اختصاصی روزگار خودرو؛

نسخه آفرود خودرو اطلس تولید شد!

این خودروی منحصر به فرد اوکراینی از هیچ مسیری نمی‌ترسد و به هیچ صعب العبوری نه نمی‌گوید! در این مقاله به معرفی تمام ابعاد ظاهری و مشخصات فنی این خودرو می‌پردازیم.

نسخه آفرود خودرو اطلس تولید شد!

کیفیت سرعت قابل اعتماد بودن در کلاس جهانی، آسانی استفاده و عبور از مناطقی که غیر قابل عبور به نظر می‌رسند، همه و همه باهم ترکیب شده‌اند تا ما بتوانیم منحصر به فرد‌ترین خودروی همه جا رو جهان رو به شما معرفی کنیم. خانم‌ها و آقایان این شما و این خودرو همه جا رو اطلس (ATLAS ATV)!

کاربری چند منظوره

اطلس-همه جا رو 2

اندازه‌های اطلس و ظرفیت‌های آن باعث شده تا یک خودروی کلاس جهانی در نوع خود باشد. این خودرو می‌تواند از پس هر ماموریتی بر بیاید از گذر از زمین‌های صعب العبور کوهستانی تا مرداب‌های جنگلی، از زمین‌های خشک بیابانی تا مناطق پوشیده از برف سیبری، و حتی در اقیانوس و دریا! بله درست شنیدید این خودرو می‌تواند در آب‌های عمیق هم رفت و آمد کند بدون کوچکترین خدشه یا خطری برای سرنشینانش! تعداد سرنشینان این خودرو در بالاترین حد ممکن ۱۲ نفر است و ساختار داخلی آن نشان می‌دهد که این تعداد بدون هیچ مشکلی می‌توانند در این خودرو بنشینند.

اطلس ۲۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد و همچنین می‌تواند تا حداکثر وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم را حمل کند که عدد بسیار خوبی است. همین قابلیت باعث شده تا با وجود اینکه اطلس برای عموم مردم طراحی شده اما برای مقاصد نظامی توسط ارتش اوکراین هم بکار گرفته شود. البته نسخه نظامی این خودرو هنوز در دسترس نیست اما با توجه به قابلیت‌های خارق العاده‌ای که دارد بعید نیست که با سفارش ارتش نسخه نظامی هم در کار باشد.

مشخصات فنی اطلس ATV

اطلس-همه جا رو 3

سیستم تعلیق بادی با تایرهای منعطف که تکنولوژی جمع شونده دارند به همراه پایین‌ترین مرکز ثقل ممکن و ارتفاع مناسب از سطح زمین، سیستم کنترل هر دو محور جلو و عقب و همچنین فرمان‌پذیری همزمان آنها در هنگام دور زدن و یا تغییر مسیر، همه و همه باعث شده‌اند تا اطلس به یک همه جا رو کاملا مطمئن تبدیل شود. سرعت این هیولای دو زیست در خشکی در بیشترین حالت ۶۰ کیلومتر و در هنگام شنا در آب ۷ کیلومتر بر ساعت است.

این خودرو از یک پیشرانه ساخت رنو با حجم ۱.۵ لیتر و حداکثر توان خروجی ۹۰ اسب بخار بهره می‌برد. حداکثر دور موتور هم به ۴۵۰۰ دور در دقیقه می‌رسد.

اطلس ATV به گونه‌ای طراحی شده است که تمام خلاقیت‌های مهندسی خودرو در آن موج می‌زند از این رو حداقل زمانی که برای سرویس دوره‌ای نیاز دارد ۲۰۰ ساعت اعلام شده که این بسیار مناسب است.

راحتی رانندگی و هدایت‌پذیری

اطلس-همه جا رو 4

هر شخصی، اگر تنها گواهی نامه رانندگی داشته باشد و به رانندگی با خودروی عادی اشراف داشته باشد می‌تواند از اطلس استفاده کند. به قولی، کاربری این خودرو بسیار راحت است و استفاده از آن مستلزم دانستن هیچ مهارت خاصی نیست. با سیستم فرمان‌پذیری بالا و چهار چرخ متحرک این خودرو، چه بسا رانندگی با آن از رانندگی معمولی آسان تر باشد.

قابلیت مانوور‌پذیری بالا

بخاطر وجود سیستم فرمان پذیر همزمان چرخ‌های جلو و عقب این خودرو به راحتی می‌تواند در کمترین شعاع ممکنه دور بزند این قابلیت زمانی اهمیت پیدا می‌کند که در زمین‌های صعب العبور شعاع دور زدن محدود است و جا برای مانوور کم است. در این موقعیت است که فرمان چهار چرخ این خودرو به کار شما می‌آید.

اطلس-همه جا رو 7

 

طراحی ظاهری

اطلس-1

البته این طراحی شاید خیلی جالب باشد و شاید هم نه! این خودرو در آب‌های عمیق هم مورد استفاده قرار می‌گیرد بنابراین فرم چرخ هایش و بزرگی آنها توجیح دارد. این تایر‌های بزرگ عامل شناور ماندن اطلس روی آب هستند. پس نمی‌توان توقع طراحی خیلی جذابی داشت اما به هر حال با توجه به نامتعارف بودن خودرو طراحی آن نیز توجیح دارد.

hxgs-2

قیمت اطلس ATV

قیمت اطلس ATV در نسخه پایه ۱۵۹ هزار دلار است که به پول ایران حدود ۹.۶ میلیارد تومان می‌شود.

نظر شما درباره این خودروی آفرود جذاب چیست؟

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد