روزگار خودرو گزارش می‌دهد؛

جنجال بنزینی ۶ کاندید انتخابات ۱۴۰۳

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، کاندیدای انتخابات در صحبت‌های تبلیغاتی خود اشاره‌هایی به بنزین کردند و البته از گذشته نیز نقل قول‌هایی را درباره این سوخت حیاتی داشته‌اند.

جنجال بنزینی ۶ کاندید انتخابات ۱۴۰۳

بنزین به عنوان یکی از محورهای اصلی صحبت‌های کاندیدا مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت اما این افراد در گذشته هم اظهارنظرهایی در این باره داشته اند که بد نیست به ‌آن‌ها نیز اشاره کنیم.

زاکانی و وعده بنزین ۱۵۰۰ تومانی

زاکانی در مناظره دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ گفت: از ابتدای دولت ۲۲ میلیون یارانه اعتباری انرژی با اعتبار طلا می‌دهیم. قیمت ۳ هزار تومانی بنزین حذف و بنزین ۱۵۰۰ تومانی جایگزین خواهد شد.

زاکانی همچنین در گذشته به ماجرای افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ اشاره کرد و مدعی شد عبدالناصر همتی خواستار افزایش قیمت بنزین در آن سال به ۵۰۰۰ تومان شده است.

ماجرای بنزین ۲۰ هزار تومانی پزشکیان

یکی از خبرهای پر سروصدا در روزهای اخیر صحبت‌های مسعود پزشکیان درباره بنزین ۲۰ هزار تومانی بود که البته متعلق به گذشته است و واکنش این نامزد را به دنبال داشت.

پزشکیان در فروردین ۱۴۰۰ گفته بود: اعتقاد من این است که نرخ بنزین واقعی شود. اما برای اینکه اقشار مردم آسیب نبینند، به هر فرد سهم مثلا بیست لیتر ۲۰ هزار تومانی بدهیم.

اما مسعود پزشکیان پس از بازخورد این خبر در روزهای اخیر در پاسخ گفت: اینکه گفته می‌شود موافقِ بنزین ۲۰ هزار تومانی هستم غلط است. اگر قرار است روزی قیمت بنزین بالا برود قبل از آن باید خودروهای باکیفیتی وارد کنیم که در ۱۰۰ کیلومتر ۳-۴ لیتر بنزین مصرف می‌کنند.

​مسعود پزشکیان همچنین گفت: هر حرکتی در مورد قیمت بنزین یا هر ناترازی بخواهیم انجام دهیم باید مردم را آماده کنیم. بدون مشارکت با مردم اجرای یک تصمیم نه علمی است نه قابل قبول.

قاضی زاده و پیشنهاد مصرف بهینه سوخت

دیگر نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری یعنی سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در برنامه «گفتگوی ویژه خبری» گفت: باید سوخت را بهینه مصرف کنیم. باید حجم تولید انرژی را افزایش دهیم.

اعتراض قالیباف به نحوه تخصیص یارانه بنزین

قالیباف در اظهار نظر خود درباره بنزین گفت : ۴۵ درصد مردم ما خودرو ندارند و بنزین نمی‌گیرند. یک خانواده چهار نفر هستند و شش خودرو دارند. خانواده‌هایی را داریم در سال ۱۴۰ میلیون تومان یارانه بنزین می‌گیرند. خانواده‌ای هم داریم یک ریال استفاده نمی‌گیرد.

قالیباف ادامه داد: نزدیک به ۴۰ درصد انرژی‌مان را بد مصرف می‌کنیم و از دست می‌دهیم. این برای خانواده‌ها است اجازه بدهیم هر خانواده‌ای هر چقدر دارد از استاندارد کمتر مصرف می‌کند به خودش برگردد.

پورمحمدی و ماجرای سهمیه بندی بنزین

مصطفی پورمحمدی دیگر کاندیدای ریاست جمهوری که به طور کلی کمتر درباره موضوع بنزین نسبت به سایر رقبا صحبت می‌کند در اظهارنظر خود به شب اجرای طرح سهمیه بندی بنزین اشاره کرد.

پورمحمدی گفت: گفت: من مصطفی پورمحمدی شبی که سهمیه بندی بنزین را اجرا کردم باک خودروی خود را پر نکردم و زن و برادرهای من نمی‌دانستند من امشب برنامه سهمیه‌ بندی بنزین دارم که خودروهای خودشان را پر کنند.

خودکفایی در بنزین وعده سعید جلیلی

سعید جلیلی در اظهارات خود درباره بنزین گفت: دشمن گفت می‌خواهیم بنزین را تحریم کنیم چون بنزین را وارد می‌کردیم اما وقتی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ساخته شد، در تولید بنزین خودکفا شدیم و تحریم بنزین شکست خورد. شهید رئیسی نشان داد می‌توان ۱.۵ میلیون بشکه نفت فروخت؛ البته دغدغه ما نباید فروش نفت باشد.

جلیلی در ادامه گفت: کسی که نفت ما را می‌خرد آن را به فرآورده تبدیل کرده و ۱۰ برابر نرخ نفت به ما می‌فروشد. اگر ۱۰ پالایشگاه داشته باشیم می‌توانیم نفت منطقه را بخریم و به فرآورده تبدیل کنیم و هزاران شغل ایجاد کرده و برای کشور ارزآوری کنیم.

www.novin.com
www.novin.com
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها