واردات خودرو اقتصادی به کام لوکس سواران تمام شد

پس از آزادسازی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، وزیر وقت صمت وعده داد که خودروهای اقتصادی به بازار ایران وارد خواهند شد اما امروز پس از ۲ سال ارزان‌ترین خودروهای ترخیص‌شده که تعداد آنها هم درصد بسیار ناچیزی از بازار را شامل می‌شوند اکثرا خودروهای لوکس هستند.

واردات خودرو اقتصادی به کام لوکس سواران تمام شد

پس از آزادسازی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت، وعده داد که خودروهای اقتصادی به بازار ایران وارد خواهند شد. این خودروها به‌ عنوان گزینه‌هایی مطرح شدند که عموم مردم، به‌ویژه اقشار متوسط و کم‌درآمد، توانایی خرید آنها را داشته باشند اما امروز پس از ۲ سال ارزان‌ترین خودروهای ترخیص‌شده از گمرک که تعداد آنها هم درصد بسیار ناچیزی از بازار را شامل می‌شوند اکثرا خودروهای لوکس هستند. برای مثال خودروی هیوندای مدل الانترا که با پایه بالای ۱۲ هزار دلار و بدون آپشن است با احتساب هزینه‌های جاری با قیمتی بیش از ۲ میلیارد تومان به‌دست مردم می‌رسد، در حالی که همان خودروها با آپشن‌های بیشتر هم اکنون در بازار خودرو کشور با قیمتی نزدیک به نرخ خودروهای وارداتی موجود است. با توجه ‌به وعده‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امید می‌رفت واردات و تولید خودروهای اقتصادی بتواند به بهبود کیفیت خودروهای موجود در بازار و افزایش دسترسی مردم به گزینه‌های مقرون‌به‌ صرفه‌تر منجر شود. این اقدامات در صورت عملیاتی شدن تاکنون می‌توانست منجر به تغییرات مثبت در صنعت خودروسازی ایران و ارتقای سطح رضایت مشتریان شود که با عدم مدیریت این روند در ۲ سال اخیر، این اتفاق نیفتاد.

منبع: وطن امروز

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد