اختصاصی روزگار خودرو؛

پاداش به کم مصرفان برق همزمان با ورود خودروهای برقی!

همزمان با ورود خودروهای برقی به کشور در روز‌های گذشته، شاهد در نظر گرفتن پاداش از جمله خودرو به مشترکان کم مصرف برق هستیم.

پاداش به کم مصرفان برق همزمان با ورود خودروهای برقی!

با توجه به نزدیک شدن به تابستان و گرم شدن هوا و استفاده مردم از وسایل سرمایشی شاهد بالا رفتن مصرف برق در کشور هستیم. به این منظور برای تشویق مردم به صرفه جویی پاداش هایی برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شد.

چند روز گذشته بود که وزیر نیرو از اعطای بیش از ۸۰ میلیون جایزه از جمله بیش از ۱۰۰ خودرو به کم مصرفان خبر داد و مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کردستان هم با تایید این موضوع از اعطای ۶۰۰ خودرو و لوازم خانگی خبر داد.

اما در چند وقت اخیر موضوع واردات خودروهای برقی به کشور بسیار داغ شده است و حتی برای به کارگیری گسترده این نوع خودرو‌ها در حمل‌ونقل عمومی سخن به میان آمده است.

با این حال سوال پیش می‌آید که با توجه به ناترازی و مصرف بالای برق در کشور آیا ورود این خودروها مشکل ساز نخواهد شد؟

در ایران روازنه حدود ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود و جایگزینی خودرو برقی به این معنی است که این حجم از مصرف بنزین معادلی برای مصرف برقی آن را خواهد داشت.

البته لازم به ذکر است ایران از بزرگترین تولید‌کنندگان برق در جهان و جز ۱۵ کشور دنیا در این حوزه به حساب می‌آید که ظرفیت تولید ۹۳ هزار مگاات برق را دارد اما با توجه به مصرف بالا و عدم مدیریت صحیح تا جایی که مصرف برق کولرهای ایران برابر با مصرف برق کل کشور مصر با ۱۲۰ میلیون جمعیت است این انتظار را ایجاد می‌کند تا در این حوزه مسئولان اقدامات لازم را انجام دهند و خودروهای برقی پس از ورود به کشور دچار مشکل نشوند.

فروش جدید دو خودروی برقی

همچنین اخیرا فروش دو مدل خودروی وارداتی برقی شروع شده است.

این دو خودرو مدل‌های هوندا ENS1 و لونا GRE هستند.

قیمت این دو خودرو نیز به صورت علی‌الحساب اعلام شد.

  معین خودرو ایرانیان Honda ENS1 18.500.000.000
2 ایران خودرو Luna GRE 9.450.000.000
www.novin.com
www.novin.com
ارسال نظر