ایران خودرو برای مردم سنگ تمام گذاشت!

دنا جوانان به عنوان سریع ترین خودروی ملی به زودی روانه بازار می‌شود.

ایران خودرو برای مردم سنگ تمام گذاشت!

پیش از هر چیز فیلم بررسی کوتاه دنا جوان را در روزگار خودرو ببینید.

نظرتان را هم با ما و سایر خوانندگان روزگار خودرو درباره دنا جوانان در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

آماده فروش ری را و دنا جوانان ایران خودرو باشید + فیلم معرفی و قیمت احتمالی

بالاخره یک خودروی ژاپنی قلدر به ایران رسید!

خودروی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۳ لو رفت!

فروش خودروی لوکس بهمن موتور از امروز - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

 

 

تغییرات ظاهری دنا جوانان

دنا جوانان در بخش نمای ظاهری تغییرات اندکی را تجربه کرده است. ایران خودرو سعی کرده با استفاده از رنگ قرمز در برخی از بخش ها ظاهر دنا جوانان را اسپرت تر جلوه کند. به عنوان مثال در نمای جلو و برای جلوپنجره از نوار قرمز رنگ استفاده شده است. همچنین داخل کاسه چراغ های جلو هم رنگ قرمز به کار رفته است.

یکی دیگر از تغییرات ظاهری این خودرو مربوط به رکاب آن است که طرحی جدید روی آن قرار گرفته است.

در کل می‌توان تغییرات ظاهری دنا جوانان ایران خودرو را اندک دانست.

مشخصات فنی دنا جوانان

دنا جوانان ایران خودرو از پیشرانه EFP یا همان EF7 پلاس استفاده می‌کند. تغییرات صورت گرفته در این پیشرانه باعث شده توان آن ۱۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵ نیوتن.متر افزایش پیدا کند. حداکثر توان پیشرانه دنا جوانان روی ۱۶۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۲۴۰ نیوتن.متر است. شتاب صفر تا صد دنا جوانان ایران خودرو هم کمتر از ۱۰ ثانیه اعلام شده است. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که با سریع ترین خودروی تولید ملی طرف هستیم.

نکته مهم دیگر درباره دنا جوانان این است که از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT استفاده می‌کند. این گیربکس اتوماتیک از نسل جدید است و در ترافیک‌ها دنده به صورت خودکار روی حالت خلاص قرار می‌گیرد تا فشار به گیربکس وارد نشود.

امکانات رفاهی دنا جوانان

دنا جوانان را می‌توان جزو فول آپشن ترین خودروهای تولید داخل دانست. از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به صندلی‌های طرح جدید جیر و چرم با تنظیم برقی برای راننده و شاگرد، فرمان دی کات چرمی، کروز کنترل، سنسور نور و باران، استارت دکمه‌ای و سانروف اشاره کرد.

در طراحی داخلی دنا جوانان طرح صندلی‌ها به طور کلی عوض شده و همچنین دکوراتیو داشبورد هم تغییر کرده است.

می‌توان گفت تغییرات ظاهری دنا جوانان باعث شده تا این خودرو ظاهر جذاب و اسپرت تری پیدا کند.

تفاوت دنا جوانان و دنا پلاس

همانطور که گفته شد تغییراتی در بخش ظاهری این خودرو اتفاق افتاده و ظاهر آن را نسبت به دنا پلاس جذاب تر کرده است. در این خودرو شاهد استفاده از پیشرانه با توان و گشتاور بیشتر نسبت به دنا پلاس هستیم و همچنین در عین افزایش شتاب خودرو، مصرف سوخت کاهش پیدا کرده است. امکانات رفاهی دنا جوانان هم نسبت به دنا پلاس کامل تر شده است.

قیمت و زمان عرضه دنا جوانان

هنوز قیمت دنا جوانان در کارخانه مشخص نشده است. باید تا مرداد ۱۴۰۳ یعنی زمان عرضه و فروش دنا جوانان ایران خودرو منتظر ماند و دید که چه قیمتی برای این خودرو تعیین می‌شود.

 

www.novin.com
www.novin.com
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها