گمرک تعرفه واردات خودروهای برقی نو و کارکرده را اعلام کرد

گمرک کشور در بخشنامه اخیر، تعرفه واردات خودروهای برقی و نیمه برقی نو و دست‌دوم را مشخص کرده است. بر اساس این بخشنامه، واردات خودروهای سواری الکتریکی و هیبریدی به داخل کشور مجاز بوده و واردکنندگان می‌توانند مدل‌های نو و دست‌دوم با عمر کمتر از ۵ سال را در دسترس مشتریان ایرانی قرار دهند.

گمرک تعرفه واردات خودروهای برقی نو و کارکرده را اعلام کرد

بر اساس ابلاغیه جدید گمرک که با توجه به بخشنامه ۱۵۴۶۳۹۳/ ۱۴۰۲/ ۱۴۸ و بند (ت) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به تصویب رسیده، تعرفه واردات خودروهای برقی به منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی برابر ۰.۵ درصد است. خودروهای برقی برای متقاضیان دیگر با تعرفه ۴ درصد و خودروهای هیبریدی با تعرفه ۱۵ درصد وارد کشور می‌شوند.

این بخشنامه تا پایان سال جاری اعتبار داشته و به احتمال زیاد با ورود به سال جدید، تعریف حقوق ورودی خودروهای نو و کارکرده برقی و هیبریدی (بنزینی-برقی) تغییر خواهد کرد. جدول زیر، تعرفه واردات خودرو بر اساس کد طبقه‌بندی را نشان می‌دهد. برای آگاهی از کد می‌توانید به فهرست فهرست کالاهای وارداتی مشمول رعایت مقررات استاندارد اجباری سازمان ملی استاندارد مراجعه کنید.

به عنوان مثال، کد طبقه‌بندی ۸۷۰۳۴۱۰ به اتومبیل‌های سواری و سایر وسایل نقلیه موتوری که اساساً برای حمل اشخاص طراحی شده‌اند و همچنین اتومبیل‌ها از نوع استیشن و اتومبیل‌های کورسی با حجم موتور پیستونی درون‌سوز جرقه‌ای – احتراقی ۱.۵ لیتر و کمتر (بنزین/ هیبرید) اشاره می‌کند.

تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی نو و کارکرده در سال ۱۴۰۳

کد طبقه بندی مأخذ (حقوق گمرکی + سود بازرگانی)
۸۷۰۳۴۰۱۰ ۱۵ درصد
۸۷۰۳۴۰۲۰ ۱۵ درصد
۸۷۰۳۴۰۳۰ ۱۵ درصد
۸۷۰۳۴۰۹۰ ۱۵ درصد
۸۷۰۳۶۰۱۰ ۱۵ درصد
۸۷۰۳۶۰۲۰ ۱۵ درصد
۸۷۰۳۶۰۳۰ ۱۵ درصد
۸۷۰۳۶۰۹۰ ۱۵ درصد
۸۷۰۳۸۰۰۰ ۴ درصد
۸۷۱۱۱۰۱۱ ۱۵ درصد
۸۷۱۱۱۰۹۱ ۱۵ درصد
۸۷۱۱۲۰۱۲ ۱۵ درصد
۸۷۱۱۲۰۹۲ ۱۵ درصد
۸۷۱۱۳۰۱۲ ۱۵ درصد
۸۷۱۱۳۰۹۲ ۱۵ درصد
۸۷۱۱۴۰۱۲ ۱۵ درصد
۸۷۱۱۴۰۹۲ ۱۵ درصد
۸۷۱۱۵۰۱۲ ۱۵ درصد
۸۷۱۱۵۰۹۲ ۱۵ درصد
www.novin.com
www.novin.com
منبع: خودرو نویس
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها