قیمت تشخیص رنگ این خودرو ناقابل ۵ میلیون تومان!

در این مقاله قیمت کارشناسی رنگ خودرو در سال ۱۴۰۳ را به نقل از اتحادیه بنگاه‌داران خودرو و مؤسسات اتومبیل کرایه درج کرده ایم.

قیمت تشخیص رنگ این خودرو ناقابل ۵ میلیون تومان!

این نرخ نامه از تاریخ چهارم مهرماه سال جاری تا اطلاع ثانوی معتبر است. در جدول زیر می‌توانید نرخ کارشناسی رنگ خودرو را بر اساس قیمت وسایل نقلیه مشاهده کنید.

جدول-هزینه-تشخیص رنگ

افزایش قابل‌توجه قیمت خودرو در سال‌های اخیر و تبدیل شدن آن به کالای سرمایه‌ای باعث شده اهمیت کارشناسی خودرو به ویژه کارشناسی رنگ و بدنه قبل از خرید بیش از پیش به چشم آید. حتی خودروهای صفرکیلومتر تولیدی نیز بعضاً دارای ایرادات رنگ هستند که این موضوع در هنگام فروش خودرو مشکل‌ساز خواهد بود؛ اما تشخیص رنگ خودرو به چه معناست؟ در کارشناسی رنگ یک کارشناس خبره خودرو را از نظر سالم یا تصادفی بودن و رنگ داشتن بررسی می‌کند.

کارشناسی رنگ خودرو

تشخیص-رنگ-2

سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا کارشناسی رنگ خودرو واقعاً ضروری است؟ این موضوع بستگی به نوع خودرو و قیمت آن دارد. شاید خودروهایی با مدل بسیار پایین و قیمت نازل از این بابت مشکل خاصی نداشته باشند اما درباره خودروهای گران‌تر اوضاع فرق می‌کند. وقتی یک خودروی مدل پایین انتخاب می‌کنید طبیعی است که مواردی همچون خط و خش روی بدنه وجود داشته باشند هرچند فروشندگان سعی می‌کنند چنین چیزهایی را با مواردی همچون پولیش و… رفع کنند. ولی بحث تصادف و رنگ‌شدگی بدنه فرق می‌کند و در صورتی که بدون اطلاع از این موارد اقدام به خرید کنید شاید بعداً با ضرر هنگفتی روبرو شوید.

دستگاه تشخیص رنگ خودرو

تشخیص-رنگ-3

روش‌های مختلفی برای تشخیص رنگ‌شدگی خودرو وجود دارد که شامل تشخیص با چشم، تشخیص با کشیدن دست روی بدنه، تشخیص با استفاده از آهن‌ربا و… خواهد بود. دقت داشته باشید که در بازار ایران قیمت خودروی بدون رنگ با خودروی تصادفی و رنگ شده متفاوت خواهد بود. یکی از نکاتی که دراین‌باره باید ذکر کرد تفاوت رنگ‌شدگی بخش‌های مختلف خودرو است. برای مثال رنگ‌شدگی سقف، کاپوت یا صندوق‌عقب و بدتر از آن رنگ‌شدگی شاسی‌ها باعث افت شدید قیمت خودرو خواهند شد و هرچه مدل خودرو بالاتر باشد این افت قیمت بیشتر خواهد بود. معمولاً فروش خودروهایی که دارای رنگ‌شدگی در کاپوت‌ها و سقف هستند بسیار سخت‌تر از خودروهای بدون رنگ یا دارای رنگ در بخش‌هایی همچون درب و گلگیر خواهد بود؛ بنابراین در زمان خرید یک خودرو باید به این نکته نیز توجه کنید چراکه اگر بخواهید در آینده خودروی خود را بفروشید مجبور به فروش آن با قیمت نازل خواهید شد.

 

 

منبع: پدال

ویدیوهای پیشنهادی

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد