جنجال جدید خودرویی / احتکار ۲۶.۵ هزار دستگاه!

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از ۲۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه دستگاه خودرو احتکار شده در پارکینگ‌های غیررسمی خودروسازان کشور خبر می‌دهد و می‌گوید: بعضی از رفتار‌های خودروسازان به افزایش نرخ خودرو‌ها در بازار دامن می‌زند.

جنجال جدید خودرویی / احتکار ۲۶.۵ هزار دستگاه!

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در ابتدای این گفت‌وگو درباره گرانفروشی خودورهای داخلی و احتکار آنها به‌وسیله خودورسازان، با بیان این که چقدر خوب است که به همدیگر رحم کنیم، در مجموع از کشف بیش از ۲۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه دستگاه خودرو احتکار شده در پارکینگ‌های غیررسمی خودروسازان کشور خبر می‌دهد و می‌گوید: بعضی از رفتارهای خودروسازان به افزایش نرخ خودروها در بازار دامن می‌زند.

وی از پایش و رصد مستمر تمامی خودروسازان و مونتاژکاران خودرو در کشور در زمینه احتکار آنها خبر می‌دهد و تأکید می‌کند: پارسال در نظارت‌های مستمری که داشتیم، بیش از ۷۰ پارکینگ دپو و محل توقف خودروها شامل۲۰ پارکینگ رسمی و ۵۰ پارکینگ غیررسمی را کنترل کردیم، یکی از مشکلات پلیس با خودروسازان داخلی پارکینگ‌های «غیررسمی» است که اغلب قابلیت کنترل ندارد.

رحیمی ادامه می‌دهد: ما فقط در یک پارکینگ‌ غیررسمی ۱۲ هزار و ۵۰۰ خودرو را کشف کردیم و ادامه این پایش به جد در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی به مورد دیگری از احتکار خودروسازان اشاره می‌کند و می‌افزاید: اواخر پارسال مطلبی در فضای مجازی نشر شد مبنی بر این که تعداد قابل توجهی خودروی نیسان در یکی از پارکینگ‌های غیررسمی احتکار شده است که بلافاصله پلیس امنیت اقتصادی به این موضوع ورود کرد و در بررسی پلیس مشخص شد که افزون بر ۱۴ هزار دستگاه‌های وانت نیسان زامیاد و پادرا که احتمال احتکار هم داشتند، در آن پارکینگ غیررسمی دپو و انبار شده بود و این در حالی است که مردم حواله خرید خودروها داشتند و علیرغم این همه خودرو، به مردم خودرویی تحویل نمی‌شد، که پس از هماهنگی با تعزیرات شروع به توزیع خودروهای یادشده کردیم و این روند حتی تا ۲۹ اسفندماه پارسال ادامه یافت و هنوز هم ادامه دارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ادامه می‌دهد: در مورد احتکار، چه کالاهای اساسی و چه خودرو باشد، گله‌مند هستم و باید در این بخش با متخلفان برخوردهای قاطع‌تری انجام ‌شود.

 

www.novin.com
www.novin.com
منبع: اطلاعات
ارسال نظر