اختصاصی روزگار خودرو؛

خودرو برقی کیا EV5 به ایران رسید

کیا EV5 به زودی توسط کوشاخودرو روانه بازار شود.

خودرو برقی کیا EV5 به ایران رسید

بازار خودروی ایران در حال حرکت به سمتی است که شاهد افزایش عرضه خودروهای برقی هستیم. هر چند که همچنان مشکلاتی در زیرساخت استفاده از خودروهای برقی وجود دارد اما به مرور وضعیت بهتر خواهد شد. حال قرار است یک خودروی برقی جذاب از برند کیا توسط کوشاخودرو به بازار عرضه شود. این محصول کیا EV5 است که در ادامه به نقد و بررسی کامل آن می‌پردازیم.

فیلم معرفی کیا EV5 کوشا خودرو

 

مشخصات فنی کیا EV5 کوشا خودرو

کیا EV5 در دونسخه تک موتوره و دو موتوره در بازار جهانی عرضه شده است. اما کوشاخودرو قصد دارد نسخه تک موتوره این خودرو را روانه بازار ایران کند. نسخه تک موتوره حداکثر توان ۲۲۱ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتن.متر گشتاور را ارائه می‌دهد. باتری خودرو هم از نوع ۶۴ کیلووات ساعتی است که به صورت سریع ظرف ۴۵ دقیقه و به صورت آهسته حدود ۸ ساعت برای شارژ زمان می‌برد. این نکته را نیز باید گفت که صفر تا صد کیا EV5 روی حدود ۸.۵ ثانیه قرار دارد که عدد بسیار قابل قبولی است. کیا EV5 همچنین با یک بار شارژ حدود ۵۰۰ کیلومتر مسافت پیمایش می‌کند.

کیا-EV5-8

امکانات رفاهی کیا EV5 کوشا خودرو

از جمله آپشن‌های مهم کیا EV5‌ کوشاخودرو می‌توان به صندلی‌های جلو برقی به همراه گرمکن، سیستم تهویه اتوماتیک، فرمان دی کات، استارت دکمه‌ای، دستگیره‌های در مخفی شونده، سقف پانوراما، مانیتور لمسی و پشت آمپر دیجیتال، در صندوق برقی، ۶ کیسه هوا، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل هوشمند، دوربین دید عقب و ... اشاره کرد.

کیا-EV5-2

قیمت و زمان عرضه کیا EV5 کوشا خودرو

هنوز زمان و قیمت عرضه این خودرو توسط کوشاخودرو مشخص نیست. قیمت این خودرو در بازار جهانی از حدود ۴۰ هزار دلار شروع می‌شود که به پول ایران معادل ۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان می‌شود. نظر شما درباره این خودرو چیست؟

گالری تصاویر کیا EV5 کوشا خودرو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد