گزارش ویژه روزگار خودرو؛

این ۱۰ جواهر خودرویی زیر چکش حراجی رفتند!

۱۰ مورد از گرانترین خودروهای کلاسیک و عضلانی امریکایی در حراجی منتروری در کالیفرنیا به فروش رفتند.

این ۱۰ جواهر خودرویی زیر چکش حراجی رفتند!

۱۰ خودروی بسیار گران قیمت در یک حراجی در کالیفرنیا به فروش رفت که در ادامه به آن می‌پردازیم.

شماره۱۰: شورولت کوروت ZO۶ 

کوروت-زد06

این خودرو دوست داشتنی شاید در انتهای لیست ما باشد اما چیزی از ارزش هایش کم نمی‌شود. این خودرو یکی از ۱۹۹ دستگاه تولید شده در سال ۱۹۶۳ و البته سالم‌ترین آن هم هست. این کوروت به مدت سی سال در گاراژ پارک بود تا اینکه سال ۲۰۱۹ دوباره پیدایش شد این خودرو که چندین جایزه هم به نام خود ثبت کرده با برچسب قیمتی ۵۲۲ هزار دلار (معادل ۳۰ میلیارد تومان) در حراجی به فروش رسید.

شماره ۹: فورد شلبی ۴۲۷ کبرا مدل ۱۹۶۷

فورد-شلبی

نهمین خودروی لیست ما قیمتش فضایی شده و سر به میلیون دلار می‌گذارد. این خودروی زیبا با پیشرانه هشت سیلندر ساخت هولمن مودی در سال ۱۹۶۷ عرضه شد. این خودرو به همراه کلیه مدارک و اسناد مالکیت مالکان قبلی خود در حراجی به نرخ ۱.۲ میلیون دلار (۷۲ میلیارد تومان)فروخته شد.

شماره۸: مرسدس بنز اس ال ۳۰۰ رودستر مدل سال ۱۹۵۷

مرسدس-اس-ال-300

یک دستگاه از این خودرو در نمایشگاه خودرو‌های سلطنتی ایران وجود دارد که متعلق به دوره پهلوی دوم و مورد استفاده شخصی ملکه ایران فرح پهلوی بوده است.

نخستین خودروی ساخت اروپا ی این لیست رودستر افسانه‌ای مرسدس است که فقط ۶۱۸ نسخه از آن تولید شد. این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۳ لیتری خطی و جعبه دنده ۴ سرعته دستی می‌باشد. برچسب قیمتی ۱.۲۳ میلیون دلاری ( معادل ۷۳.۸ میلیارد تومان) آن گرچه رکورد قبلی ۳ میلیون دلاریش را نمی‌شکند اما همچنان بالاترین رقم پرداختی برای یک رودستر مدل ۱۹۵۷ است.

شماره۷: پاکارد ۷۳۴ اسپیدستر رانبات مدل ۱۹۳۰

پاکارد-2

قدیمی‌ترین ماشین این لیست پاکارد ۷۳۴ مدل ۱۹۳۰ دو البته نایاب ترینش نیز هست. این مدل سالم‌ترین بازمانده ی نسل خود به حساب می‌آید. این نسخه از کلکسیون ویلیام هارا و ژنرال لیون است که مالکان قبلی آن بشمار می‌آیند.

پاکارد دو بار بازسازی شده و در زیر کاپوت قرمز رنگ آن یک موتور خطی هشت سیلندر ۱۴۵ اسب بخاری قرار گرفته است که با یک گیربکس ۴ سرعته دستی نیروی این پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. برچسب قیمت این کلاسیک زیبای نایاب ۱.۳۷ میلیون دلار بود.

شماره۶: شورولت کوروت ال۸۸ کانورتیبل

کوروت-ال-88

در تشریح این خودرو آمده کاملترین در نوع خود در طول تاریخ نسل این خودرو که موجود است. از این نسخه فقط ۲۰ عدد موجود است و فقط رنگ مشکی آن باقی مانده است. برخلاف هم رده هایش این ال۸۸ همان لحظه که بازار آمد برای مسابقه به کار گرفته شد. به‌صورت کاملا غیرمنتظره این خودرو گرانترین خودروی فروخته شده در این حراجی نبود.

قیمت این خودرو ۲.۳۱ میلیون دلار معادل (۱۳۰ میلیارد تومان) اعلام شده بود.

شماره۵: همی کودا کانورتیبل مدل ۱۹۷۰

پلایموس-همی-کودا

برای بار دوم در سال ۲۰۲۴ این کودا همی رکورد جدیدی را برای باراکودا بر جای گذاشت. ان خودرو سه بار پشت سر هم رکورد قیمت فروش را شکست بار اول ۱.۹۸ میلیون دلار بار دوم در ژانویه با برچسب نرخ ۲.۱۴ میلیون دلار و بار سوم هفت ماه بعد در همین حراجی به مبلغ شگفت‌انگیز ۲.۵۳ میلیون دلار (معادل ۱۵۱.۸ میلیارد تومان) به زیر چکش حراجی رفت.

شماره۴: فراری ۳۳۰ جی تی اس مدل ۱۹۶۷

فراری-جی-تی-440

هیچ حراجی بدون حضور فراری اعتبار ندارد درست است؟ خب فراری جی تی اس ۳۳۰ یکی از دو فراری موجود ساخت مارانلو در لیست ما هستند. این خودرو یکی از ۹۹ عدد موجود از این خودرو است که بفروش رفته است. مالک قبلی این خودرو تنیس باز استرالیایی جان الکساندر بوده است. این خودرو یک بار در سال ۲۰۱۵ بازسازی شده و در سال بعد از آن نیز از لحاظ ظاهری اورهال شده است. برچسب قیمتی این خودرو کلاسیک و زیبا ۲.۵۳ میلیون دلار (۱۶۰ میلیارد تومان) بود و به همین قیمت هم فروخته شد.

و حالا در ادامه بررسی لیست گران‌ترین خودرو‌های حراجی به ۳ خودروی برتر لیست خودمان می‌رسیم که با قیمت‌های نجومی به زیر چکش حراجی رفتند.

شماره۳: فراری ۲۷۵ جی تی بی‌مدل ۱۹۶۷

فراری-275-جی-بی-تی

این شاهکار ساخت ۱۹۶۷ با برچسب قیمتی بالای ۳ میلیون دلار روی سکوی سوم ایستاده و آن رنگ قرمز معروف سفارش داده شده توسط روسو چیائو فقید را به رخ می‌کشد.این مدل از معدود مدل هایی است که شیشه بالابر فابریک کارخانه را روی خود دارد. پیشرانه این اژدهای پیر ۳.۳ لیتری و ۱۲ سیلندر است که آتش نفس خود را از طریق جعبه دنده دستی ۵ سرعته به سمت چرخ‌ها می‌دمد. قیمت این خودرو ۳.۳ میلیون دلار (معادل ۲۲۰ میلیارد تومان) است.

شماره۲: همی چارجر دیتونا مدل ۱۹۶۹

پلایموس-همی-چارجر-دیتونا

این دیتونا رکورد فروش در حراجی قبلی که یک میلیون دلار بود را شکست. این که کدام کلکسیونر خوشبخت این جنگجوی بالدار را به قیمت ۳.۵ میلیون دلار (معادل۲۵۰ میلیارد تومان )خریده مشخص نیست. این همی یکی از ۲۲ نسخه موجود با رنگ خاص سبز می‌باشد که به کلکسیون یک عشق خودرو اضافه شد.

شماره یک: فورد جی تی ۴۰ لایت ویت ۱۹۶۹

حالا نوبت به شماره یک رسید جایی که دیگر پول ملاک نیست و کلکسیونرها هزینه عشق باز یخود را می‌پردازند.

فورد-جی-تی-440

وقتی بحث حراجی خودروهای کلاسیک به میان می‌آید به صورت پیش فرض گرانترین ساخته فراری است اما این‌بار اشتباه فهمیدید و گرانترین ساخته امریکایی‌های گردن کلفت است. این خودرو دوبار در مسابقات به کار گرفته شد. این کار توسط‌ای اف پیرس راننده پرتغالی انجام شده است. این خودرو یک پیشرانه ۴.۷ لیتری هشت سیلندر ۴۴۰ اسب بخاری را زیر کاپوت شکیل خود مخفی کرده است. این خودرو در این حراجی به قیمت فضایی ۷.۸۶ میلیون دلار ( ۵۰۰ میلیارد تومان) به فروش رفت.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد