رقابت در انتهای جدول / کدام خودروها کف قیمت بازار را به خود اختصاص دادند؟
بررسی نرخ خودروهای پُرتقاضا نشان میدهد در نیمه دوم سال گذشته نشان میدهد عنوان ارزانترین خودروی بازار در سال ۱۴۰۳ دست بهدست میشود.

بررسی قیمت بازاری کوییک معمولی با رینگ فولادی در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ نشان میدهد این محصول خودروسازی سایپا حدود ۱۹ درصد افزایش نرخ را تجربه کرده است. متقاضیان کوییک معمولی برای در اختیار گرفتن این خودرو در پایان هفته اول پاییز پارسال باید حساب خود را پیش از رفتن به بازار حدود ۳۲۵ میلیون تومان شارژ میکردند. نرخ این محصول نارنجیهای جاده مخصوص تا پایان آخرین هفته از اسفند ۱۴۰۲ رشدی حول و حوش ۶۰ میلیون تومانی را به خود دید. فروشندگان در هفته منتهی به ۲۴ اسفند سال گذشته تنها در قبال دریافت حدود ۳۸۵ میلیون تومان حاضر بودند خودروی در اختیار خود را به متقاضیان واگذار کنند.
مطالعه قیمت کوییک معمولی در بازار نشان میدهد نرخ این خودروی هاچ بک (بدون صندوق عقب) تا حوالی ۳۹۵ میلیون تومان هم بالا آمد اما نتوانست کانال ۳۹۰ میلیون تومانی را برای خود حفظ کند بنابراین به کانال ۳۸۰ میلیون تومانی سقوط کرد.
مطالعه قیمت کوییک نشان میدهد این خودرو در بازه زمانی ۶ ماهه در دو مقطع زمانی یکی در بازه ۴ آبان تا ۱۸ آبان ۱۴۰۲ و دومی در بازه زمانی۲۳ آذر تا ۷ دی سال گذشته با نرخ ثابت در دسترس متقاضیان بود.
مشتریان میتوانستند در بازه زمانی اول این خودرو را با قیمت حدود ۳۴۰ میلیون تومان خریداری کنند. همچنین در بازه زمانی دوم متقاضیان امکان خرید این محصول خودروسازی سایپا با نرخ حول و حوش ۳۴۵ میلیون تومانی را داشتند.
بررسی نرخ این خودروی هاچ بک نشان میدهد فاصله ۷ دی تا ۱۸ بهمن سال گذشته دوره طلایی برای فروشندگان بود. طی بازه زمانی یاد شده نرخ کوییک معمولی حدود ۳۵ میلیون تومان افزایش یافت. این رشد نرخ به زبان آمار نزدیک به ۱۰ درصد است.
با توجه به اینکه پیشبینی میشود خانواده تیبا به عنوان ارزانترین خودروی صفر کیلومتر در سال ۱۴۰۳ با بازار وداع میکنند بنابراین کوییک معمولی این فرصت را دارد تا عنوان ارزانترین خودروی بازار را تصاحب کند.
البته فراموش نکنیم این محصول خودروسازی سایپا نیز در سال ۱۴۰۲ تولیدش متوقف شده و نارنجیهای جاده مخصوص مدلهای دیگر کوییک را تولید میکنند. گمانه دیگری که درباره نرخ کوییک معمولی با رینگ فولادی در سال ۱۴۰۳ مطرح است اینکه به احتمال زیاد این خودرو وارد کانال ۴۰۰ میلیون تومانی میشود اما اینکه تا چه مقدار در این کانال قیمتی جلو برود بستگی به شرایط حاکم بر کلان اقتصاد کشور و همچنین بازار خودرو دارد.