اختصاصی روزگار خودرو؛

امسال اصلا سراغ خرید این خودروها نروید!

در این مقاله به خودروهایی که بدترین آمار فروش در سال ۲۰۲۴ را کسب کرده‌اند، می پردازیم.

امسال اصلا سراغ خرید این خودروها نروید!

از برندهایی مثل بی‌ام و، تویوتا و لکسوس، هستند خودروهایی که فروششان کار ساده‌ای نیست. خودروسازان آمار فروش خود را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ منتشر کردند. در بالای لیست مثل همیشه فورد F۱۵۰ تویوتا کمری، شورولت سیلورادو و خیلی از خودروهایی که انتظارش می‌رفت حضور دارند. اما چیزی که اصلا انتظارش نمی‌رفت در پایین جدول رخ داده است. جایی که خیلی از برندهای نام آشنا با افت فروش شدیدی مواجه شده‌اند. حتی می‌توان گفت این خودروها در دسته خودروهای بدفروش سال ۲۰۲۴ قرار دارند.

تویوتا-میرای-2

بدون احتساب خودروهایی که تولیدشان متوقف شده یا این اواخر و همین چند ماه پیش به فروش گذاشته شدند، هزاران خودرو هستند که خریداران تمایل چندانی به خرید انها نشان نمی‌دهند. این شامل گزینه هایی از بزرگترین برند‌های خودروساز با فروش بالا مثل هیوندای لکسوس تویوتا و باقی برندها هم می‌شود.

تویوتا-میرای-4

در انتهای لیست خودرو هیوندای مدل نکسو دیده می‌شود. این مدل یک شاسی بلند هیبریدی است که انحصاری فقط در ایالت کالیفرنیا عرضه شده است اما هیوندای موفق به فروش فقط ۸۹ دستکاه از آن شده است. این بدترین رتبه و در حقیقت آخرین رتبه است. بعد از هیوندای خودروی هیدروژنی دیگری به نام تویوتا میرای قرار دارد. این خودرو فقط توانسته ۳۴۶ عدد را در این مدت بفروش برساند.

هیوندای-نکسو

فیات هم دست کمی از دو خودرو ساز قبلی ندارد و توانسته فق ۴۳۹ عدد از مدل شهری فیات ۵۰۰ را به فروش برساند. ان مدلی که توانسته به زور تعداد فروش خود را به عدد ۱۰۰۰ برساند جنسیس G۹۰ است. حتی با این بازطراحی زیبایی که رویش انجام شده هم نتوانست آنطور که باید و در حد نام جنسیس ظاهر شود. آئودی A۷ و A۸ هم با فروش به تریتب ۱۰۴۰ و ۱۲۳۲ نسخه عملکرد ضعیفی در فروش داشتند.

لکسوس اما بر خلاف مدل‌های رکوردشکنی که امسال به بازار عرضه کرد با فروش نامید‌کننده ۱۲۹۴ دستگاه از مدل LC اسپورت مواجه شد. حتی آمار فروش ۱۷۰۶ عددی از سدان لاکچری LS هم کمکی نکرد و ممکن است که هر دوی این خودروها در آینده‌ای نزدیک توقف تولید بشوند.

لکسوس-RC

بی ام و هم از این لیست جا نمانده و با دو مدل Z۴ و XM در آن حضور دارد. آلفا رومئو هم نتوانسته مردم را تشویق به خرید مدل جدید جولیتا کند. همچنین سوبارو BRZ که نسبت به بقیه وضعیت بهتری دارد اما همچنان فروشش پایین و حضورش در این لیست قطعی است!

بی ام و-ایکس-ام-1

به احتمال زیاد خودروهای بیشمار دیگری هستند که ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۴ به این لیست اضافه شوند. انطور که از این آمار بر میاید خودروسازان بزرگ برای بازاریابی محصولاتشان دچار مشکل شده‌اند و در چنین شرایطی عقل حکم می‌کند که برای بقا به دنبال بازار‌های بکر و دست نخورده‌ای همچون بازار ایران بروند.آیا به نظر شما روزی می‌رسد که این برندها به صورت آزاد و قانونی در بازار خودروی ایران حضور یابند به طوری که بتوان با قیمت معقول خودروی با کیفیت خرید؟ این آرزوی دیرینه همه مردم ایران است. نظر شما درباره این افت فروش خودروهای معروف چیست؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد