بالاخره یک خودروی ژاپنی قلدر به ایران رسید!

فروش سوزوکی جیمنی ۵ اخیرا انجام شد.

بالاخره یک خودروی ژاپنی قلدر به ایران رسید!

پیش از هر چیز فیلم تست و بررسی سوزوکی جیمنی را مشاهده کنید. در همین حین نظرتان را هم با ما و سایر خوانندگان روزگار خودرو به اشتراک بگذارید.

 

 

 

طراحی سوزوکی جیمنی

سوزوکی جیمنی یکی از محبوب‌ترین خودروهای نه تنها سوزوکی بلکه در بین کل برندهای خودروساز جهان محسوب می‌شود. آنطور که اعلام شده تاکنون بیش از ۳ میلیون دستگاه سوزوکی در جهان فروخته شده است. این خودروی جذاب ژاپنی از باب جعبه‌ای بودن شباهت‌هایی به محصول پرطرفدار مرسدس بنز یعنی جی کلاس دارد. به نوعی می‌توان گفت جیمنی، جی کلاس ژاپنی محسوب می‌شود.

همانطور که گفته شد این خودرو در دو نسخه ۳ در و ۵ در به بازار ایران آمده است. در نمای بیرونی جیمنی کاملا مشخص است که با یک خودروی آفرود مواجه هستیم. نوع طراحی سپر و چراِغ‌های جلو و عقب و همچنین قرارگیری زاپاس روی در صندوق مشابه خودروهای آفرودی است.

سوزوکی۸

نمای داخلی و امکانات رفاهی سوزوکی جیمنی

در نمای داخلی جیمنی همانطور که انتظار می‌رود شاهد طراحی عجیب و غریبی نیستیم. طراحی کابین کاملا ساده است و خبری از المان‌های لوکس نیست؛ موردی که در یک خودروی آفرود هم قرار نیست شاهد آن باشیم. اما نکته مهم این است که کیفیت کالبین و مواد به کار رفته در حد و اندازه خودروهای ژاپنی است و می‌توان روی دوام آن حساب ویژه ای باز کرد.

از جمله امکانات رفاهی مهم جیمنی می‌توان به فرمان چرمی، سیستم دو دیفرانسیل allgrip، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم شست و شوی چراغ‌های جلو، سنسور نور، سنسور باران، سیستم صوتی به همراه صفحه نمایش و سیستم تهویه اتوماتیک اشاره کرد.

سوزوکی۹

مشخصات فنی سوزوکی جیمنی

در بخش فنی هم جیمنی از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان ۱۰۱ اسب بخار و ۱۳۰ نیوتن.متر گشتاور بهره می‌برد. این توان توسط گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به محورها منتقل می‌شود.

مصرف سوخت جیمنی روی حدود ۶.۸ لیتر در صد کیلومتر قرار دارد و شتاب صفر تا صد اعلام شده برای آن حدود ۱۵.۱ ثانیه است.

سوزوکی۳

قیمت سوزوکی جیمنی

قیمت نهایی سوزوکی جیمنی هنوز مشخص نشده است. در حال حاضر قیمت نسخه ۵ در این خودرو به صورت علی الحساب ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان اعلام شده است.

 

www.novin.com
www.novin.com
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها