۵ خودروی هوندا در راه بازار / واردات ژاپنی ها جدی تر شد

شرکت آذریوردسال از جدیدترین شرکت‌هایی است که با شروع دور جدید واردات خودرو، به این امر ورود پیدا کرده است.

۵ خودروی هوندا در راه بازار / واردات ژاپنی ها جدی تر شد

این شرکت در ابتدا با دو مدل خودرو هوندا ZR-V و CR-Vوارد سامانه جانبازان شد و در ادامه با معرفی سدان هوندا سیتی در سامانه یکپارچه، سومین محصول وارداتی خود را از برند ژاپنی هوندا به بازار کشور معرفی کرد.

اما با مراجعه به سایت این شرکت دو خودرو HR-V و CIVIC از برند ژاپنی هوندا در لیست اعلامی این شرکت قرار دارد. در شرایطی که عمده واردات به خودروهای چینی اختصاص پیدا کرده است، حضور این شرکت جدیدالتاسیس با محصولات برند ژاپنی هوندا، از جذابیت‌های جدید بازار خودرو است.

مشخصات فنی هوندا سیویک

هوندا سیویک ال ایکس اسپرت در بازار خاورمیانه با موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی به همراه جعبه دنده اتوماتیک عرضه شده است. این پیشرانه می‌تواند ۱۲۳ اسب بخار قدرت به همراه ۱۵۱ نیوتن متر گشتاور را به محور چرخ‌های جلو انتقال دهد؛ بنابراین نمی‌توان انتظار چابکی بسیار فوق‌العاده از این سدان ژاپنی داشت. اما در عوض هوندا سیویک ۲۰۲۲ می‌تواند نیازهای خانوادگی را به طور کامل پوشش دهد و یک رانندگی نسبتا متناسب برای کاربر به ارمغان بیاورد.

شتاب صفر تا صد هوندا سیویک حدود ۱۱.۶ ثانیه اعلام شده که از بسیاری خودروهای خانوادگی موجود در بازار ما سریع‌تر است و قطعا خانواده‌ها به عنوان مشتریان هدف، چندان مشکلی با آن نخواهد داشت.

سیویک ۲۰۲۲ می‌تواند تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت سرعت بگیرد و تنها ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر سوخت بسوزاند. میزان مصرف سوخت این خودرو کاملا مقرون به صرفه به نظر می‌رسد و با توجه به برخورداری از حجم باک ۴۷ لیتری نیاز به سوخت‌گیری را کاهش می‌دهد. عملکرد سیستم تعلیق در جذب ضربات جاده در حد مناسب است و کیفیت سواری به همراه هندلینگی متعادل را به نمایش می‌گذارد.

هوندا-سیویک۱

امکانات رفاهی هوندا سیویک

هوندا سیویک LX اسپرت که در این مقاله مورد نظر ما قرار دارد، متاسفانه امکانات و آپشن‌های چندان سطح بالایی مقابل مشتری قرار نمی‌دهد. مواردی مثل کروز کنترل، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، تهویه تنظیم دستی صندلی‌ها بلوتوث، USB، چهار کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری داینامیک، ترمزهای ضد قفل ABS و EBD، مهم‌ترین تجهیزات سویک LX اسپرت ۲۰۲۲ را تشکیل می‌دهند. درنتیجه این ماشین ژاپنی در صورت ورود به بازار ایران احتمالا از لحاظ سطح آپشن‌های رفاهی و ایمنی در برابر رقبا تا حدودی سرافکنده خواهد شد.

هوندا-سیویک۲

مشخصات فنی هوندا HR-V

در این خودرو نیز همانند سیویک پیشرانه ۲ لیتر چهار سیلندر تنفس طبیعی را داریم که انتقال قدرت از آن به وسیله گیربکس CVT به چرخ های جلو انجام می شود. البته در این خودرو سیستم تعلیق چنداتصاله را در عقب داریم که به دلیل تغییر کلاس و افزایش ارتفاع این یک مورد با سیویک متفاوت است. پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی توان تولید نهایت قدرت ۱۵۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۸۷ نیوتن متر را دارد. این یعنی نسبت به نسل فعلی افزایش ۱۷ اسب بخاری را در قدرت و ۱۱ نیوتن متری را در گشتاور می بینیم. این یعنی باید انتظار عملکرد فنی کمی قوی تر را داشته باشیم.

هوندا-اچ-آر-وی۲

امکانات رفاهی هوندا HR-V

درست همانند آن چه در سیویک دیده بودیم، هوندا در HR-V جدید هم سطح بالای تکنولوژی را ارائه دهد. در هوندا HR-V مدل ۲۰۲۳ صفحه نمایش ۷ اینچی جلوآمپر دیجیتال را نمایش می دهد. در وسط هم صفحه نمایش ۷ اینچی به صورت استاندارد سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. البته این صفحه را می توانید به صورت آپشنال ۹ اینچی سفارش دهید، که در آن صورت اتصال بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو را هم خواهید داشت. علاوه بر داشتن آپشن های رفاهی بهتر، در هوندا HR-V مدل ۲۰۲۳ امکانات ایمنی هم ارتقا داشته است و در این کراس اوور کروز کنترل تطبیق پذیر و رادار خطی از جمله امکانات استاندارد هستند که در مدل قبل دیده نمی شد. علاوه بر تغییرات ذکرشده، در نسل جدید HR-V عرض، طول و فاصله محوری بیش تر شده و در نتیجه، در داخل هم فضای بیش تر را داریم. کمپانی تأکید می کند این افزایش فضا به خوبی خودش را در ردیف دوم و در جای پای سرنشینان عقب نشان می دهد.

هوندا-اچ-آر-وی۴

www.novin.com
www.novin.com
ارسال نظر

  • Hamed

    این ماشین ها برای ، قشر متوسط آرزو است. ما باید سمند سوار بشیم.
    قشر ضعیف هم که براشون آرزو و رویا است.
    انشالله در بهشت سوار میشیم؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها