صحبت های یک سال قبل قالیباف درباره واردات خودرو!

سال گذشته در ۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ محمدباقر قالیباف توضیحاتی درباره صنعت و واردات خودرو داد.

صحبت های یک سال قبل قالیباف درباره واردات خودرو!

بخشی از صحبت های محمدباقر قالیباف درباره واردات خودرو در ۸ خرداد ۱۴۰۲ در ادامه آورده شده است:

موضوعاتی همچون خودرو و گرانی کالاهای اساسی و مسائل اجاره و ارز دغدغۀ امروز مردم است، یکسری مسائل هم مثل رشد اقتصادی، اشتغال و... از سری مسائل راهبردی است که البته این دو در پیوند یکدیگرند و بر هم اثر می‌گذارند.

مجلس از ابتدا با تصویب قانون سامان‌دهی صنعت خودرو ورود جدی به بحث خودرو و واردات داشت، اما مجمع تشخیص مصلحت معتقد بود این کار به تولید آسیب می‌رساند. اما مجلس این نظر را نداشت،. زیرا باور ما این است اگر بخواهیم از تولید حمایت رانتی انجام دهیم، باید دارای سه ویژگی کاهنده، مشروط و دارای زمان‌بندی باشد.

وقتی واردات خودرو را ممنوع می‌کنیم، اما بعد از چهل سال نمی‌توانیم خودروی ملی بسازیم و همزمان دولت، تولیدکننده، مصرف‌کننده از خودرو ناراضی‌اند، نشان‌دهندۀ روش‌های غلط است. به همین دلیل مجلس واردات خودرو را تصویب کرده و دولت باید در این موضوع تعجیل کند.

با آیین‌نامۀ قانون ساماندهی صنعت خودرو نیز می‌شد خودروی کارکرد وارد کرد، چرا که از دید مجلس برای وارادت، خودرو نو یا کارکرد فرقی نمی‌کرد. هم‌اکنون نیز دوفوریت لایحۀ دولت برای واردات خودرو کارکرد نیز تصویب شده است و معتقدیم اکنون نیز دولت می‌تواند اقدام به واردات خودرو کارکرده کند.

www.novin.com
www.novin.com
منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها