صفر تا صد ثبت نام کارت سوخت آنلاین ۱۴۰۳ + آدرس سایت

ثبت نام آنلاین کارت سوخت از هفته آینده یعنی ابتدا خرداد ۱۴۰۳ استارت می‌خورد.

صفر تا صد ثبت نام کارت سوخت آنلاین ۱۴۰۳ + آدرس سایت

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: از ابتدای خرداد ماه امکان استفاده از سامانه ثبت آنلاین کارت سوخت فراهم می‌شود و طی هفت تا ۱۰ روز، کارت سوخت برای متقاضیان صادر خواهد شد.

جعفر سالاری نسب امروز در نشست خبری و در پاسخ به سوالی درباره سامانه آنلاین ثبت کارت سوخت، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۲، ۴ میلیون قطعه کارت سوخت تحویل مردم شده است و اکنون نیز سامانه‌ای را راه اندازی کرده‌ایم که بتوانیم فرایند صدور کارت سوخت را برای خودروهای نوشماره سریع‌تر کنیم و در برنامه داریم که این اقدام برای سایر خودروها هم انجام شود.

وی افزود: طبق آنچه قانون ما را مکلف کرده، ۹۰ درصد سوخت‌گیری در حوزه بنزین و ۹۵ درصد در حوزه نفت‌گاز، باید از کارت سوخت شخصی باشد و به همین دلیل به این سمت حرکت کرده‌ایم و در خردادماه کاملا عملیاتی می‌شود.

او با بیان اینکه برای بنزین در دولت راهکارهای غیرقیمتی در دستور کار است و هیچ پیشنهاد قیمتی تاکنون در دولت مطرح نشده و پیشنهاد قیمتی نیز از ما نخواسته‌اند، گفت: کاهش سهمیه بنزین آزاد از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر و یا محدودیت ۴۰ لیتری هر نوبت سوخت‌گیری در همین راستا بوده است.

سالاری نسب افزود: هم‌اکنون ۹۴ درصد مردم کمتر از ۱۶۰ لیتر  در ماه مصرف بنزین دارند که این میزان با مجموع ۶۰ لیتر سهمیه ۱۵۰۰ تومانی و ۱۰۰ لیتر سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی پوشش داده می‌شود.

سایت ثبت نام آنلاین کارت سوخت

در سایت خدمات دولت به نشانی mob.gov.ir امکان ثبت نام کارت سوخت آنلاین میسر است. این سایت البته هنوز شروع به کار نکرده است.

  • در محله اول ثبت نام کارت سوخت آنلاین لازم است نشانی اینترنتی mob.gov.ir را در مرورگر سیستم خود وارد کنید. تفاوتی ندارد این کار را با موبایل، کامپیوتر یا لپ تاپ انجام دهید فقط باید توجه کنید فایل اسکن شده مدارک لازم برای ثبت نام اینترنتی را در سیستم خود داشته باشید تا بتوانید به راحتی آن ها را آپلود نمایید. این مدارک در بخش بعدی ذکر شده اند.
  • در دومین مرحله لازم است وارد سایت خدمات دولت شوید. سپس در قسمت ثبت نام کارت سوخت بانکی، شماره تلفن همراه و کد امنیتی را وارد کرده و روی دکمه «ورود» کلیک کنید.
  • در مرحله سوم ثبت نام کارت سوخت آنلاین، یک کد تایید به شماره موبایل شما ارسال خواهد شد که لازم است آن را در قسمت مربوطه وارد کرده و گزینه “بررسی” را انتخاب نمایید.
  • در مرحله چهارم کدملی و تاریخ تولد خود را وارد کنید و مجددا گزینه “بررسی” را انتخاب کنید.
  • در مرحله پنجم اگر مراحل قبل را به درستی طی کرده باشید یک پیامک تایید دریافت خواهید کرد. سپس به صفحه زیر وارد خواهید شد و می توانید نوع وسیله نقلیه را انتخاب کنید و پس از آن، شماره سریال و کد VIN آن را وارد کرده و تایید نمایید.
  • در مرحله ششم که آخرین مرحله نیز می باشد باید یکی از کارت های بانکی مالک خودرو یا موتور سیکلت انتخاب و تایید شود.

مدارک ثبت نام کارت سوخت آنلاین

به منظور ثبت نام برای کارت سوخت به صورت غیر حضوری می بایست مدارکی ارائه شوند که این مدارک به صورت زیر هستند:

  • فایل اسکن شده اصل کارت ماشین / موتور سیکلت یا سند یا بنچاق آن
  • فایل اسکن شده شناسنامه یا کارت ملی یا پاسپورت دارای اعتبار مالک وسیله نقلیه
  • ارائه شماره ملی مالک
  • فایل اسکن شده بیمه نامه خودرو برای دارندگان خودروهای لیزینگی
  • ارائه آدرس صحیح و کامل پستی به همراه کد پستی
  • فایل اسکن شده فیش پرداخت شده و هزینه ثبت نام واریز شده به حساب شرکت ملی پخش فرآورده ‌های نفتی

 

www.novin.com
www.novin.com
ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها