باتری چه تاثیری در عملکرد ماشین دارد؟

برند باتری ماشین یکی از اساسی‌ترین مواردیست که باید در هنگام خرید آن دقت لازم  را داشته باشید؛ زیرا یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند اهمیت زیادی در کارکرد خودرو داشته باشد باتری با برند با کیفیت است شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که بعد از مدتی می‌بینید عملکرد ماشین رو به کاهش است که در اینجا نیاز است باتری کهنه را با یک باتری نو تعویض کنید زیرا باتری با کیفیت و با برند مرغوب  طول عمر استانداری دارد که در مواردی چون قدرت حرکت خودرو، میزان سرعت استارت زدن و حتی قدرت نور چراغ‌های ماشین تاثیر به سزایی دارد و عملکرد سرعت  ماشین را چندین برابر می‌کند.

مهم‌ترین فاکتورها در هنگام خرید باتری ماشین

از عوامل بسیار موثری که هنگام خرید باتری باید به آن توجه داشته باشید که بعد از مدتی شما را به دردسر نیندازد و همچنین باعث از کار افتادگی و آسیب زدن به  دیگر قطعات خورو نشود عبارتنداز:

  • نوع و برند باتری:

نوع و برند باتری  از فاکتورهایی است که باید در خرید آن دقت کرد باتری‌ها در دو نوع اسیدی و اتمی در کارخانه‌های  باتری ماشین تولید می‌شودکه باتری‌های اتمی ارزان‌تر و قدیمی‌تر اما باتری‌های اسیدی جدید و گران‌تر هستند.

  • ابعاد باتری:

ابعاد باتری قدیمی  را باید هنگام خرید با باتری جدید  مقایسه کنید زیرا باتری‌های ماشین امروزه در برندها و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند.

  • آمپر باتری:

میزان برق باتری را آمپر و نوع ظرفیت باتری مشخص می‌کند هر چقدر آمپراژ باتری بالا باشد به این معناست که باتری از قدرت بسیار بالایی برخوردار است.

  • گارانتی باتری:

بسیاری از کارخانه‌های تولید کننده‌ باتری ماشین میزان گارانتی مختلفی را روی محصولات خود ارائه می‌دهند که هنگام خرید از نوع گارانتی باتری باید مطلع باشید.

تمامی موارد بالا از مهم‌ترین فاکتور‌ها در انتخاب یک باتری مناسب است که می‌تواند بهترین حالت ممکن را در عملکرد سیستم خورد رو ایفا کند.

معرفی بهترین برند‌های باتری ماشین

معرفی بهترین برند‌های باتری ماشین

همان طور که قبلا اشاره کردیم از مهم‌ترین عوامل در انتخاب باتری ماشین کیفیت و قیمت باتری می‌باشد که این دو عامل  در هنگام خرید عمده باتری ماشین  اصلی‌ترین  وجه تمایز انواع برند باتری خودرو هستند اما با کیفیت‌ترین نوع برند‌های باتری خودرو ایرانی که در حال حاضر در کشور ما تولید و به بازار عرضه می‌شوند عبارتند از:

  • باتری برنا :

کارخانه باتری برنا یکی از قدیمی تولید کننده‌های نوع باتری ماشین بیش از سه دهه می‌باشد که باطری‌های مختلفی با ولتاژهای متفاوتی را طی سالیان زیادی به بازار ایران عرضه می‌کند، این کارخانه با داشتن بهترین دستگاه‌ها، با کیفیت‌ترین نوع باطری را با تکنولوژی روز دنیا با وسع 50 تا 200 آمپرتولید کرده از محبوب‌ترین نوع مارک‌های برند برنا می‌توان به برنا گلوبال و برنا زیتکس اشاره کرد، همچنین اگر دنبال یک باتری با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب با طول عمر استانداری هستید برند برنا می‌تواند یک انتخاب خوب باشد.

  • سپاهان باتری :

یکی دیگر از بهترین نوع برندهای باتری ماشین سپاهان باتری است، که  بیش از 20 سال در زمینه تولید باتری خودرو در ایران در حال فعالیت است، این کارخانه باتری‌هایی با ظرفیت 32 تا 220 آمپر را تولید کرده  و از لحاظ کیفیت در ایران حرف اول را می‌زند. سپاهان باتری با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا توانسته بهترین نوع باتری را جهت عملکرد سریع خودروها تولید کند این کارخانه باتری‌های خود را برای ماشین‌های معرفی چون سوزوکی، اوربیتال، وان پلاس و اتمیک  تولید کرده و به بازار عرضه می‌کند. سپاهان باتری از لحاظ کیفیت بسیار عالی عمل می‌کند اما ممکن است قیمت‌های هر باتری در این کارخانه  بسته به نوع خودرو متفاوت و بالا باشد.

  • صبا باتری :

از بهترین نوع برند‌های باتری ماشین می‌توان به صبا باتری  اشاره  کرد کارخانه تولید کننده صبا باتری یکی از تولید کننده‌های انواع باتری برای ماشین‌ها سبک و سنگین‌ است که باتری‌هایی با کیفیت قابل قبول و با قیمت مناسبی را به بازار ایران عرضه می‌کند. این کارخانه با استفاده از دستگاه‌ها و دانش فنی روز دنیا باتری‌هایی با ظرفیت 35 تا 200 آمپر را تولید کرده و در برند‌های معروفی چون واریال، آرمو، هاتیک، اسپیدر، کاسپین و ورسک  با کیفیت مطلوبی به نمایش می‌گذارد محصولات باتری صبا برای خودروهایی از جمله تیبا، پراید، شاهین و ساینا قابل استفاده می‌باشد.

  • وایا باتری

از محبوب‌ترین نوع برند باتری که در ایران شناخته شده است وایا باتری می‌باشد کارخانه وایا باتری محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه‌ای را تولید و به بازار عرضه می‌کند این کارخانه با استفاده از دانش فنی روز  دنیا و دستگاه‌های پیشرفته‌ای که دارد باتری‌هایی با ظرفیت 50 تا 200 آمپر  تولید می‌کند و در برندهای گوناگونی چون شادن، ریبال،  دوان و کومهو به فروش می‌رساند همچنین این کارخانه با تولید دو نوع باتری از نوع L  و N  که از نوع سیلد و اتم هستند که باتری L را در ظرفیت 50 تا 100 و باتری N   را در ظرفیت 50 تا 200  آمپر تولید می‌کند.

  • پاسارگارد باتری

کارخانه تولید کننده پاسارگاد باتری یکی دیگر از محبوب‌ترین برندها در تولید انواع باتری خودرو در نوع سواری ایرانی و خارجی است که با کیفیت‌ترین باتری‌های روز دنیا را برای خودروهای سواری تولید می‌کند این کارخانه باتری‌ها را در ظرفیت 55 تا 75 آمپر تولید کرده و تمام ماشین‌های سبک را پوشش را می‌دهد شرکت تولید کننده پاسارگاد باتری در صعه تلاش است که  با تکنولوژی روز جهان با استفاده از نرم‌افزارها و سخت افزارها بتواند باتری‌های با کیفیتی را با قیمت مناسب به تولید برساند، خودروهایی چون شاهین، پروتون و عقاب از پاسارگاد باتری استفاده می‌کنند.

خرید باتری ماشین

همان طور که می‌دانید باتری یکی از  مهم‌ترین اجزای مصرفی خودرو است که پس از گذشتن چند وقت عملکردش بر روی ماشین ضعیف خواهد شد بنابراین انتخاب یک باتری مناسب با قیمت مقرون به صرفه می‌تواند عملکرد و کارکرد خودرو را چندین برابر کند  در این مقاله ما سعی کردیم که اطلاعات جامع و کاملی را درمورد کارخانه‌های تولید باتری ماشین و همچنین بهترین برند باتری ماشین سال 1403  در ایران را برای شما معرفی کنیم که با اطلاعات کافی بتوانید باتری مناسب وسیله نقلیه خود را در کیفیتی مطلوب و قیمتی مناسب خریداری کنید.

 

منبع: رپورتاژ
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد