آماده سفر به ترکیه با قطار باشید

مدیرعامل راه‌آهن گفت: پس از آن که راه‌آهن ترکیه آمادگی سیر قطار از مسیر وان به استانبول و آنکارا را داشته باشد، قطارهای مسافری هم از ایران در این مسیر دوباره فعال می‌شوند.

آماده سفر به ترکیه با قطار باشید

جبارعلی ذاکری در حاشیه جلسه ابلاغ قطعیت قرارداد و شروع دوره احداث پروژه ریلی کرمان-سیرجان در جمع خبرنگاران درباره احیای راه‌آهن اکو (استانبول- تهران- اسلام ‌آباد) که دو سال گذشته عبور آزمایشی داشت، گفت: پس از زلزله اخیر در ترکیه مسیر ریلی وان به انکارا دچار مشکلاتی شد اما هفته آینده نمایندگان راه‌آهن ایران در ترکیه در این باره جلسه‌ای با همتایان خود در ترکیه خواهند داشت که هفته گذشته جلسه مقدماتی آن برگزار شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها این است که در مرحله اول قطار تبریز - وان و تهران - وان را برقرار کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: پس از آن که راه‌آهن ترکیه آمادگی سیر قطار از مسیر وان به استانبول و آنکارا را داشته باشد، قطارهای مسافری هم از ایران در این مسیر دوباره فعال می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبیعتاً پس از آن مقدمات، راه‌اندازی قطار اکو هم انجام می‌شود و در خصوص قطار بین‌المللی نخستین گام فعالسازی مسیر ترکیه بود.

منبع: ایلنا

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد