معرفی سهند G محصول جدید پارس خودرو

سهند G در واقع تیپ فول آپشن از نسخه دنده‌ای سدان پارس خودرو است که امکانات بیشتری نسبت به نسخه S ارائه می‌دهد.

معرفی سهند G محصول جدید پارس خودرو

چندی پیش بود که شرکت پارس خودرو کاتالوگ خودروی سهند را منتشر کرد و به تازگی پیش فروش نسخه S آن را نیز آغاز کرده است و انتظار می‌رود به زودی شاهد حضور این خودرو در جاده‌های کشور باشیم. همانطور که انتظار می‌رفت سدان جدید شرکت پارس خودرو به لحاظ فنی و امکانات در تیپ‌ها و مدل‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود اما نسخه دنده این خودرو درحال‌حاضر تنها به مدل‌های سهند S و سهند G محدود می‌شود که نسخه S این خودرو نسخه پایه سهند با جعبه دنده دستی بوده و نسخه G تیپ گزینه فول آپشن سهند با جعبه دنده دستی محسوب می‌شود.

مشخصات فنی سهند G

قوای محرکه سهند G از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی تامین می‌شود که این پیشرانه می‌تواند روی هم رفته ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل کند. این پیشرانه در حقیقت، M۱۵GSI نام دارد که در واقع همان پیشرانه M۱۵ گروه سایپا است (که پیش تر بر روی محصولاتی نظیر کوییک و ساینا نصب شده بود ) با این تفاوت که تغییرات فنی باعث شده است تا شاهد بهبود راندمان گشتاور باشیم و گشتاور در دورهای پایین تری در مدار قدرتی قرار گیرد. دقت کنید پیشرانه در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک سهند یکسان است و در نسخه دنده‌ای از لحاظ فنی هیچ تفاوتی میان دو نسخه S و G نیست.

مسلما با اینکه تغییراتی بر روی پیشرانه این خودرو صورت گرفته اما همچنان پیشرانه M۱۵GSI پیشرانه بروز و مدرنی نیست و در این پیشرانه با مهندسی ساده و قدیمی نسبت به استاندارد‌های روز دنیا روبه‌رو هستیم.

کابین و امکانات سهند G

به طور کلی طراحی داخل کابین سهند G تفاوتی نسبت به دیگر نسخه‌های خود ندارد و در این خودرو نیز شاهد استفاده از متریال خشک و معمولی هستیم. امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سیستم کنترل پایداری، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، نشانگر تعویض دنده GSI، فرمان هیدرولیک، آینه‌های جانبی برقی و سنسور دنده عقب در این نسخه و تریم S مشترک است.

اما در سهند G امکانات دیگری نظیر رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، کاور صندلی چرم و پارچه، تریم داخلی دو رنگ، آینه‌های تاشو برقی با گرم کن، سانروف، صفحه نمایش مالتی مدیا ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه‌ای و دو بلندگوی عقب را داریم که باعث می‌شود تا این نسخه فول آپشن به حساب بیاید.

فیلم معرفی سهند پارس خودرو

 

 

www.novin.com
www.novin.com
منبع: آخرین خودرو
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها