اختصاصی روزگار خودرو؛

حال رانندگان اسنپ و تپسی با این اتفاق خوب می‌شود!

پیگیری‌ها برای قرارگیری رانندگان تاکسی در مشاغل سخت ادامه دارد و احتمال دارد این اتفاق انجام شود.

حال رانندگان اسنپ و تپسی با این اتفاق خوب می‌شود!

برخی از مشاغل به علت قرارگیری فرد در شرایط سخت کاری و تحمل فشار‌های جسمی یا روحی به عنوان مشاغل سخت و زیان آور در نظر گرفته می‌شود.

به طور مثال شغل هایی مانند آتشنشان، کار در معادن، کار در ارتفاع، کار با مواد شیمیایی و حتی خبرنگاری و... در دسته مشاغل سخت محسوب می‌شود. برای این نوع از شغل‌ها شرایط حمایتی خاصی در نظر گرفته می‌شود مانند ساعت کاری کمتر، مرخصی بیشتر و از همه مهم‌تر بازنشتگی زودتر که افراد با ۲۰ سال سابقه مداوم یا ۲۵ سال سابقه متناوب در مشاغل سخت بازنشسته خواهند شد.

بحث قرارگیری رانندگان در مشاغل سخت مدت‌‌ها است که در کشور ما در حال پیگیری است و در سال گذشته بود که رانندگان اتوبوس درون شهری و برون شهری در دسته مشاغل سخت قرار گرفتند. حال شاهد پیگیری قرارگیری رانندگان تاکسی در این دسته هستیم تا این قشر از جامعه هم بتواند از این حمایت استفاده کند.

سرنوشت رانندگان اسنپ و تپسی چه می‌شود؟

اما سوال اینجاست که رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در این برنامه چه جایگاهی دارند؟ تاکسی‌های آنلاین که چند سالی است فراگیر شده و بیشتر مردم از خدمات آن استفاده می‌کنند باعث اشتغال بسیاری از مردم شده تا جایی که میلیون‌ها نفر به صورت ثابت یا پاره وقت در آن فعالیت دارند اما از امکاناتی مثل بیمه هم برخوردار نیستند.

در چند وقت اخیر بحث کرایه تاکسی‌های اینترنتی سروصدای زیادی به دنبال داشت و رانندگان از عدم افزایش نرخ کرایه‌ها گلایه داشتند تا جایی که بسیاری از این رانندگان قید این شغل را زدند.

به نظر می‌رسد حالا که بحث حمایت از رانندگان تاکسی و قرارگیری در دسته مشاغل سخت مطرح است باید فکری هم به حال رانندگان تاکسی‌های اینترنتی کرد تا افراد زیادی بتوانند  با دغدغه کمتری به کار خود ادامه دهند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت روزگار خودرو هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد